Od 8 maja trwa kampania społeczna edukująca warszawiaków na temat wyborów do Parlamentu Europejskiego, które odbędą się 26 maja. Największy przewoźnik publiczny w Polsce i jeden z większych w Europie, Miejskie Zakłady Autobusowe, wraz z polską Fundacją im. Roberta Schumana w oryginalny sposób zachęcają mieszkańców stolicy do głosowania w wyborach.
W ramach kampanii informacyjnej „Europa to Ty” w dziesięciu stołecznych autobusach linii 222 pojawiły się lustra. Każdy pasażer zobaczy w nich swoje odbicie, czyli osobę, która ma realny wpływ na zmiany. Celem akcji jest wskazanie społecznej współodpowiedzialności za przyszłość Europy. Ma to uświadomić odbiorcom, że zmiany zależą od każdego z nas i to my decydujemy, jak będzie wyglądał świat, w którym żyjemy.

26 maja Europejczycy wybiorą 705 posłów. 52 miejsca będą przysługiwać przedstawicielom, na których zagłosują Polacy. Parlament Europejski chroni interesy wszystkich obywateli. Pełni bardzo ważne funkcje m.in. ustanawia budżet UE, doradza w kwestiach polityki zagranicznej, sprawiedliwości i wolności. Parlament ma charakter ponadnarodowy, jego członkowie reprezentują interesy Unii, a nie poszczególnych Państw członkowskich. Wybory PE odbywają się co pięć lat. Polacy po raz pierwszy wybierali europosłów w czerwcu 2004 roku, sześć tygodni po przyłączeniu do Unii Europejskiej. W tym roku obywatele będą wybierać eurodeputowanych po raz czwarty.

Autor tekstu: Patrycja Jaksim
Komentarze: brak