site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > meandry marketingu > Jak tworzyć content wykorzystując dane z monitoringu mediów?
17.12.2018  |  Dodane przez Redakcja w meandry marketingu

Jak tworzyć content wykorzystując dane z monitoringu mediów?

charts-computer-data-669615

W dzisiejszych czasach monitorowanie treści i komunikacji w internecie na stronach www, blogach, forach i portalach społecznościowych przez korporacje, firmy i instytucje to już obowiązek. Tam sytuacja jest o wiele bardziej dynamiczna niż w prasie, radiu i telewizji, które notabene też warto monitorować.

Monitoring mediów pozwala na osiągnięcie przewagi konkurencyjnej na płaszczyźnie wielu obszarów biznesu. Od PR, HR, obsługi klienta, rozwoju produktu rozpoczynając, a na marketingu, reklamie i sprzedaży kończąc. Internet jest w dużej  części otwarty i publiczny. Jeśli ktoś wypowiada się o marce (czy to pozytywnie, czy negatywnie), to warto szybko zareagować i uczestniczyć w takiej dyskusji. Nieobecni racji nie mają. Czasami przez nie zażegnanie kryzysu medialnego, a czasami przez stratę dopytującego o szczegóły użytkownika, który mógłby zostać klientem, a nawet ambasadorem naszej marki.

Wzmocnij swój content marketing

Co ciekawe przy okazji monitorowania treści i komunikacji internautów można jeszcze bardziej skorzystać. Jak? Warto zamienić wspominane słowa kluczowe, marki, komentarze, wątki dyskusji i inne dane w nowe zasoby treści. Wykorzystaj monitoring mediów to tworzenia nowego contentu. Kluczem do sukcesu jest uwzględnienie treści związanych z monitorowaniem w strategii planowania treści.

Content marketing należy do priorytetów marketerów w mijającym, jak i przyszłym 2019 roku w niemal wszystkich badaniach i ankietach.  Większość z nas sprawdza i porównuje produkty i usługi online przed dokonaniem zakupu. Ludzie chcą dobrych treści, które pomogą im podjąć właściwe decyzje, ale nie lubią, gdy ktoś nachalnie sprzedaje. Ogarnia nas ślepota banerowa/reklamowa – konsumenci wolą poznawać firmy za pomocą ciekawych artykułów zamiast reklam. Polska należy do światowych liderów w blokowaniu reklam przez stosowanie adblocków.

To skuteczne treści pomagają budować relacje z klientami. Generują ruch w serwisie www i kontach w mediach społecznościowych, zwiększają skuteczność na stronach wyników wyszukiwania i zapewniają możliwość dzielenia się nimi ze znajomymi. Publikowanie nowych artykułów i aktualizowanie istniejących treści pomaga zachować dobrą widoczność w wynikach wyszukiwania i sprawia, że użytkownicy częściej wracają do naszej witryny czy walla.

Najważniejsze zalety content marketingu:
  • poprawia reputację marki poprzez budowanie zaufania,
  • unikalne treści wpływają na wzrost konwersji (nawet 6x),
  • zoptymalizowana zawartość pomaga poprawić efekty i działania SEO,
  • tworzenie angażujących treści to opłacalny sposób na pozyskanie nowych, potencjalnych klientów,
  • treści pozwalają Twojej marce zaprezentować Twoją wiedzę, jako eksperta branży,
  • pomaga budować relacje z użytkownikami i pozyskiwać nowe leady,
  • pomaga odróżnić się od konkurencji,
  • wspomaga procesy na każdym etapie lejka sprzedażowego (zwiększanie świadomości, ewaluacja, konwersja),
  • wspiera każdą inną strategię marketingu cyfrowego (m.in. PPC, mailing, social media, influencer marketing).
Twórz content z monitorowanych treści

Ciekawym pomysłem na tworzenie nowego contentu jest wykorzystanie danych z monitoringu mediów. Marketer ma zazwyczaj w arsenale kilkadziesiąt form contentowych, które może tworzyć dla wzbogacenia suchych treści.

Wiele takich form może powstać na bazie ogromu danych pochodzących z narzędzi monitorujących media. Jedne niemal automatycznie, a inne przy odrobinie wysiłku teamu analiz, marketingu i grafików. Zawsze zgodnie z najlepszymi praktykami SEO.

Ludzie i roboty indeksujące wyszukiwarki nie lubią suchych treści. Wpisy przeładowane czystym tekstem nie wzbudzą dużej ciekawości i nie zachęcą do dotarcia do ostatniej kropki. Trzeba je wzbogacać obrazkami, grafikami, tabelkami, schematami, wideo, podcastami czy cytatami. Tak jest zarówno w sferze online, jak i w offline. Książki bez ilustracji dużo ciężej nam się czyta.

 

Ciąg dalszy w artykule „20 pomysłów na nowy content z monitoringu mediów cz.1” dostępny tutaj.

 

Autor tekstu: Robert Sadowski – Digital Marketing Manager, Newspoint

O autorze:
Magister matematyki Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończył również studia podyplomowe z zakresu rynku kapitałowego i analizy finansowej oraz strategii marketingowej. Pracownik Instytutu Matematycznego PAN. W 2000 roku rozpoczął swoją przygodę z e-biznesem od firmy CV-Online zajmującej się rekrutacją personelu online. Następnie przez 13 lat pracował, jako e-Marketing Manager oraz Marketing Automation Manager w Netsprint S.A. Od 2017 w monitoringu mediów Newspoint.

Pasjonat e-marketingu a szczególnie e-mailingu, web analityki, content marketingu, SEO i SEM oraz autor wielu artykułów i raportów z tej tematyki. Prywatnie miłośnik drzew oraz ogrodów. Zapalony brydżysta (posiada tytuł Mistrza Krajowego i gra w II lidze) oraz kolarz. Prowadzi bloga o ogrodach oraz hobbystyczny serwis www.drzewapolski.pl.

 

Content Marketing monitoring mediów

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpis„Zostań królową PR” Kingi Fromlewicz
Medialne trendy w 2019

Podobne wpisy:

  • markus-winkler-tGBXiHcPKrM-unsplash
    Raport WhitePress 2022: 6 na 10 specjalistów korzysta z AI do tworzenia contentu w sieci
  • whitepress_konferecja_seo_content_camp_z_ro_dlo_canva
    WhitePress® organizuje w Polsce pierwszą edycję konferencji SEO & Content Camp

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow