Tegoroczne badanie kompetencji pokaże, jak zmieniały się potrzeby kompetencyjne w sektorze na przestrzeni ostatnich 2 lat. Cykl badań obejmował najbardziej newralgiczne momenty: początek pandemii, lockdown, przeniesienie życia do świata wirtualnego i wreszcie nową rzeczywistość, która wciąż ewoluuje. Porównanie wyników wszystkich edycji badań będzie niezwykle interesujące.
Raport z pierwszego badania ujawnił braki kompetencyjne i potrzebę ich uzupełnienia
w obszarach szczególnie ważnych z punktu widzenia stabilności biznesowej (strategiczne myślenie i umiejętność podejmowania właściwych decyzji, a także kreatywność, innowacyjność, zwinność i elastyczność w działaniu oraz rozwój technologii i digitalizacja procesów) oraz efektywnego radzenia sobie ze skutkami kryzysu teraz i w przyszłości, zarówno od strony pracodawcy, jak i pracownika na rynku pracy.
Edycja 2021 pokazała, że największe zapotrzebowanie na przeszkolenie pracowników jest
w obszarach marketingu internetowego, zarządzania projektami, komunikacji marketingowej oraz kreatywności.
Jaką wiedzę dostarczy tegoroczna edycja badania? Czy obserwacje ekspertów rynku znajdą odzwierciedlenie w wynikach, czy może jednak coś nas zaskoczy? Jeśli reprezentujesz sektor komunikacji marketingowej, dołącz do badania i podziel się swoją opinią!
Celem badania jest określenie zapotrzebowania na nowe kompetencje oraz na rozwój umiejętności w sektorze komunikacji marketingowej. Efekty badania posłużą przygotowaniu programów szkoleń oraz programów studiów na potrzeby sektora.
Do wypełnienia ankiety zapraszamy zarówno pracodawców, jak i pracowników sektora komunikacji marketingowej. Wypełnij ankietę, która dostępna jest tutaj.
Sektor komunikacji marketingowej definiowany jest w oparciu o Polską Klasyfikację Działalności Gospodarczej z uwzględnieniem następujących kodów:
- PKD J58.1 – Wydawanie książek i periodyków oraz pozostała działalność wydawnicza,
- z wyłączeniem w zakresie oprogramowania,
- PKD J59 – Działalność związana z produkcją filmów, nagrań wideo, programów telewizyjnych, nagrań dźwiękowych i muzycznych,
- PKD J60 – Nadawanie programów ogólnodostępnych i abonamentowych,
- PKD M.73.1 – Reklama
Komentarze: brak