W oparciu o wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu własnego portalu społecznościowego, LinkedIn udostępnił 32-stronicową serię tipów dotyczących zarządzania kanałami w social media. Znajdują się w nim. m.in wskazówki jak odpowiednio wykorzystać narzędzia serwisu, by dotrzeć do jak największej liczby odbiorców i zwiększyć ich zaangażowanie.
LinkedIn to doskonała międzynarodowa platforma do nawiązywania biznesowych relacji, prezentowania swojej marki czy wymieniania się doświadczeniami. O tym, że warto inwestować w treści publikowane w tym serwisie (oraz innych), a także jak robić to skutecznie, przeczytać można w poradniku, który został podzielony na 5 części tematycznych.

Pierwsza z nich pomaga zrozumieć, jak social media mogą pomóc w osiągnięciu biznesowego sukcesu. Aż 59% ludzi bardziej ufa mediom społecznościowym niż reklamom, dlatego warto wykorzystać je m.in. jako element do budowania zaufania odbiorców względem marki.
Druga odpowiada na pytanie, dlaczego social media managerowie powinni spędzać czas na LinkedInie. Z tej części można m.in. dowiedzieć się, co powoduje, że społeczeństwo ufa właśnie tym treściom, które publikowane są na tej platformie.
Trzecia zawiera porady, w jaki sposób opowiedzieć historię swojej marki na tym biznesowym serwisie. LinkedIn daje wskazówki, jak za pomocą sztuki storytellingu wzbudzać emocje, zdobywać serca klientów i zapadać im w pamięć.
W tej części znajdują się także podpowiedzi, jak ze swojej strony na LinkedInie stworzyć dynamiczne narzędzie marketingowe.

Kolejna część to wskazówki związane z budowaniem własnej marki. Tu znajdują się m.in. tipy jak stworzyć nietuzinkowy content video oraz poradnik dot. zasady 4-1-1, która mówi o tym, by dla każdej udostępnionej treści nt. swojej marki udostępnić także aktualizację z innego źródła oraz cztery wpisy napisane przez innych. Wszystko po to, by skupić się na potrzebach odbiorców i nie sprawiać wrażenia, że marka mówi tylko o sobie, swoich sukcesach czy projektach.
Ostatni blok tematyczny to opis płatnych narzędzi w serwisie. Dowiedzieć się z niego można m.in. o tym, dlaczego tak ważna jest zintegrowana strategia scalająca zarówno działania organiczne, jak i płatne.
Poradnik jest bezpłatny i dostępny online. Z pewnością jest cennym źródłem informacji o platformie i zasadach jej działania. Ich zrozumienie, a także umiejętne wykorzystanie pomoże Wam wznieść biznes na wyższy poziom oraz osiągać lepsze cele.
Autor tekstu: Karolina Foss
Źródło zdjęcia głównego: inlytics/Unsplash
Komentarze: brak