Bogaty rynek e-commerce jest przepełniony sklepami internetowymi o zbliżonym do siebie asortymencie. Trudno jest zaistnieć przy tak silnej konkurencji, jednak jest to możliwe. Pozostaje tylko pytanie: jak tego dokonać?
Swoje działania warto rozpocząć od przeanalizowania obecnej karty produktu pod kątem jej atrakcyjności i przydatnych dla klienta informacji. Zawsze warto się zastanowić, na co zwracamy uwagę w sklepie stacjonarnym, o co pytamy sprzedawcę, zanim dokonamy zakupu? Zwykle na tym etapie już widać, co należy poprawić w opisie.
Odpowiednia prezentacja produktu w sieci jest, obok atrakcyjnych cen, kluczową kwestią. To od niej zależy czy użytkownik zwróci uwagę na nasz e-sklep. W opisie produktu powinna się znaleźć pełna specyfikacja zawierająca wszelkie parametry towaru. Dopełnieniem opisu jest dokładne i atrakcyjne zdjęcie, które ma przyciągnąć internautę do sklepu online oraz ostatecznie wpłynąć na dokonanie zakupu.
Zamieszczając fotografie z konkretnym produktem musimy pamiętać, że mogą one zachęcić potencjalnego klienta do zakupu lub go od niego odwieść. Osoba zainteresowana zakupem przez Internet nie może dotknąć produktu, a w przypadku ubrań także ich przymierzyć. Z tego względu profesjonalne zdjęcia powinny prezentować produkt tak, aby jak najwierniej go odwzorować. Oprócz uwzględnienia na nich wszystkich detali, które są niewidoczne na pierwszy rzut oka, należy zwrócić uwagę także na inne elementy.
Odpowiednia rozdzielczość oraz wymiary
Zdjęcia składają się z określonej ilości pikseli. Aby obraz był wyraźny musimy dążyć do tego, żeby miał ich jak największą ilość w obrębie wymiaru fotografii. Dzięki temu uzyskamy lepszą jakość i zadowolenie klienta. Zbyt małe lub niewyraźne zdjęcia mogą zniechęcić go do zakupu.
Liczy się kontrast
Zachowanie odpowiedniego kontrastu oraz jasności zdjęcia są bardzo ważne dla wizualnej strony e-sklepu. Zbyt ciemna lub przesadnie jasna fotografia, czy przekłamana kolorystyka produktu są także częstym powodem zwrotu towaru. Dlatego złotą zasadą jest zachowanie równowagi, aby oddać rzeczywisty kolor prezentowanego obrazu.
Istotną rolę odgrywa również odpowiednie oświetlenie, które wyeksponuje produkt. W przypadku ubrań do wyboru mamy zdjęcia na modelkach, manekinach lub po prostu robione na płaskiej powierzchni. Każde z nich ma swoje zalety i swoich zwolenników.
Spójne tło
Wiele osób zapomina, jak równie ważne dla fotografii jest tło. Tworząc zdjęcie pozbawione aranżacji musimy zadbać o jednolite tło, które nie zakłóci kompozycji. Należy pamiętać, że główną rolę zawsze odgrywa prezentowany towar, a to, co znajduje się za nim, choć jest ważne, pełni jedynie rolę drugoplanową. W żadnym wypadku nie może odciągać uwagi internauty od produktu. Jednolite tło pozwala na wyeksponowanie jego cech takich jak: kolor, kształt, materiał, detale czy faktura.

Delikatny retusz
Zazwyczaj profesjonalne zdjęcie wiąże się z delikatnym retuszem ze względu na ewentualne zabrudzenia fotografowanego produktu lub inne niedoskonałości obrazu. Wówczas z pomocą przychodzą nam programy graficzne, które z łatwością pomogą usunąć defekt w kilka minut, przy jednoczesnym zachowaniu rzeczywistego obrazu produktu.
Autentyczne zdjęcia budują zaufanie
Profesjonalne fotografie, tuż obok pełnych opisów produktu, wzbudzają zaufanie do danego e-sklepu. Minimalizują również liczbę dodatkowych pytań ze strony potencjalnego klienta. Wysokiej jakości, autentyczne zdjęcia, które oddają rzeczywistość, potrafią przyciągnąć go ponownie i w ten sposób budują jego lojalność do sklepu online.
Tekst powstał we współpracy z LET PR – na rynku od 2012 roku, agencja public relations i marketingowa, specjalizująca się w content marketingu dla e-commerce.
Komentarze: brak