Johnson & Johnson, jeden ze światowych gigantów branży farmaceutycznej, zaprezentował ostatnio swoją odświeżoną identyfikację wizualną. Powodem wprowadzonych zmian jest rozpoczęcie nowego etapu w rozwoju marki. Tym samym przedsiębiorstwo odchodzi od logotypu inspirowanego podpisem Jamesa Wooda Johnsona, współzałożyciela firmy, używanego od ponad 130 lat.


Wspomniany nowy etap rozwoju J&J wiąże się również z połączeniem segmentów, w których działa firma, tj. farmaceutycznego (Johnson & Johnson Innovative Medicine) oraz technologii medycznych (Johnson & Johnson MedTech).
Zadaniem nowej identyfikacji jest ukazanie troski o ludzkie zdrowie oraz pełnego zaangażowania. Dotychczas wykorzystywany kolor czerwony został nieco odświeżony. Symbolizuje zdolność do szybkiej reakcji na wyzwania związane ze zdrowiem, rozwój z duchem czasu oraz wyznaczanie tempa.
Modyfikacji uległ też wykorzystywany w logo symbol “&”, który aktualnie podkreśla troskliwy i ludzki wymiar marki, a także zwraca uwagę na jej szerokie możliwości i otwartość umożliwiające realizację celów.
Autor tekstu: Jarek Pawlik
Źródło zdjęcia głównego: MART PRODUCTION/Pexels
Komentarze: brak