W Polsce liczba zachorowań na koronawirusa stale rośnie. Zamknięte są placówki edukacyjne, galerie handlowe, restauracje oraz miejsca rozrywki. Gospodarka znacznie zwolniła, a przedsiębiorcy liczą straty. Są jednak takie firmy, które potrafią odnaleźć się w tym trudnym czasie i mimo wszystko odnosić zyski. Część przedsiębiorstw zmodyfikowało swoje zasady pracy i oferty na produkty oraz usługi, a niektórzy postanowili dostosować się do obecnej sytuacji i produkują artykuły higieniczne.
Restauracje oraz bary szybkiej obsługi
Wszystkie lokale gastronomiczne mają zakaz przyjmowania gości. Z tego względu większość właścicieli postanowiła uruchomić dowóz jedzenia do domu lub mieszkania. Zazwyczaj odbywa się to bezkontaktowo. Klienci mogą zamówić posiłek telefonicznie, poprzez media społecznościowe lub przy użyciu specjalnej aplikacji np. pyszne.pl. Pracownicy restauracji w zależności od sposobu płatności mogą zostawić jedzenie pod drzwiami zamawiającego lub przekazać w bezpośrednim kontakcie przy zachowaniu wszystkich środków ostrożności. Ponadto, niektóre bary szybkiej obsługi mają opcję drive thru. Taką usługę uruchomiły takie lokale jak: KFC, McDonald’s, Pizza Hut, Hoshi Sushi czy Krowarzywa.
Sklepy spożywcze
Markety są nielicznymi miejscami, do których możemy pójść i zrobić zakupy, jednakże sprzedawcy również musieli się dostosować do nowej rzeczywistości. Ograniczenie liczby klientów przebywających w środku sprawiło, że część sieci sklepów wydłużyły godziny otwarcia od 6:00 do 24:00, a niektóre sklepy będą czynne przed świętami całodobowo. Ponadto, niektóre marki postanowiły uruchomić zamówienia artykułów z dostawą do domów. Taką możliwość mają klienci np. Leclerc lub ryneczków zlokalizowanych przy galeriach handlowych.
Koronawirus impulsem do przebranżowienia
Istnieją również marki, które przed pandemią specjalizowały się w innych sektorach rynkowych, jednak pod wpływem wszechobecnej zarazy postanowiły zmienić swoje usługi. Niektóre firmy całkowicie zakończyły swoją poprzednią działalność. Przykładem takiego przedsiębiorstwa jest mielecka firma First Company, która dotychczas specjalizowała się w produkcji bielizny sypialnianej, a obecnie zajmuje się szyciem maseczek. Mimo że ten element ochrony ze względu na brak specjalnego filtru nie może zostać przeznaczony dla pracowników szpitali, to świetnie sprawdzi się u osób pragnących na co dzień chronić się przed zachorowaniem.
Podobny pomysł wykorzystał sklep zajmujący się produkcją i sprzedażą online kosmetyków do włosów oraz zarostu. Właściciele przedsiębiorstwa do swojej oferty postanowili dołożyć również artykuły ochronne takie jak: żele antybakteryjne, przyłbice i maseczki ochronne.

Ze względu na realne zagrożenie bankructwem firma Krochetta również postanowiła zmienić branżę, w której się specjalizuje. Produkcja odzieży zmieniła się w wytwarzanie bawełnianych maseczek wielokrotnego użytku, zarówno dla dorosłych, jak i dla dzieci. Tak jak w przypadku przedsiębiorstwa First Company produkcja akcesoriów ochronnych wyżej wymienionej hurtowni ogranicza się tylko do użytku osób prywatnych. Towar można zamówić telefonicznie.
Firmy kurierskie
Poczta Polska zachęca do zakupów internetowych oraz wybrania przesyłki kurierskiej. Podczas odbioru paczki, w celu zweryfikowania danych odbiorcy, musimy z bezpiecznej odległości pokazać kurierowi dowód osobisty, paszport lub prawo jazdy, aby ten spisał ostatnie cztery cyfry z numeru dokumentu. W ostatnim czasie usługi oferowane przez InPost również zostały zmodyfikowane. Marka postanowiła kłaść większy nacisk na odbieranie paczek bezdotykowo, dzięki aplikacji. Ponadto, ze względu na dużą liczbę zleceń, pracownicy firmy pracują również w soboty.
Autor tekstu: Patrycja Krzeszowska
Źródło zdjęcia głównego: Anna Shvets/Pexels
Komentarze: brak