site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > reklamówka pomysłów > Kampania #niezaklinaj w trosce o planetę
6.08.2019  |  Dodane przez Redakcja w reklamówka pomysłów

Kampania #niezaklinaj w trosce o planetę

niezaklinaj

Polska Izba Ubezpieczeń rozpoczęła działania mające na celu zwiększenie świadomości Polaków na temat konsekwencji zmian klimatycznych. Akcją został objęty cały kraj, ze szczególnym uwzględnieniem mieszkańców województwa podkarpackiego i małopolskiego.

Kampania PIU zaczęła się od ankiety sprawdzającej wiedzę obywateli w kwestii świadomości ubezpieczeniowej oraz zagrożeń pogodowych. Opiniodawcy to 2000 osób zamieszkujących głównie południową i południowo-wschodnią część Polski ze względu na to, że to właśnie te tereny są szczególnie narażone na negatywne skutki zmian pogodowych. 

Badanie zawierało następujące pytania: na ile Polacy są świadomi ryzyka pogodowego, z jakich źródeł czerpią informacje o zagrożeniach, jakie działania prewencyjne podejmują, a także co zrobiliby po szkodzie. Dalsza część kwestionariusza zawierała kwestie podejścia do ubezpieczeń przede wszystkim mieszkań oraz domów.

Ankieta wykazała, że ok. 60% mieszkań oraz domów jest ubezpieczonych od powodzi. Wyniki skomentował Marcin Tarczyński, menedżer ds. komunikacji i analiz Polskiej Izby Ubezpieczeń – Częstotliwość i intensywność występowania zagrożeń pogodowych i katastrof naturalnych w Polsce się zwiększy, co oznacza coraz wyższe koszty zarówno dla budżetu państwa, jak i osób poszkodowanych. Najlepszym przykładem są tegoroczne nawalne deszcze, wichury oraz powodzie. Należy zmienić myślenie, że „mnie to nie dotknie” i przestać zaklinać pogodę. Możemy zrobić naprawdę dużo, aby przygotować się na skutki zmian klimatycznych.

Aby zwiększyć świadomość oraz bezpieczeństwo Polaków, PIU postanowiła opublikować pomoce naukowe, w skład których wchodzą filmy edukacyjne oraz materiały graficzne. Te mają wyjaśnić, w jaki sposób mieszkańcy mogą się przygotować na wichury, gradobicia, burze, a także powodzie. 

Ponadto z broszury można dowiedzieć się, jak postępować w przypadku szkody i jak ją zgłosić ubezpieczycielowi. Nagrania zawierają informacje o przeglądach, które powinny być wykonywane regularnie w domach jednorodzinnych, aby zapewnić jak najwyższy poziom bezpieczeństwa i dobry stan techniczny. Wszystkie materiały zostaną przekazane firmom ubezpieczeniowym oraz urzędom gmin. 

Część broszur informacyjnych będzie realizowana z udziałem znanych influencerów: Aleksandrą i Piotrem Stanisławskimi autorami znanego bloga Crazy Nauka, Jarosławem Turałą, a także Janiną Daily.

– Chcemy zachęcić władze samorządowe do aktywnego włączenia się w edukację Polaków. Skutki gwałtownych zjawisk pogodowych można często w prosty sposób znacząco ograniczyć – przeparkować samochód, posprzątać rzeczy z podwórka czy tarasu. Chcielibyśmy namówić samorządowców, by wywiesili nasze materiały informacyjne na gminnych tablicach ogłoszeń – przygotujemy je w formatach łatwych do druku. Kampania obejmuje też działania public relations oraz promocję na naszych kanałach własnych – blogu nawypadekgdy.pl, blogu eksperckim PIU, a także w mediach społecznościowych – powiedziała Agnieszka Durska, ekspert ds. komunikacji Polskiej Izby Ubezpieczeń. 

Na razie nie wiadomo, od kiedy mieszkańcy będą mogli korzystać z materiałów edukacyjnych oraz w jakim stopniu owe działania przyczynią się do zwiększenia bezpieczeństwa. Jedno jest pewne, zwiększenie świadomości może być poważnym krokiem w ograniczeniu potencjalnych szkód, a co za tym idzie zwiększenia komfortu życia obywateli. 

Autor tekstu: Patrycja Krzeszowska
Źródło zdjęcia głównego: materiały prasowe/piu.org.pl

ekologia kampania kampania edukacyjna kampania społeczna

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisWielki powrót Snapchata?
Ewolucja zachowań konsumenckich w zmieniającym się krajobrazie rynku mediów

Podobne wpisy:

  • 23SS_SP_Select_Palomo_7
    PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro
  • Pepco
    Pepco dołącza do Polskiego Paktu Plastikowego

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow