TikTok jest obecnie platformą przyciągającą miliony ludzi z całego świata i wszyscy widzimy dynamiczny wzrost jego popularności, szczególnie wśród młodszych odbiorców. Również na tej platformie pojawiają się kampanie reklamowe, ale czy na pewno są skuteczne i są w stanie napędzać sprzedaż offline?
TikTok we współpracy z Nielsen, wykorzystał analizę modelowania marketingu mix do oceny wzrostu sprzedaży offline, jakie mogą zapewnić kampanie TikTok.
Nielsen przeanalizował 16 kampanii reklamowych firm z całego świata, koncentrując się głównie na określeniu najlepszego podejścia do zwiększania sprzedaży offline. Pierwszą rzeczą, na którą warto zwrócić uwagę, są reklamy TikTok generujące wysoki zwrot z inwestycji dla firm zajmujących się pakowaniem towarów konsumpcyjnych, ale również lepszą “efektywność sprzedaży”. W badaniu Nielsena zwrócono uwagę również na treści, które najlepiej sprawdzają się w generowaniu reakcji odbiorców i stwierdzono, że wideo In-Feed jest najskuteczniejszym typem reklamy. Nie jest to szczególnie zaskakujące, biorąc pod uwagę ograniczoną liczbę możliwości reklamowych TikToka w ofercie – ale również ujawniło, że reklamodawcy mogą poprawić swoją obecność reklam w aplikacji, aby osiągnąć lepsze wyniki. Firmy mogą prowadzić więcej kampanii i pracować nad wzmocnieniem swojej marki na platformie, a mimo to zostaną osiągnięte takie same poziomy skuteczności. Wreszcie, Nielsen wykorzystał swoje podejście do wzrostu sprzedaży w sklepie, aby obliczyć konkretną zdolność reklam TikTok w celu zwiększenia sprzedaży w sklepach marek CPG:
„Spośród 16 zleconych badań 14 wygenerowało znaczący wzrost sprzedaży. Średni ROAS w tych badaniach był dwukrotnie wyższy od mediany testu porównawczego skuteczności kampanii NCS”. Biorąc pod uwagę większą popularność platformy, wyniki te nie są zbyt zaskakujące i pokazują, że firmy, które potrafią identyfikować się z popularnymi trendami i formatami platformy, czerpią korzyści ze zwiększonej sprzedaży w wyniku właściwego jej wykonania.
Jednak zrobienie tego dobrze wymaga czasu i wysiłku. Należy przede wszystkim zrozumieć kluczowe trendy TikToka, najpopularniejszych rodzajów treści i stworzyć materiał, który pasuje do wyglądu filmów In-Feed.
Autor tekstu: Maria Wiśniewska
Źródło zdjęcia głównego: Solen Feyissa/Unsplash
Komentarze: brak