site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > meandry marketingu > Jak stworzyć transmisję na żywo na Facebooku?
5.05.2020  |  Dodane przez Redakcja w meandry marketingu

Jak stworzyć transmisję na żywo na Facebooku?

sticker-mule-cPSroMqTRQg-unsplash

Face­book, naj­po­pu­lar­niej­szy ser­wis spo­łecz­no­ściowy na świe­cie, dziś jest nie tylko plat­formą słu­żąca do udo­stęp­niania zdję­cia czy komen­to­wa­nia wpi­sów zna­jo­mych. Obec­nie tech­no­lo­giczny gigant ma tak sze­roko roz­bu­do­wane funk­cje, które z powo­dze­niem można wyko­rzy­sty­wać zarówno do sku­tecz­nej komu­ni­ka­cji w mediach, roz­woju biznesu, jak i pry­wat­nie. Jedną z nich jest Face­book Live, czyli trans­mi­to­wa­nie wideo w cza­sie rze­czy­wi­stym z dowol­nego miej­sca na świe­cie.

Trans­mi­sje na żywo to gorący trend w mediach spo­łecz­no­ścio­wych. Wraz ze wzro­stem zain­te­re­so­wa­nia, zespół Zuckerberga udo­stęp­nia nowe narzę­dzia, które uła­twiają zor­ga­ni­zo­wa­nie pro­fe­sjo­nal­nego nagra­nia na żywo. War­to­ściowe trans­mi­sje to przede wszyst­kim dia­log z fanami, moż­li­wość dotar­cia z pro­duk­tem lub usługą do szer­szego grona odbior­ców, lep­sze pozna­nie grupy doce­lo­wej i sku­teczny spo­sób na budo­wa­nie rela­cji.

Jak przy­go­to­wać się do trans­mi­sji na żywo?

Przede wszyst­kim, warto zadbać o war­to­ściową treść, czyli dosto­so­waną do grupy odbior­ców, przy­go­to­wać temat i plan live’a oraz okre­ślić cel jaki chcesz osią­gnąć. Dodat­kowo należy zadbać o sprawy tech­niczne, takie jak oświe­tlenie i dźwięk. Mało wyraźny obraz i słabe brzmienie mogą znie­chę­cić do oglą­da­nia. Naj­le­piej trans­mi­sje nagry­wać przy świe­tle dzien­nym, w pobliżu źródła świa­tła. Jeżeli trans­mi­sja jest pro­wa­dzona w miej­scu publicz­nym, zwy­kły mikro­fon wbu­do­wany w tele­fon czy lap­topa nie wystar­czy, warto zadbać o dodat­kowe nagło­śnie­nie.

Należy również pamiętać o promocji, czyli wcześniejszej zapowiedzi transmisji. Jest to dodat­kowy pomysł na posta, który ma na celu zain­te­re­so­wać grupę odbior­ców do obej­rze­nia trans­mi­sji. Warto nadać jej cie­ka­wym tytuł i opis. Prze­my­ślane frazy i słowa pomogą zain­te­re­so­wa­nym internautom odszu­kać wpis w wyszu­ki­warce.

Jak stwo­rzyć trans­mi­sje na żywo?

Tre­ści na żywo można nada­wać na Face­bo­oku korzy­sta­jąc zarówno z urzą­dze­nia mobil­nego np. smart­fona, jak i kom­pu­tera sta­cjo­nar­nego z kamerą lub lap­topa.

1. Klik­nij opcję Narzę­dzia do publi­ko­wa­nia na swo­jej stro­nie na Face­bo­oku.

2. W pozy­cji Filmy wybierz pozy­cję Biblio­teka fil­mów.

3. Następnie wybierz + Na żywo, aby roz­po­cząć kon­fi­gu­ro­wa­nie posta na żywo.

4. Klik­nij Połącz, aby roz­po­cząć łącze­nie opro­gra­mo­wa­nia kodu­ją­cego z Face­bo­okiem.

Następ­nie przejdź do posta i wybierz miej­sce publi­ka­cji trans­mi­sji na żywo. Możesz ją opu­bli­ko­wać na osi czasu, na zarzą­dza­nej przez sie­bie stro­nie, w gru­pie lub w wyda­rze­niu. Uatrak­cyj­nie­niem rela­cji na żywo będzie wybór w edy­to­rze dodat­kowe dzia­ła­nia, tj. doda­nie samo­po­czu­cia lub zdję­cia, tekstu lub infor­ma­cji na temat trans­mi­sji, tytułu i znacz­ników. Dodat­kowo można zamel­do­wać się w okre­ślo­nym miej­scu, skon­fi­gu­ro­wać usta­wie­nia dla grupy odbior­ców, według płci, wieku, loka­li­za­cji czy języka. Warto rów­nież dodać ikonę uści­sku ręki do mate­riałów powią­za­nych z marką.

5. Klik­nij przy­cisk Trans­mi­sja na żywo.

Co warto zro­bić po trans­mi­sji na żywo?

Po zakoń­cze­niu nada­wa­nia, wideo zostaje opu­bli­ko­wane na stro­nie, a kli­ka­jąc strzałkę w pra­wym gór­nym rogu można edy­to­wać infor­ma­cje, takie jak opis lub cał­ko­wi­cie usu­nąć film. Post z trans­mi­sją warto „przy­piąć” na górze strony, przez co będzie bardziej widoczny dla odwiedzających. Film można także udo­stęp­nić w innych kana­łach komu­ni­ka­cji np. w gru­pie, na blogu, Youtube czy w newsletterze. Dzięki temu mate­riał dotrze do więk­szej grupy odbior­ców. Warto rów­nież prze­śle­dzić sta­ty­styki, które pokazują, ile osób obej­rzało live’a, ich wiek, płeć czy ilość wyświe­tleń. Szcze­gól­nie inte­re­su­jąca jest sek­cja „Szczy­towa liczba widzów trans­mi­sji na żywo”. Okre­śla ona dokładne dane na temat tego, ile osób oglą­dało wideo w poszcze­gól­nych minu­tach i jak war­tość ta wzra­stała lub malała z cza­sem. Ana­li­zu­jąc te infor­ma­cje wiemy, które frag­menty trans­mi­sji przy­cią­gały naj­wię­cej widzów, które wywo­ły­wały naj­więk­sze emo­cje (ilość polu­bień lub reak­cji) oraz kto jest główną grupą odbior­czą. Wszyst­kie te infor­ma­cje będą pomocne przy two­rze­niu kolej­nych tre­ści na żywo.

Autor tekstu: Patrycja Jaksim

O autorce: Specjalista ds. Public Relations. Autorka projektu www.prtoday.pl. Zafascynowana rozwojem kompetencji i szeroko pojętym tematem komunikacji marki z podmiotami rynku. Pomaga małym i średnim firmom wykorzystywać narzędzia PR do skutecznej komunikacji z otoczeniem.

Źródło zdjęcia głównego: Sticker Mule/Unsplash

Facebook live poradnik transmisja na żywo

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisFacebook wprowadza Messsenger Rooms do przeprowadzania wideokonferencji
Pomagajmy sobie nawzajem – nowa kampania prospołeczna Grupy Polsat

Podobne wpisy:

  • alexander-shatov-mr4JG4SYOF8-unsplash
    6 cyfrowych trendów na 2023 rok
  • freestocks-I_pOqP6kCOI-unsplash
    Cyberataki na konta Facebook Business kosztują ofiary setki tysięcy dolarów

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow