W dzisiejszych czasach monitorowanie treści i komunikacji w internecie na stronach www, blogach, forach i portalach społecznościowych przez korporacje, firmy i instytucje to już obowiązek. Tam sytuacja jest o wiele bardziej dynamiczna niż w prasie, radiu i telewizji, które notabene też warto monitorować.
Monitoring mediów pozwala na osiągnięcie przewagi konkurencyjnej na płaszczyźnie wielu obszarów biznesu. Od PR, HR, obsługi klienta, rozwoju produktu rozpoczynając, a na marketingu, reklamie i sprzedaży kończąc. Internet jest w dużej części otwarty i publiczny. Jeśli ktoś wypowiada się o marce (czy to pozytywnie, czy negatywnie), to warto szybko zareagować i uczestniczyć w takiej dyskusji. Nieobecni racji nie mają. Czasami przez nie zażegnanie kryzysu medialnego, a czasami przez stratę dopytującego o szczegóły użytkownika, który mógłby zostać klientem, a nawet ambasadorem naszej marki.
Wzmocnij swój content marketing
Co ciekawe przy okazji monitorowania treści i komunikacji internautów można jeszcze bardziej skorzystać. Jak? Warto zamienić wspominane słowa kluczowe, marki, komentarze, wątki dyskusji i inne dane w nowe zasoby treści. Wykorzystaj monitoring mediów to tworzenia nowego contentu. Kluczem do sukcesu jest uwzględnienie treści związanych z monitorowaniem w strategii planowania treści.
Content marketing należy do priorytetów marketerów w mijającym, jak i przyszłym 2019 roku w niemal wszystkich badaniach i ankietach. Większość z nas sprawdza i porównuje produkty i usługi online przed dokonaniem zakupu. Ludzie chcą dobrych treści, które pomogą im podjąć właściwe decyzje, ale nie lubią, gdy ktoś nachalnie sprzedaje. Ogarnia nas ślepota banerowa/reklamowa – konsumenci wolą poznawać firmy za pomocą ciekawych artykułów zamiast reklam. Polska należy do światowych liderów w blokowaniu reklam przez stosowanie adblocków.
To skuteczne treści pomagają budować relacje z klientami. Generują ruch w serwisie www i kontach w mediach społecznościowych, zwiększają skuteczność na stronach wyników wyszukiwania i zapewniają możliwość dzielenia się nimi ze znajomymi. Publikowanie nowych artykułów i aktualizowanie istniejących treści pomaga zachować dobrą widoczność w wynikach wyszukiwania i sprawia, że użytkownicy częściej wracają do naszej witryny czy walla.
Najważniejsze zalety content marketingu:
- poprawia reputację marki poprzez budowanie zaufania,
- unikalne treści wpływają na wzrost konwersji (nawet 6x),
- zoptymalizowana zawartość pomaga poprawić efekty i działania SEO,
- tworzenie angażujących treści to opłacalny sposób na pozyskanie nowych, potencjalnych klientów,
- treści pozwalają Twojej marce zaprezentować Twoją wiedzę, jako eksperta branży,
- pomaga budować relacje z użytkownikami i pozyskiwać nowe leady,
- pomaga odróżnić się od konkurencji,
- wspomaga procesy na każdym etapie lejka sprzedażowego (zwiększanie świadomości, ewaluacja, konwersja),
- wspiera każdą inną strategię marketingu cyfrowego (m.in. PPC, mailing, social media, influencer marketing).
Twórz content z monitorowanych treści
Ciekawym pomysłem na tworzenie nowego contentu jest wykorzystanie danych z monitoringu mediów. Marketer ma zazwyczaj w arsenale kilkadziesiąt form contentowych, które może tworzyć dla wzbogacenia suchych treści.
Wiele takich form może powstać na bazie ogromu danych pochodzących z narzędzi monitorujących media. Jedne niemal automatycznie, a inne przy odrobinie wysiłku teamu analiz, marketingu i grafików. Zawsze zgodnie z najlepszymi praktykami SEO.
Ludzie i roboty indeksujące wyszukiwarki nie lubią suchych treści. Wpisy przeładowane czystym tekstem nie wzbudzą dużej ciekawości i nie zachęcą do dotarcia do ostatniej kropki. Trzeba je wzbogacać obrazkami, grafikami, tabelkami, schematami, wideo, podcastami czy cytatami. Tak jest zarówno w sferze online, jak i w offline. Książki bez ilustracji dużo ciężej nam się czyta.
Ciąg dalszy w artykule „20 pomysłów na nowy content z monitoringu mediów cz.1” dostępny tutaj.
Autor tekstu: Robert Sadowski – Digital Marketing Manager, Newspoint
O autorze:
Magister matematyki Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończył również studia podyplomowe z zakresu rynku kapitałowego i analizy finansowej oraz strategii marketingowej. Pracownik Instytutu Matematycznego PAN. W 2000 roku rozpoczął swoją przygodę z e-biznesem od firmy CV-Online zajmującej się rekrutacją personelu online. Następnie przez 13 lat pracował, jako e-Marketing Manager oraz Marketing Automation Manager w Netsprint S.A. Od 2017 w monitoringu mediów Newspoint.
Pasjonat e-marketingu a szczególnie e-mailingu, web analityki, content marketingu, SEO i SEM oraz autor wielu artykułów i raportów z tej tematyki. Prywatnie miłośnik drzew oraz ogrodów. Zapalony brydżysta (posiada tytuł Mistrza Krajowego i gra w II lidze) oraz kolarz. Prowadzi bloga o ogrodach oraz hobbystyczny serwis www.drzewapolski.pl.
Komentarze: brak