bee_nfluencer to najnowsza gwiazda mediów społecznościowych. Na swoim profilu na instagramie podejmuje walkę z globalnym problemem wymierania owadów. Temat ten od dawna zajmuje ekologów, gdyż w głównej mierze to właśnie przez działalność człowieka i zmiany klimatyczne tych pożytecznych owadów jest coraz mniej.
Skutecznie wpływa na opinię innych, edukuje i uświadamia rangę problemu, a jej pozytywne przekazy są warte więcej niż wysokobudżetowa kampania reklamowa. Umiejętnie buduje wokół siebie grupę aktywnych odbiorców, z którymi łączą ją silne relacje i zainteresowania. To dzięki tym cechom pszczoła – influencerka coraz szerzej rozpycha się skrzydłami w świecie marketingu.
Świat bez miodu
Szybkie wymieranie pszczół zagraża istnieniu naszej cywilizacji, gdyż światowa produkcja żywności jest w ponad 3/4 uzależniona od kondycji sektora pszczelarskiego. Ponad 84 proc. gatunków roślin uprawianych w Europie jest zależnych od zapylania przez pszczoły. W Polsce co roku, w wyniku zatruć pestycydami, ginie 20 proc. rodzin pszczelich. Pierwszym krajem, w którym nie ma już ani jednej pszczoły, są Chiny. To prawdziwy pogrom dla rolnictwa i sadownictwa. Koszty takich strat mogą wynosić rocznie od kilku do nawet kilkudziesięciu miliardów złotych. Bilans strat przeraża – jeżeli zabraknie pszczół, to konsekwencją tego będzie klęska żywnościowa na ogromną skalę.
Dzień z życia pszczoły
Pomysłodawcą projektu bee_nfluencer jest francuska fundacja Bee Fund, która ratuje i chroni pszczele rodziny. Kreatywna akcja ekologów ma na celu zwrócić uwagę na rangę problemu i pokazać, jak kluczową rolę w ekosystemie spełniają te owady.
Pszczoła influencerka w przyjazny i humorystyczny sposób relacjonuje swoje życie na swoim koncie na Instagramie. Fotografie nawiązują do jej życia codziennego, kiedy to pracuje, odpoczywa, uprawia sport, a także podróżuje. W postach nawiązuje także do aktualnych wydarzeń społecznych np. parady równości. Na profilu umieszczane są również treści edukacyjne i uświadamiające, jak ważna jest praca pszczół dla całego środowiska.
Pomysł wysokich lotów
Inicjatywa zaistnienia pszczoły influencerki w mediach społecznościowych okazała się niezwykle skuteczna. Niecodzienna kampania informacyjna przyciąga uwagę szerokiej publiczności. Nowa gwiazda instagrama, od publikacji pierwszego posta w kwietniu, zgromadziła już całkiem pokaźną liczbę obserwujących – 111 tys. Wszystkie przychody z reklam na Instagramie są przekazywane na fundację Bee Fund, a uzyskane środki trafiają na działania związane z ochroną owadów.
Autor tekstu: Patrycja Jaksim
Komentarze: brak