site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > meandry marketingu > Jak odnaleźć firmę w świecie offline? Reklama zewnętrzna to idealne rozwiązanie
19.07.2023  |  Dodane przez Redakcja w meandry marketingu

Jak odnaleźć firmę w świecie offline? Reklama zewnętrzna to idealne rozwiązanie

bram-naus-5fvMWp1r2n0-unsplash

Wielkość sprzedaży na rynku OOH w segmentach: klasyczne OOH, city transport i reklama DOOH wzrosła o 5,6 proc*. Obecnie coraz więcej firm wybiera reklamy zewnętrze – co potwierdzają dane. Przedsiębiorstwa stawiają na nośniki reklamowe. Boom widoczny jest w okresach letnich, gdy konsumenci wykazują większą aktywność: częściej korzystają z autostrad, podróżują komunikacją miejską czy jeżdżą rowerami. A jakie możliwości warto rozważyć?

Postaw na tablice reklamowe

Docieranie do klientów to długotrwały i czasochłonny proces. Oczywiście istnieją metody, które ułatwiają ekspozycję firmy. Jednym ze skutecznych sposobów na dotarcie do klienta są nośniki reklamowe. W miejscowościach do 50 tysięcy mieszkańców sprawdzają się także tablice mobilne. Te ze względu na swój charakter mogą być umieszczone w różnych lokalizacjach. Możliwość zmiany położenia to niepodważalny argument za.

– Tablice mobilne są często duże, jasne i atrakcyjne wizualnie, przyciągają uwagę przechodniów i kierowców. Ze względu na swoje rozmiary i umieszczenie na wysokości wzroku, trudno je zignorować. Dzięki nim  można precyzyjnie wybrać miejsce, w którym chcemy docierać do swojej grupy docelowej. Umieszcza się je w tam, gdzie znajdują się nasi potencjalni klienci, takich jak centra handlowe, lotniska, obszary biznesowe czy miejsca rozrywki. – wyjaśnia Robert Dąbrowski, CEO Recevent.

Daj odbiorcy swobodny i długi kontakt z przekazem

Mnogość form reklamy OOH daje szerokie spektrum możliwości. Wybór jest i to duży, zatem co wybrać? Można postawić na citylighty. To nieduże nośniki montowane w najbardziej uczęszczanych miejscach miast takich jak deptaki, dworce, czy przystanki autobusowe. Dzięki temu osoby poruszające się pieszo czy komunikacją miejską mają dostęp do reklamy na wyciągnięcie ręki.

 – Citylighty są często umieszczone na wysokości oczu przechodniów, co sprawia, że trudno ich nie zauważyć. Jasne oświetlenie paneli świetlnych przyciąga wzrok i  zwraca uwagę przechodzących obok osób. Dzięki nim można precyzyjnie dotrzeć do grupy docelowej, która podróżuje określonymi trasami lub korzysta z konkretnych przystanków. Np. wiemy, że daną trasą podróżują studenci, tym samym dobieramy odpowiedni przekaz do potrzeb tej grupy docelowej – wyjaśnia Dąbrowski.

Alternatywą dla citylightów są smart citylighty, czyli potrójne nośniki w formie klasycznego CTL. Możliwość wynajęcia jednej, dwóch lub trzech powierzchni pozwala na kreatywne wykorzystanie przestrzeni przy jednoczesnej ekspozycji reklamy blisko odbiorcy.

Wykorzystaj przestrzeń w środkach komunikacji            

Ze względów ekologicznych i ekonomicznych coraz więcej osób wybiera komunikację miejską. Transport publiczny w czasie pandemii COVID-19 zanotował spory spadek użytkowników,  jednak powoli wraca do łask. Dla przykładu – w samej stolicy w 2022 roku liczba pasażerów komunikacji miejskiej wyniosła ponad 863 mln i była niemal o 37 proc. większa niż rok wcześniej. Reklama w środkach komunikacji miejskiej ma zatem wiele zalet, w tym pozwala na silne pozycjonowanie firmy.  Duża liczba odbiorców i ich rotacja, mobilność, wysoka widoczność wypływają znacząco na trafność przekazu. Taka reklama zapewnia stały, nieprzerwany kontakt z komunikatem w trakcie całej podróży. Powtarzające się ekspozycje wpływają na świadomość marki i zapamiętanie informacji reklamowych.

Wybierz nowoczesne nośniki

Reklama outdoorowa cały czas się rozwija. Reklamodawcy wykorzystują powierzchnie reklamowe, które dotąd nimi nie były. Reklama na drzwiach marketów, czyli tzw. billdoor szturmem wchodzi na polski rynek. Kiedyś pełniły one tylko funkcję użytkową, obecnie to efektowna powierzchnia reklamowa. Nowa niebanalna forma przekazu już podbiła serca reklamodawców. Przede wszystkim ze względu na skuteczność, bo to nietypowy sposób dotarcia do klienta. W końcu miliony Polaków robi codziennie zakupy w marketach, a reklama pojawia się tuż przed ich oczami. Liczba marketów w Polsce stale rośnie, co potwierdza tezę, że one są najchętniej wybierane przez konsumentów.

Reklama zewnętrzna daje bardzo wiele możliwości. Jest jedną z nielicznych już form reklamy, które mogę funkcjonować offline. Mnogość rozwiązań i efektowność przekazu to coś, co przyciąga reklamodawców. Poza widocznością liczy się czas, miejsce i potrzeby klientów, które pozostają nadal priorytetem.


*Dane zostały przygotowane we współpracy IGRZ i Domu Mediowego STARCOM (Publicis Group)

Źródło zdjęcia głównego: Bram Naus/Unsplash

billboard DOOH kampania OOH offline OOH reklama reklama zewnętrzna

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisPZU promuje kompleksowość swojej oferty
YouTube zmierza w kierunku większej wygody: nowa funkcja blokady ekranu dla subskrybentów premium

Podobne wpisy:

  • benjamin-child-GWe0dlVD9e0-unsplash
    CSR w branży reklamowej. Jakie działania powinny podejmować firmy?
  • alexander-shatov-mr4JG4SYOF8-unsplash
    Facebook i YouTube królują w zestawieniu internetowych reklamodawców

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Najnowsze

  • Dyrektywa Omnibus a programy lojalnościowe. Jednak nie tak łatwo
  • CSR w branży reklamowej. Jakie działania powinny podejmować firmy?
  • Nowe narzędzie na YouTube. Platforma wprowadza wyszukiwanie piosenek poprzez nucenie

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter webinar współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow