site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Jak Meta zamierza walczyć z rozpowszechnianiem intymnych zdjęć?
4.01.2022  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Jak Meta zamierza walczyć z rozpowszechnianiem intymnych zdjęć?

laptop-g8309f00ea_1280

Firma Meta, czyli wcześniejszy Facebook, zapowiada walkę z rozsyłaniem osobistych zdjęć, co podobno nie jest rzadkim zjawiskiem. Warto podkreślić, że jest to forma przemocy i często bezpośrednio odbija się na psychice ofiary. Wszelkie przejawy rozpowszechniania tego typu zdjęć powinny być związane z odpowiednią reakcją, dlatego Meta zdecydowała się zareagować w tym zakresie. 

Meta i śledzenie zdjęć w internecie

Walka z przemocowymi treściami trwa już tak naprawdę od 2018 roku, jednak dopiero teraz zaangażowanie platformy w tego typu naruszenia rośnie. Jednym z działań serwisu jest przede wszystkim to, że oddaje w ręce swoich użytkowników narzędzia, dzięki którym będą mogli śledzić swoje zdjęcia w internecie. 

StopNCII.org i Meta? 

Meta wspiera stronę StopNCII.org (jest to międzynarodowa organizacja charytatywna, która wierzy, że każdy powinien bez szkód dla siebie czerpać korzyści z technologii), która obsługiwana jest przez brytyjską linię pomocy Revenge Porn Helpline i niemalże około 50 organizacji na całym świecie. 

Zadaniem platformy jest przede wszystkim to, by użytkownicy czuli się bezpiecznie przy publikacji intymnych zdjęć w sieci. Jeśli istnieje ryzyko, że ktoś mógł wykorzystać ich zdjęcia do własnych celów, może zgłosić tę sprawę do serwisu. Cały proces jest bardzo prosty i zaczyna się od tzw. cyfrowego pobierania odcisków palców. Platforma odpowiednio skanuje i dopasowuje się do innych treści, aby móc skrupulatnie sprawdzić sieć i “wykopać” intymne zdjęcia użytkownika u innych. 

Co ważne, Meta zaprosiła do współpracy inne organizacje, więc jest to kompleksowa pomoc dla osób pokrzywdzonych lub takich, które martwią się, czy ich zdjęcia nie są wykorzystywane w złych celach. Należy pamiętać też o tym, że jeśli takie treści pojawiają się w sieci, niezwłocznie trzeba to zgłosić. Wiąże się to z prawem o  rozprzestrzenianiu wizerunku bez czyjejś zgody.

Autor tekstu: Marta Bałażyk

Facebook Meta pornografia przemoc

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisNowa kampania „UWAGA Krótkowzroczność” Hoya Lens Poland pod patronatem Centrum Zdrowia Dziecka i Polskiego Towarzystwa Optometrii i Optyki
Kampania informacyjna „Czas w zakresie” z Nickiem Jonasem — pomoc w poprawie jakość życia osób z cukrzycą w Polsce

Podobne wpisy:

  • will-francis-r02wxT3-PYw-unsplash
    Długofalowe korzyści z reklamy cyfrowej dla marki
  • deeksha-pahariya-jXScMh_1GM4-unsplash
    Nowe zakładki Home i Feeds na Facebooku

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • E-commerce w pigułce – jaka wiedza przyda Ci się w 2022 roku?
  • Grywalizacja – klienci chcą się bawić
  • Bolt z ogólnopolską kampanią o bezpieczeństwie – “Pokaż mi jak parkujesz, a powiem Ci kim jesteś”

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

agencja akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media monitoring mediów narzędzia nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok Twitter webinar współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow
Serwis wykorzystuje pliki cookies i politykę prywatności. Korzystając ze strony akceptujesz jej regulamin. Dowiedz się więcej...