site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Już wkrótce zrobimy zakupy na Instagramie
3.08.2020  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Już wkrótce zrobimy zakupy na Instagramie

phone-1235721_1280

Administratorzy Instagrama uruchomili specjalną funkcję, dzięki której użytkownicy serwisu będą mogli dokonać transakcji kupna danego produktu bezpośrednio w aplikacji. Narzędzie jest obecnie dostępne wyłącznie w Stanach Zjednoczonych, lecz w ciągu kilku następnych tygodni ma zostać rozpowszechnione wśród internautów z całego świata. 

Niedawno portal postanowił przekazać do użytku funkcję Instagram Shop. Jest to nowa opcja, dzięki której jej użytkownicy będą mogli robić zakupy u znanych marek. Mechanizm powstał już w zeszłym roku i był testowany przez kilkadziesiąt odzieżowych przedsiębiorstw, lecz dopiero teraz usługa została rozszerzona o kolejne firmy. 

źródło: about.instagram.com
Jak można korzystać z nowej funkcji?

Każdy użytkownik serwisu, który zechce zrobić zakupy w aplikacji, musi podać swoje imię i nazwisko, adres e-mail, dane rozliczeniowe, a także adres do wysyłki. Należy jednak wziąć pod uwagę, że za możliwość wykorzystania nowej funkcji należy zapłacić. Istnieją dwa sposoby rozliczeń, pierwszy to stała kwota, czyli 0,40 USD za zakupy o wartości do 8,00 USD, natomiast druga opcja przewiduje opłatę w wysokości 5% od ceny nabytego dobra.

Czy dokonywanie płatności za pomocą aplikacji jest bezpieczne?

Administratorzy serwisu zapewniają, że dokonują wszelkich starań, aby proces zapłaty za dany produkt był w pełni bezpieczny. W tym celu już w ciągu najbliższych tygodni do dyspozycji użytkowników zostanie przekazana funkcja Facebook Pay, która w swojej ofercie posiada możliwość dodania unikalnego kodu PIN albo danych biometrycznych urządzenia, czyli np. Touch lub Face ID. Dodatkowo, zarządcy portalu gwarantują dodatkową ochronę podczas transakcji, które są zakwalifikowane do systemu jako Instagram Checkout.

źródło: about.instagram.com

Mimo że usługa wydaje się rewolucyjna, to ma pewne wady. Bogate bazy danych na temat swoich klientów, które marki wcześniej posiadały, mogą się w znacznym stopniu zmniejszyć. Wynika to z tego, że cały proces komunikacji oraz transakcji będzie się odbywał wyłącznie poprzez platformę, a nie za pośrednictwem przedstawicieli danej firmy. Czy nowa funkcja stanie się poważną konkurencją dla największych serwisów aukcyjnych i sprzedażowych? Czas pokaże. 

Autor tekstu: Patrycja Krzeszowska
Źródło zdjęcia głównego: freestocks/Pixabay

Instagram nowość zakupy

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisNESCAFÉ Dolce Gusto z programem recyklingu kapsułek
#StopFejkFriends – strzeż się fałszywych przyjaciół

Podobne wpisy:

  • solen-feyissa-XfnfMlNpWDo-unsplash
    TikTok stawia na naukę!
  • john-tuesday-8c6iJMh80BI-unsplash
    Instagram nadal sprzedaje, ale teraz „ramię w ramię” z TikTokiem. Najnowsze wyniki raportu na temat rynku influencerskiego w Polsce

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Nowa, superważna kampania od marki Dove. Detox feedu ma pomóc nastolatkom w świadomym korzystaniu z mediów społecznościowych
  • TikTok stawia na naukę!
  • Dlaczego warto korzystać z platformy masowej wysyłki SMS?

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow