site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > reklamówka pomysłów > „Jeździsz jak baba” - Bolt walczy ze stereotypami w najnowszej kampanii
18.05.2023  |  Dodane przez Redakcja w reklamówka pomysłów

„Jeździsz jak baba” – Bolt walczy ze stereotypami w najnowszej kampanii

andraz-lazic-lcirqLKB8B4-unsplash

Aktualnie kiedy równouprawnienie płci i walka z genderowymi stereotypami stają się coraz bardziej istotne, wiele firm i organizacji angażuje się w promowanie równych szans i eliminowanie niesprawiedliwości płciowej. Jednym z nich jest Bolt, znana marka, która świadczy usługi dostawy oraz przejazdów.

Bolt nie tylko dostarcza możliwość wygodnego i szybkiego transportu – od niedawna zaczął aktywnie działać na rzecz zmiany stereotypów dotyczących kobiet za kierownicą w nowej kampanii „Kobiety za kierownicą”.

Istnieje wiele wzorców głęboko zakorzenionych w społeczeństwie. Tradycyjnie, prowadzenie samochodu było uznawane za domenę mężczyzn. Powszechnie uważa się, że mężczyźni są lepszymi kierowcami, lepiej jeżdżą technicznie i są bardziej odpowiedzialni za kierownicą. Głęboko zakorzenione stereotypy przyczyniają się do nierówności płciowej, w tym w zawodach związanych z transportem. 

W przeprowadzonym badaniu w 2023 roku na zlecenie firmy Bolt wykazano, że tylko 7,2% kobiet rozważa jazdę samochodem jako sposób zarabiania pieniędzy. Firma z Estonii planuje przeznaczyć 2,5 milionów euro na aktywacje zawodowo kobiet jako kierowczynie. Marka postanowiła podjąć działania mające na celu wyeliminowanie tak krzywdzących uprzedzeń. Wprowadzono kilka inicjatyw i benefitów, które mają promować kobiety jako profesjonalne kierowczynie i zwiększenia ich reprezentacji w branży transportowej. Jednym z nich jest specjalny program rekrutacyjny, który ma na celu znalezienie i przeszkolenie kobiet zainteresowanych pracą za kierownicą. Nowe członkinie mogą liczyć na wiele korzyści w zależności od kraju, z którego pochodzą. Przykładowo, nowe kierowczynie mogą liczyć na bonus na start za rejestrację, wsparcie księgowe, dodatkowe szkolenia jazdy w trudnych warunkach czy możliwość jazdy samochodem firmowym.

Dodatkowo, Bolt dba o bezpieczeństwo dając możliwość przewozu tylko dla kobiet oraz raportowania zachowań pasażerów. Więcej na temat kampanii można przeczytać na stronie. Kobiety, które dołączają do zespołu, mają okazję przyczyniać się do zmiany stereotypów na temat kobiet za kierownicą, a także mają możliwość rozwijać się zawodowo.

Autor tekstu: Julia Florkowska
Źródło zdjęcia głównego: Andraz Lazic/Unsplash

Bolt kampania kobiety

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisNationale-Nederlanden z kampanią promującą ubezpieczenie na wypadek nowotworu
WhatsApp z nową aktualizacją. Oto trzy nowe funkcje, które trafią do aplikacji

Podobne wpisy:

  • 2400x1200
    Digital Hub Warsaw firmy Bayer szuka kolejnych #techwizards. Ruszyła nowa kampania rekrutacyjna
  • 651f8a560bc585867204f66d2be27533
    Nationale-Nederlanden z kampanią promującą ubezpieczenie na wypadek nowotworu

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • CRASH Mondays – znamy temat czerwcowej edycji!
  • Nowość na Instagramie: od teraz GIF-y także w komentarzach
  • Marketer+, czyli czasopismo dla każdego marketera

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter webinar współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow