site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > reklamówka pomysłów > Jak kłopotliwą sytuację przekuć w sukces? mBank to potrafi!
10.08.2020  |  Dodane przez Redakcja w reklamówka pomysłów

Jak kłopotliwą sytuację przekuć w sukces? mBank to potrafi!

oleg-magni-E7FYfLSy9KM-unsplash

Kilka dni temu pracownicy mBanku prowadzili testy, mające sprawdzić funkcjonowanie aplikacji mobilnej. Wskutek niedopatrzenia komunikaty zostały rozesłane ich klientom. Teraz wydarzenie stało się viralem w sieci, a inne marki próbują zareklamować się na niepożądanych skutkach działań firmy.

Co się stało?

Do niefortunnej sytuacji doszło 5 sierpnia. Specjaliści IT mBanku prowadzili testy, które miały dowieść, że m.in. system polskich znaków, numeracji i przepustowości sieci działa bez zarzutu. W wyniku błędu technicznego doszło do wysłania 3 komunikatów tekstowych typu push do klientów marki. Konsekwencją niepożądanych czynności było spowolnienie aplikacji mobilnej oraz dezorientacja wśród klientów.

mBank, ogarnij się!

Opublikowany przez Niebezpiecznik Środa, 5 sierpnia 2020

Tego samego dnia późnym popołudniem przedstawiciele banku postanowili odnieść się do zaistniałej sytuacji za pomocą Facebooka. W specjalnie wygenerowanym poście można przeczytać, że jakakolwiek reakcja użytkowników na niespodziewane wiadomości spowalnia działanie aplikacji. Ponadto, osoby odpowiedzialne za prowadzenie profilu przeprosili swoich klientów za wszelkie niedogodności.

Jak firmy postanowiły wykorzystać akcję do swoich celów?

Niecodzienny incydent stał się świetnym narzędziem dla marek, które dzięki tej sytuacji postanowiły zwiększyć swoje zasięgi za pomocą podobnych powiadomień wysyłanych swoim klientom w aplikacji lub wystosowując odpowiedni post na Facebooku. Oto najciekawsze wpisy.

na.allegro.pl/kup

Opublikowany przez Allegro Środa, 5 sierpnia 2020
https://www.facebook.com/shrimphouse.wroclaw/posts/1956644171301516

My ostatnio też intensywnie testowaliśmy naszą nową aplikację Z pozdrowienia dla mBank PolskaSprawdź:…

Opublikowany przez Bank Spółdzielczy w Koronowie Czwartek, 6 sierpnia 2020

Testy na prodzie od zawsze w modzie! Pozdrawiamy kolegów i koleżanki po fachu z mBank Polska! ☘️—Uczcijmy ten dzień…

Opublikowany przez 4Developers Środa, 5 sierpnia 2020
https://www.facebook.com/kariera.wakacjepl/photos/a.1664002717198650/2662264277372484/

test postu push ęąśćż najpierw masa później masa, gonzoholicy rulez &%69#004

Opublikowany przez Pasibus Środa, 5 sierpnia 2020
https://www.facebook.com/MSIPoland/posts/3537512842935206

Nie tylko w szkole na lekcjach robi się błędy, rozumiemy to! Zdarza się 🙂 A skoro polskie znaki są ostatnio tak…

Opublikowany przez Lidl Polska Czwartek, 6 sierpnia 2020

Test produktów IKEA.365 dni na zwrot.IKEA pozdrawia mBank Polska HÄLSNINGAR FRÅN IKEAŻyczymy miłego dnia

Opublikowany przez IKEA Czwartek, 6 sierpnia 2020
https://www.facebook.com/agencja.wypisz.wymaluj/posts/1192592404448529
https://www.facebook.com/LubimyCzytac/photos/a.354271474900/10158624620599901
https://www.facebook.com/tcmsklep/photos/a.1135870136430912/4359624990722061/

wiadomość testowaCzy nie uważacie, że dzisiaj jest idealna pogoda…test wiadomości …na testy świderków z Lodolandii?Lodolandia pozdrawia iżyczy miłego dnia! ❤️✌️#ęśąćż

Opublikowany przez Lodolandia & Kołacz na Okrągło Czwartek, 6 sierpnia 2020
https://www.facebook.com/JezykiChwileNajezoneDoznaniami/posts/2910611395859765

Post dla zorientowanych :DA Ty, w którym teamie jesteś? #teamunique czy #teamretro?mBank Polska #ęśąćż

Opublikowany przez Panek CarSharing Czwartek, 6 sierpnia 2020
Jak mBank zareagował na wpadkę?

Przedstawiciele firmy zdecydowali się wystosować specjalny komunikat, w którym wyjaśniają powody swoich działań. Dodatkowo, odwołując się do wcześniejszej, kłopotliwej wiadomości postanowili życzyć wszystkim miłego dnia, co stało się jednym z głównych szablonów innych marek, pragnących wypromować się na nieplanowanej akcji. Co więcej, pracownicy odpowiedzialni za prowadzenie kont w mediach społecznościowych marki zmienili logo i zdjęcie profilowe banku, nawiązując do treści drugiego przypadkowo wysłanego powiadomienia. 

https://www.facebook.com/mBank.Polska/photos/a.10150253860670494/10164200207920494

Na niespodziewaną aktywność banku młodzi użytkownicy aplikacji zareagowali pozytywnie, co bezpośrednio przełożyło się na zwiększenie popularności marki. Jednakże wśród starszych klientów, ze względu na potencjalne wykluczenie informatyczne, może nadal panować dezinformacja. Niemniej jednak przykład niecodziennej sytuacji pokazuje, w jaki sposób firmy mogą niespodziewaną i kłopotliwą sytuację przekuć w sukces wizerunkowy.

Autor tekstu: Patrycja Krzeszowska
Źródło zdjęcia głównego:

mBank RTM

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisKobiece wsparcie w czarnym wydaniu
Webinar z cyklu Content Sells już 12 sierpnia

Podobne wpisy:

  • grafika
    Programmatic, RTM, reklama kontekstowa i na Facebooku - to tematy kolejnej edycji DIMAQ Voice Online
  • pexels-andrea-piacquadio-3760809
    Antyreklama ma kolor Spleśniałej Zieleni

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro
  • Pepco dołącza do Polskiego Paktu Plastikowego

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow