site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > meandry marketingu > Jak ustrzec profil w social media przed kradzieżą? [poradnik]
30.07.2020  |  Dodane przez Redakcja w meandry marketingu

Jak ustrzec profil w social media przed kradzieżą? [poradnik]

341573-PA98F1-735

Media społecznościowe co jakiś czas zalewa informacja o atakach hakerskich na profile prywatne oraz te prowadzone przez celebrytów. Co zrobić, by zminimalizować ryzyko trafienia naszego konta w niepowołane ręce? 

W naszym kraju z mediów społecznościowych korzysta aktywnie aż 19 milionów obywateli. Do najpopularniejszych serwisów społecznościowych w Polsce należą Facebook (16 mln użytkowników) oraz Instagram (7,3 mln). Mamy dla Was listę kilku dobrych praktyk, dzięki którym Wasze profile na tych platformach będą bardziej chronione. 

1. Uwierzytelnienie dwuskładnikowe

To opcja wymuszająca wprowadzenie specjalnego kodu logowania lub potwierdzenie próby zalogowania za każdym razem, gdy ktoś spróbuje uzyskać dostęp do Instagrama lub Facebooka z nierozpoznanego urządzenia lub nieznanej przeglądarki.
Do wyboru są dwie metody zabezpieczające: kody logowania z zewnętrznej aplikacji uwierzytelniającej bądź wiadomości SMS z kodami. 

2. Hasło

Zastosowanie ciągu cyfr, znaków interpunkcyjnych oraz małych i dużych liter składających się w długą kombinację pozytywnie wpłynie na bezpieczeństwo profilu. Co ważne, hasło umożliwiające zalogowanie się do naszych mediów społecznościowych powinno być regularnie zmieniane i koniecznie różnić się od innych haseł, których używamy w internecie. 

3. Log out

Naszym bezdyskusyjnym nawykiem powinno stać się wylogowywanie z kont za każdym razem, gdy korzystaliśmy z social media na sprzęcie, który współdzielimy z kimś innym. W takiej sytuacji nie powinniśmy również stosować opcji zapamiętania loginu i hasła do naszego profilu. 

Co ciekawe, na Facebooku istnieje możliwość zdalnego wylogowania się. Wystarczy wejść w Ustawienia, a następnie wybrać sekcję Bezpieczeństwo i logowanie. Znajdziemy tam listę wszystkich aktywnych sesji logowań. Po kliknięciu trzech pionowych kropek znajdujących się przy konkretnej sesji, pojawi się opcja Wyloguj się. 

4. Bezpieczny e-mail

Ktoś, kto posiada dostęp do naszej poczty e-mailowej ma również możliwość skorzystania z opcji przypomnienia hasła do konta na Facebooku czy Instagramie. Bardzo ważne jest zatem, by nasza skrzynka była zabezpieczona silnym, trudnym do złamania hasłem, które – podobnie jak w przypadku naszych haseł na portale społecznościowe – będzie regularnie zmieniane.

5. Niebezpieczne linki

Warto porządnie zastanowić się przed kliknięciem w dziwnie wyglądający link, nawet jeżeli dostaniemy go w wiadomości prywatnej od naszych znajomych. Nie zaszkodzi wcześniej

skontaktować się z tą osobą w celu potwierdzenia wiarygodności treści wiadomości, którą od niej otrzymaliśmy. Czujność należy również zachować w przypadku maili mogących przypominać te wysyłane z serwisu Facebook lub z podobnego adresu e-mail, które w treści mogą zawierać podejrzane linki.

6. Zaufane kontakty

W ramach dodatkowych zabezpieczeń Facebook umożliwia także wybranie spośród znajomych 3-5 osób do kontaktu w przypadku utraty dostępu do konta. Osoby te będą mogły wysłać nam kod resetowania ze specjalnym adresem URL, co umożliwi nam łatwiejsze i szybsze odzyskanie swojego konta. Opcję tę można włączyć wchodząc w sekcję Ustawienia → Bezpieczeństwo i logowanie → Konfiguracja dodatkowych zabezpieczeń. 

Autor tekstu: Karolina Foss
Źródło zdjęcia głównego: Freepik

kradzież poradnik social media

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisBank Pekao w nowej kampanii zachęca rodziców do edukacji finansowej dzieci
Dobrze, że jesteś! – MultiSport promuje powroty do treningów w obiektach sportowych

Podobne wpisy:

  • alexander-shatov-mr4JG4SYOF8-unsplash
    6 cyfrowych trendów na 2023 rok
  • kayla-velasquez-6Xjl5-Xq4g4-unsplash
    Bez zmiany nawyków użytkowników social mediów walka z dezinformacją będzie niemożliwa

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro
  • Pepco dołącza do Polskiego Paktu Plastikowego

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow