site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > meandry marketingu > Jakie kompetencje marketingowe będą ważne w przyszłości i jak pandemia na nie wpływa? [raport + webinarium]
26.05.2020  |  Dodane przez Redakcja w meandry marketingu

Jakie kompetencje marketingowe będą ważne w przyszłości i jak pandemia na nie wpływa? [raport + webinarium]

Sektorowa-Rada-ds-Kompetencji_komunikacja_marketingowa

Przedstawiamy wyniki pierwszego z cyklu badań potrzeb szkoleniowo-rozwojowych w sektorze komunikacji marketingowej*, zrealizowanego przez Sektorową Radę ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej.

Raport Marketingowe Kompetencje Przyszłości jest jednym z narzędzi Sektorowej Rady ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej do opracowania rekomendacji usług rozwojowych dla tegoż sektora. Realizacja Badania w początkowej fazie pandemii (12-31 marca br.) oraz pogłębienie analizy podczas panelu eksperckiego pozwoliły na uchwycenie efektu, jaki kryzys wywołał w środowisku.

– Nowa rzeczywistość, w jakiej znaleźliśmy się z powodu epidemii, wymusiła dostarczenie wysokiej jakości programów rozwoju kompetencji w formie zdalnej i online. Koniecznie musi zostać podkreślony fakt, że usługi w takiej formie powinny gwarantować poziom co najmniej tak samo wysoki, jak w przypadku bezpośrednich i osobistych form wsparcia sprzed epidemii. Ponadto nie powinniśmy skupiać się wyłącznie na bieżącym zarządzaniu kryzysową sytuacją, lecz również mieć na uwadze, że niektóre ze zmian i nowych metod szkoleniowych, wprowadzanych w tym czasie, zostanie z nami na stałe, jako nowe metody podnoszenia kompetencji. Musimy więc stawiać sobie nie tylko cele tymczasowe, ale myśleć o wizjach długofalowych – zaznacza Piotr Krasiński, Zastępca Dyrektora Departamentu Rozwoju Kadr w Przedsiębiorstwach w Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

Jesteśmy w trakcie kształtowania się nowego jutra. Ogromne zmiany społeczne dotyczą w dużej mierze relacji międzyludzkich i komunikacji. Ma to nieuchronny wpływ na biznes, a w szczególności na formę komunikacji, jaką dziś przyjmują firmy i marki, aby odpowiadać na potrzeby konsumentów. Czy w tak dynamicznym czasie można mówić o konkretnych programach szkoleniowych?

– Rozmowa podczas panelu eksperckiego po badaniu pokazała, że jest ogromna potrzeba, by uzupełnić wiedzę i umiejętności w obszarze strategicznego myślenia i działania w obliczu niestabilnej sytuacji biznesowej. Kryzysy tej skali nie zdarzają się często, ale gdy już przyjdą, zmieniają rzeczywistość całkowicie. Uważam, że mamy niezwykłą okazję do tego, by być częścią tworzenia się nowego świata. To, na czym należy się skupić, aby wyjść z tarczą z pandemii, to przede wszystkim umiejętności miękkie, takie jak: elastyczność, innowacyjność i zwinność. Równolegle nie można zapominać o technologii, która siłą rozpędu wdarła się w nasze życie jeszcze mocniej i zmusza nas do pogłębiania e-kompetencji z zakresu e-learningu, digital marketingu oraz poruszania się w mediach społecznościowych. Zatem pole do rozwoju mamy szerokie. Serdecznie zapraszam do zapoznania się z wynikami badania oraz wnioskami naszych ekspertów, są niezwykle cenne – odpowiada Marcin Olkowicz, Przewodniczący i Animator Rady.

W ramach pogłębienia tematu kompetencji marketingowych zespół Rady zaprasza na webinarium w dniu 27 maja (środa) o godz. 15:00.

Rejestracja na wydarzenie – tutaj.

Gośćmi tego wydarzenia online, prowadzonego przez Marcina Olkowicza, będą:

  • Agata Kaczmarska, HR Director Dentsu Aegis Network Poland,
  • Adrianna Kubik, Business Director They.pl,
  • Ewa Opach, Wiceprzewodnicząca Rady Sektorowej, IAB,
  • Piotr Krasiński, Zastępcy Dyrektora DRK, PARP.

Partnerem wydarzenia jest polski ośrodek analityczny THINKTANK.

O Sektorowej Radzie ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej

To inicjatywa wspierająca edukację branży. Rada reprezentuje sektor gospodarki w rozmowach z pozostałymi uczestnikami rynku. Wyznacza standardy kompetencji, a przede wszystkim dąży do tego, by kwalifikacje zdobywane w szkołach, na uczelniach, podczas kursów i szkoleń odpowiadały na rzeczywiste potrzeby rynku pracy.

Członkowie Rady pracują nad tym, aby lepiej dopasować system edukacji do potrzeb sektora komunikacji marketingowej. W tym celu podejmują szereg działań, m.in.:

  • definiują rzeczywiste wymagania zawodowe w branży marketingowej,
  • identyfikują potrzeby opracowania ram i standardów kwalifikacji,
  • opracowują programy edukacyjne,
  • rekomendują rozwiązania prawne i organizacyjne,
  • wyznaczają kierunki zmian systemu edukacji,
  • dążą do zawierania porozumień pomiędzy biznesem a instytucjami kształcenia.

Organizacja powstała z inicjatywy Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR oraz Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. To jeden z kilkunastu projektów realizowanych dla różnych sektorów gospodarki w ramach „Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020”, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego, wdrażanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości.

*O Badaniu

Badanie ankietowe (32 pytania zamknięte i otwarte), zrealizowane metodą CAWI w terminie 12-31 marca 2020r. Przeprowadzone na grupie 222 respondentów, w tym 114 pracowników i 108 pracodawców z sektora marketingu i reklamy.

badanie komunikacja marketingowa koronawirus marketing webinar

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisRząd francuski podpisał ustawę zwalczającą mowę nienawiści w internecie
Performance SEO – nowa usługa pozycjonowania dla średniej wielkości sklepów internetowych

Podobne wpisy:

  • Specjalistki_Informacja Prasowa
    Pracujesz w marketingu? Dołącz do bazy specjalistek!
  • Best Brands 2023
    Wystartowało badanie 2. edycji Best Brands Poland, które wyłoni najsilniejsze marki w Polsce

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow