site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > reklamówka pomysłów > Jak mała pszczoła influencerka walczy z epidemią wymierania owadów? Nowa kampania edukacyjna francuskich ekologów
14.08.2019  |  Dodane przez Redakcja w reklamówka pomysłów

Jak mała pszczoła influencerka walczy z epidemią wymierania owadów? Nowa kampania edukacyjna francuskich ekologów

boris-smokrovic-gr7ZkoZnHXU-unsplash

bee­_nfluencer to najnowsza gwiazda mediów społecznościowych. Na swoim profilu na instagramie podejmuje walkę z globalnym problemem wymierania owadów. Temat ten od dawna zajmuje ekologów, gdyż w głównej mierze to właśnie przez działalność człowieka i zmiany klimatyczne tych pożytecznych owadów jest coraz mniej.

Skutecznie wpływa na opinię innych, edukuje i uświadamia rangę problemu, a jej pozytywne przekazy są warte więcej niż wysokobudżetowa kampania reklamowa. Umiejętnie buduje wokół siebie grupę aktywnych odbiorców, z którymi łączą ją silne relacje i zainteresowania. To dzięki tym cechom pszczoła – influencerka coraz szerzej rozpycha się skrzydłami w świecie marketingu.

https://www.instagram.com/p/B0dpilJCpJR/
Świat bez miodu

Szybkie wymieranie pszczół zagraża istnieniu naszej cywilizacji, gdyż światowa produkcja żywności jest w ponad 3/4 uzależniona od kondycji sektora pszczelarskiego. Ponad 84 proc. gatunków roślin uprawianych w Europie jest zależnych od zapylania przez pszczoły. W Polsce co roku, w wyniku zatruć pestycydami, ginie 20 proc. rodzin pszczelich. Pierwszym krajem, w którym nie ma już ani jednej pszczoły, są Chiny. To prawdziwy pogrom dla rolnictwa i sadownictwa. Koszty takich strat mogą wynosić rocznie od kilku do nawet kilkudziesięciu miliardów złotych. Bilans strat przeraża – jeżeli zabraknie pszczół, to konsekwencją tego będzie klęska żywnościowa na ogromną skalę.

Dzień z życia pszczoły

Pomysłodawcą projektu bee­_nfluencer jest francuska fundacja Bee Fund, która ratuje i chroni pszczele rodziny. Kreatywna akcja ekologów ma na celu zwrócić uwagę na rangę problemu i pokazać, jak kluczową rolę w ekosystemie spełniają te owady. 

Pszczoła influencerka w przyjazny i humorystyczny sposób relacjonuje swoje życie na swoim koncie na Instagramie. Fotografie nawiązują do jej życia codziennego, kiedy to pracuje, odpoczywa, uprawia sport, a także podróżuje. W postach nawiązuje także do aktualnych wydarzeń społecznych np. parady równości. Na profilu umieszczane są również treści edukacyjne i uświadamiające, jak ważna jest praca pszczół dla całego środowiska.

https://www.instagram.com/p/B0vj2ClAsyn/
Pomysł wysokich lotów

Inicjatywa zaistnienia pszczoły influencerki w mediach społecznościowych okazała się niezwykle skuteczna. Niecodzienna kampania informacyjna przyciąga uwagę szerokiej publiczności. Nowa gwiazda instagrama, od publikacji pierwszego posta w kwietniu, zgromadziła już całkiem pokaźną liczbę obserwujących – 111 tys. Wszystkie przychody z reklam na Instagramie są przekazywane na fundację Bee Fund, a uzyskane środki trafiają na działania związane z ochroną owadów.

Autor tekstu: Patrycja Jaksim

ekologia Instagram kampania edukacyjna

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisSizeer powraca z nową kampanią – Street Heroes are Back!
Creator Studio – jeszcze łatwiejsze zarządzanie kontem na Instagramie

Podobne wpisy:

  • Pepco
    Pepco dołącza do Polskiego Paktu Plastikowego
  • john-tuesday-8c6iJMh80BI-unsplash
    Instagram nadal sprzedaje, ale teraz „ramię w ramię” z TikTokiem. Najnowsze wyniki raportu na temat rynku influencerskiego w Polsce

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro
  • Pepco dołącza do Polskiego Paktu Plastikowego

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow