site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > reklamówka pomysłów > Kampania edukacyjna "20 stopni dla klimatu" - nie marnujmy ciepła!
2.12.2020  |  Dodane przez Redakcja w reklamówka pomysłów

Kampania edukacyjna „20 stopni dla klimatu” – nie marnujmy ciepła!

20 stopni dla klimatu (5)

Wystartowała kampania edukacyjna „20 stopni dla klimatu”, w której dostawcy ciepła systemowego chcą zmienić nawyki Polaków, zachęcając ich do obniżenia temperatury, a tym samym do niemarnowania ciepła. Choć wydaje się to sprzeczne z ich biznesem, w tym wypadku wspólny interes jest ważniejszy, niż ten indywidualny. Co zyskają użytkownicy ciepła? Obniżenie temperatury w domu, czy w pracy pozwoli zredukować wydatki na ciepło, pozytywnie wpłynie na nasze zdrowie, a co najważniejsze poprawi jakość powietrza, którym na co dzień wszyscy oddychamy.

Izba Gospodarcza Ciepłownictwo Polskie wraz z dostawcami ciepła systemowego od ponad 10 lat inicjuje działania promujące rozsądne korzystanie z energii cieplnej. Tym razem wystartowali z akcją „20 stopni dla klimatu”, w której zwracają uwagę na kwestię niemarnowania ciepła. O ile Polacy nauczyli się już jak rozsądnie korzystać z wody, czy energii elektrycznej, nadal marnują sporo ciepła.

Ostatnie badania wykazują, iż ponad połowa Polaków przegrzewa mieszkania, utrzymując średnią temperaturę na poziomie 22 i więcej stopni Celsjusza. Tymczasem według lekarzy w okresie jesienno-zimowym temperatura w pomieszczeniu powinna oscylować w granicach 20-21 stopni. Wyższa jest wręcz niezdrowa, bo sprzyja stanom zapalnym i chorobom dróg oddechowych.

Niższa temperatura w niektórych wzbudza emocje

Branża ciepłownicza w ramach akcji „20 stopni dla klimatu” zachęca do przykręcenia termostatów. Nie chodzi jednak tylko o obniżenie temperatury, czy kurczowe trzymanie się poziomu 20 stopni.

– Nam nie zależy na wyznaczaniu  sztywnej i jedynej poprawnej wartości  temperatury. Kluczową sprawą jest świadome korzystanie z ciepła w mieszkaniach, a także w miejscach pracy czy przestrzeniach wspólnych. Nie ma potrzeby, by nadmiernie ogrzewać mieszkanie, bo jak się okazuje jest to mniej zdrowe, albo tym bardziej gdy nie ma w nim domowników. Nie ma też sensu przegrzewać miejsc pracy, szkół czy urzędów, zwłaszcza w czasie gdy placówki są zamknięte. Niemarnowanie ciepła nie odbywa się kosztem naszego komfortu, a wymaga jedynie wprowadzenia w życie nowych, bardziej świadomych nawyków – wyjaśnia Jacek Szymczak, prezes Izby Gospodarczej Ciepłownictwo Polskie.

A jak pokazują wyniki badań, zmiana nawyków ma ogromny wpływ nie tylko na rachunki użytkownika ciepła, ale też na czystość powietrza, którym na co dzień oddychamy.

Stopień dla branży

W ciągu ostatnich 15 lat firmy ciepłownicze wskutek zmian technologii produkcji ograniczyły emisję dwutlenku węgla o 20 proc., szkodliwych pyłów o 85 proc., dwutlenku siarki o 70 proc., a tlenków azotu o 50 proc. To ważne, ponieważ z ciepła systemowego korzysta ponad 15 mln Polaków. A zmian będzie jeszcze więcej. Wg szacunków Izby Gospodarczej Ciepłownictwo Polskie, w ciągu najbliższych 10 lat branża zainwestuje od 40-70 mld pln w technologie przyjazne środowisku, odchodząc od spalania węgla. Konieczna jest przy tym wymiana infrastruktury i czas, by zamknąć technologicznie zaawansowane inwestycje. Zanim transformacja dobiegnie końca zmieniać mogą się nie tylko producenci, ale też konsumenci ciepła i ich nawyki. 

20 stopni dla świata

Zdaniem ekspertów Politechniki Warszawskiej, gdybyśmy we wszystkich mieszkaniach w Polsce ocieplanych ciepłem systemowym zmniejszyli temperaturę tylko o 1 stopień, obniżylibyśmy emisję CO2 wynikającą z produkcji ciepła o 1 mln ton rocznie, czyli o 5 proc. Do pochłonięcia takiej ilości dwutlenku węgla potrzeba 15 mln drzew. Zmiana nawyków wsparta zmianami technologii produkcji może jeszcze  skuteczniej przyczynić się do poprawy stanu środowiska. Tym bardziej, że ciepłownicy do działania zachęcają także użytkowników innych form ogrzewania. Gdyby do akcji włączyli się użytkownicy indywidualnych pieców, które w dużej mierze odpowiedzialne są za smog, efekt ekologiczny byłby bardziej spektakularny.

Partnerzy akcji

Akcja będzie wpierana kampanią w internecie, spotami radiowymi w ogólnopolskich, regionalnych oraz lokalnych rozgłośniach, a także lokalnymi działaniami realizowanymi przez dostawców ciepła systemowego. Patronat nad kampanią objęło Polskie Towarzystwo Alergologiczne, a wspierają ją autorytety z dziedziny medycyny i ekologii. Ekspertem merytorycznym akcji w dziedzinie zdrowia jest prof. dr hab. n. med. Bolesław Samoliński, alergolog, laryngolog, a także kierownik Katedry Zdrowia Publicznego i Środowiskowego oraz Zakładu Profilaktyki Zagrożeń Środowiskowych i Alergologii Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Kampanię wpierają także ekoaktywistki i ekoedukatorki tj. Katarzyna Wągrowska i Sylwia Majcher. 

By wymiar edukacyjny akcji był jak najszerszy, IGCP wraz z dostawcami ciepła systemowego zapraszają do działania także urzędy, szkoły, kawiarnie, restauracje i inne miejsca publiczne, w których ciepło często jest zużywane nadmiernie. Dostępne materiały informacyjne pomogą w utrzymaniu optymalnego poziomu temperatury oraz w rozsądnym korzystaniu z ogrzewania.   

Do działania może przystąpić każdy zainteresowany. Na stronie akcji 20stopni.pl, w zakładce „kontakt” wystarczy wyszukać lokalnego dostawcę ciepła i wysłać wiadomość z prośbą o materiały edukacyjne kampanii.

Akcja “20 stopni dla klimatu” jest częścią prowadzonego od 11 lat projektu zrzeszającego dostawców z całej Polski. Jego celem jest edukowanie mieszkańców miast na temat racjonalnego korzystania z ciepła systemowego. W ramach tej inicjatywy realizowane są także Lekcje Ciepła (lekcjeciepla.pl), które Komisja Europejska podczas ubiegłorocznego Tygodnia Zrównoważonej Energii wyróżniła wśród europejskich inicjatyw na rzecz poszanowania energii, skierowanych do najmłodszych. 

ekologia kampania edukacyjna kampania społeczna

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpis4 nowości w Google Analytics
Święta w czasach pandemii. Przegląd bożonarodzeniowych kampanii znanych marek 2020

Podobne wpisy:

  • erik-mclean-GjCx5KhulZI-unsplash
    Waterdrop i Plastic Bank w służbie oceanom
  • glownekonf_500893922
    Kampania społeczna „#NiePrzesadzam" przeciw przemocy wobec kobiet

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Noworoczna kampania reklamowa Netii
  • Polacy a zakupy online – podsumowanie roku 2020
  • Sportem w pandemię. ASICS zmienia logo i uruchamia globalną akcję charytatywną – #SunriseMind

Newsletter

Medialna Perspektywa

CIEKAWOSTKI

Tagi

agencja akcja społeczna badanie biznes CSR digital e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja Kongres PR konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy logo marketing media monitoring mediów narzędzia nowość online podsumowanie Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok Twitter współpraca wydarzenie święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow
Serwis wykorzystuje pliki cookies i politykę prywatności. Korzystając ze strony akceptujesz jej regulamin. Dowiedz się więcej...