TikTok to obecnie jedna z najczęściej pobieranych aplikacji mobilnych. Platformą zaczynają interesować się nie tylko młode osoby, ale także influencerzy i reklamodawcy. Użytkownicy tańczą, śpiewają i podejmują wyzwania, wykorzystując znane piosenki – prześledźmy, jak radzą sobie z tym marki w Polsce.
Coraz więcej firm decyduje się na testowanie możliwości TikToka. Wykorzystując popularne hashtagi, mogą docierać do szerokiego grona odbiorców. Publikowany content powinien być autentyczny, dynamiczny i „nośny”. Dlaczego? Obecnie największą grupą korzystającą z aplikacji jest Pokolenie Z (13-21 lat) (źródło), które zna media społecznościowe od podszewki. Aby przyciągnąć uwagę młodzieży, warto używać w swoich TikTokach różnego rodzaju filtry, efekty i dobrze dopasowane ścieżki dźwiękowe.
Codzienność okiem geeków
Jak sami piszą na swoim profilu, x-kom to „najlepszy sklep na TikToku”. W swoich kilkusekundowych filmach, marka przedstawia codzienność widzianą okiem geeków. To nic dziwnego, że podczas sprzątania biurka w pracy, z klawiatury wypadają sztućce, baterie czy maska nosacza. Nawet pakowanie plecaka może być ciekawe! Nagrywane treści są pełne humoru i przedstawiają rzeczywistość z przymrużeniem oka. Zresztą przekonajcie się sami:
@xkompl Kogo wybierasz? ##chooseyourcharacter ##xkom ##dlaciebie ##kwarantanna ##lekcjeonline
♬ Super Smash Bros Melee Remix (#chooseyourcharacter) – Jim Walter
@xkompl O co poprosisz Google? ##fail ##xkom ##google ##funny ##water
♬ dźwięk oryginalny – xkompl
Kosmetyki ożyły!
Wszystko stało się za sprawą marki Ziaja. Zaczęło się od „powitania w naszej bajce” z Akademii Pana Kleksa, potem produkty urządziły karaoke do piosenki „Chandelier” Sii, a niektóre z nich wypłynęły w morze w rytmie „Yellow Submarine”. TikToki Ziaji są kreatywne, żartobliwe i pełne koloru!
@ziajapolska Pielęgnacyjne przysmaki mają ukryte talenty 🙂 ##ziaja ##ziajapolska ##galaretka ##pielegnacyjneprzysmaki ##polskiekosmetyki ##kremdorąk ##pralinki
♬ Chandelier – Sia
@ziajapolska A jakby tak nowość? Już niebawem… czekacie? ##ziajanowość ##soon ##ziaja ##ziajapolska ##cdn ##niebawem
♬ Yellow Submarine – The Ripoffs
Backstage z życia gwiazd
Zastanawialiście się, jak wyglądają przerwy podczas koncertów lub jak powstają teledyski? Dzięki Warner Music Poland możecie zobaczyć wszystko na własne oczy. Marka współpracuje z influencerami, pokazuje zajawki teledysków i krótkie relacje z organizowanych koncertów, a także tworzy hashtag challenge z polskimi (#mordo z Dawidem Kwiatkowskim) i międzynarodowymi gwiazdami (#kingsadqueens z Avą Max).
@warnermusicpoland @avamax wypuszcza kolejny HIT! Bo w sumie…. dlaczego nie? 👑 ##kingsandqueens
♬ Kings & Queens – Ava Max
No to siema!
Jak dotrzeć do młodych ludzi, którzy chętnie angażują się w akcje charytatywne? Wyjść im naprzeciw i… zaistnieć na TikToku. Fundacja WOŚP od początku 2019 roku relacjonuje na swoim profilu podejmowane działania podczas Finałów oraz festiwalu Pol’and’Rock. Chociaż filmiki trwają krótko, emanują pozytywną energią. Aby użytkownicy mogli się łatwiej wyszukiwać, Fundacja stworzyła specjalne hashtagi #wosp i #jestemwolontariuszem, a także naklejkę z serduszkiem.
@wosp Czas na zakupy w Siemashopie! Masz już finałowy gadżet? ❤️##wosp2020 ##siemashop
♬ Hey Ya! – OutKast
Hashtag challenge na lodzie
Mimo faktu że obecnie lodowisko na Stadionie Narodowym w Warszawie jest zamknięte, Zimowy Narodowy nadal publikuje swoje TikToki. W filmikach nie brakuje humoru, autentyczności i jazdy na łyżwach! Zimowe miasteczko w celach promocyjnych wykorzystuje także potencjał influencerów, dzięki czemu łatwiej docierają do młodych odbiorców.
@zimowy.narodowy Do otwarcia zostało mało czasu. Pomagamy budować lodowiska! 😂 ##zimowynarodowy ##worklife ##warszawa ##warsaw ##poland ##polska ##polishtiktoker
♬ Con Calma – Daddy Yankee
Dzięki prostej, intuicyjnej obsłudze, TikTok daje swoim użytkownikom wiele możliwości. Marki powinny zatroszczyć się o angażujące treści, które ułatwią im stworzenie licznego grona odbiorców. Wszystko leży w rękach i kreatywności osób zarządzających działaniami promocyjnymi danego profilu. Liczba użytkowników stale rośnie, dlatego jeśli zastanawiasz się czy warto zaistnieć na TikToku, to jest to idealny moment, żeby pojawić się na tym kanale.
Autor tekstu: Wojciech Żywolt
Źródło zdjęcia głównego: Kon Karampelas/Unsplash
Komentarze: brak