site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > meandry marketingu > Jak powinny wyglądać profesjonalne zdjęcia w e-sklepie?
25.11.2019  |  Dodane przez Redakcja w meandry marketingu

Jak powinny wyglądać profesjonalne zdjęcia w e-sklepie?

online-2900303_1280

Bogaty rynek e-commerce jest przepełniony sklepami internetowymi o zbliżonym do siebie asortymencie. Trudno jest zaistnieć przy tak silnej konkurencji, jednak jest to możliwe. Pozostaje tylko pytanie: jak tego dokonać?

Swoje działania warto rozpocząć od przeanalizowania obecnej karty produktu pod kątem jej atrakcyjności i przydatnych dla klienta informacji. Zawsze warto się zastanowić, na co zwracamy uwagę w sklepie stacjonarnym, o co pytamy sprzedawcę, zanim dokonamy zakupu? Zwykle na tym etapie już widać, co należy poprawić w opisie.

Odpowiednia prezentacja produktu w sieci jest, obok atrakcyjnych cen, kluczową kwestią. To od niej zależy czy użytkownik zwróci uwagę na nasz e-sklep. W opisie produktu powinna się znaleźć pełna specyfikacja zawierająca wszelkie parametry towaru. Dopełnieniem opisu jest dokładne i atrakcyjne zdjęcie, które ma przyciągnąć internautę do sklepu online oraz ostatecznie wpłynąć na dokonanie zakupu.

Zamieszczając fotografie z konkretnym produktem musimy pamiętać, że mogą one zachęcić potencjalnego klienta do zakupu lub go od niego odwieść. Osoba zainteresowana zakupem przez Internet nie może dotknąć produktu, a w przypadku ubrań także ich przymierzyć. Z tego względu profesjonalne zdjęcia powinny prezentować produkt tak, aby jak najwierniej go odwzorować. Oprócz uwzględnienia na nich wszystkich detali, które są niewidoczne na pierwszy rzut oka, należy zwrócić uwagę także na inne elementy.

Odpowiednia rozdzielczość oraz wymiary

Zdjęcia składają się z określonej ilości pikseli. Aby obraz był wyraźny musimy dążyć do tego, żeby miał ich jak największą ilość w obrębie wymiaru fotografii. Dzięki temu uzyskamy lepszą jakość i zadowolenie klienta. Zbyt małe lub niewyraźne zdjęcia mogą zniechęcić go do zakupu.

Liczy się kontrast

Zachowanie odpowiedniego kontrastu oraz jasności zdjęcia są bardzo ważne dla wizualnej strony e-sklepu. Zbyt ciemna lub przesadnie jasna fotografia, czy przekłamana kolorystyka produktu są także częstym powodem zwrotu towaru. Dlatego złotą zasadą jest zachowanie równowagi, aby oddać rzeczywisty kolor prezentowanego obrazu.

Istotną rolę odgrywa również odpowiednie oświetlenie, które wyeksponuje produkt. W przypadku ubrań do wyboru mamy zdjęcia na modelkach, manekinach lub po prostu robione na płaskiej powierzchni. Każde z nich ma swoje zalety i swoich zwolenników.

Spójne tło

Wiele osób zapomina, jak równie ważne dla fotografii jest tło. Tworząc zdjęcie pozbawione aranżacji musimy zadbać o jednolite tło, które nie zakłóci kompozycji. Należy pamiętać, że główną rolę zawsze odgrywa prezentowany towar, a to, co znajduje się za nim, choć jest ważne, pełni jedynie rolę drugoplanową. W żadnym wypadku nie może odciągać uwagi internauty od produktu. Jednolite tło pozwala na wyeksponowanie jego cech takich jak: kolor, kształt, materiał, detale czy faktura.

źródło: orsay.com/pl
Delikatny retusz

Zazwyczaj profesjonalne zdjęcie wiąże się z delikatnym retuszem ze względu na ewentualne zabrudzenia fotografowanego produktu lub inne niedoskonałości obrazu. Wówczas z pomocą przychodzą nam programy graficzne, które z łatwością pomogą usunąć defekt w kilka minut, przy jednoczesnym zachowaniu rzeczywistego obrazu produktu.

Autentyczne zdjęcia budują zaufanie

Profesjonalne fotografie, tuż obok pełnych opisów produktu, wzbudzają zaufanie do danego e-sklepu. Minimalizują również liczbę dodatkowych pytań ze strony potencjalnego klienta. Wysokiej jakości, autentyczne zdjęcia, które oddają rzeczywistość, potrafią przyciągnąć go ponownie i w ten sposób budują jego lojalność do sklepu online.


Tekst powstał we współpracy z LET PR – na rynku od 2012 roku, agencja public relations i marketingowa, specjalizująca się w content marketingu dla e-commerce.

e-commerce produkt sklep internetowy zdjęcia

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisSklep internetowy pomysłem na życie – Shoper w sowjej kampanii pokazuje historie swoich klientów
love to talk dla marki fińskich kosmetyków Atopik

Podobne wpisy:

  • online-shopping-ge1044ca31_1280
    4 najcięższe grzechy UX
  • roberto-cortese-9tYbOIpVcn4-unsplash
    E-commerce i marketing w 2023 r. – przed branżą szereg wyzwań. Komentarze ekspertów

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow