site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > reklamówka pomysłów > Kampania ONZ i BBC promuje pozytywne nastawienie w czasie pandemii COVID-19
2.09.2020  |  Dodane przez Redakcja w reklamówka pomysłów

Kampania ONZ i BBC promuje pozytywne nastawienie w czasie pandemii COVID-19

virus-4937553_1280

Organizacja Narodów Zjednoczonych i jedna z największych stacji telewizyjnych łączą swoje siły. Globalny zespół, StoryWorks, stworzył dwie kampanie, które łączą dobroć ludzi z promocją zachowania społecznego dystansu.

Pandemia sprawiła, że życie miliardów ludzi drastycznie się zmieniło. Można zauważyć wzrost tendencji do zachowań depresyjnych czy negatywnego postrzegania całej tej sytuacji. Dlatego postanowiono, że społeczeństwo nie zostanie z tym same. 

Pierwszym krokiem było przetłumaczenie komunikatu ONZ na różne języki. Następnie, w celu dotarcia z nimi do jak największej społeczności, BBC zgromadziła zespół StoryWorks, który stworzył koncepcję filmów, które miały pojawić się w kampanii.

Raport ONZ zawierał analizę podobnych przedsięwzięć. Po pierwsze, aby określić, które z komunikatów będą najlepiej dopasowane do platform BBC i przemówią odbiorców. Po drugie – niektóre kluczowe przesłania, takie jak rozpoznanie symptomów choroby i obalanie mitów na jej temat, były już szeroko omawiane przez stację. Dlatego tym razem skupiono uwagę na ludzkiej dobroci, fizycznym dystansie i higienie osobistej.

Powstały dwie kampanie: „Zachowaj dystans. Zachowaj społeczność” oraz „Łączy nas życzliwość. Przekaż to”. Pierwsza ukazuje zachowanie społecznego dystansu na świecie oraz wskazuje podobieństwa i różnice między kontynentami i kulturami. Druga zawiera filmy z przykładami uprzejmości ze strony drugiego człowieka.

Podczas tworzenia obu kampanii współpracowano z The Smalls, która jest platformą zrzeszającą filmowców i osoby kreatywne całego świata. Podjęto ten krok, aby animatorzy pokazali, jak według nich wygląda społeczny dystans oraz ukazać akty dobroci ze strony innych ludzi.

W obu kreacjach wykorzystano usługi tłumaczeniowe BBC World Service, aby filmy dostępne były w różnych językach. Opracowano dłuższe i krótsze formy ze względu na rodzaj medium – aby zoptymalizować zasięg kampanii i dotrzeć do jak największej ilości odbiorców.

Zespół wykreował animację jako opowieść składającą się z siedmiu rozdziałów, a każdy  rozgrywa się w innym regionie, tym samym przedstawiając różne formy fizycznego dystansowania się. Pojedyncze klipy mogły być publikowane w mediach społecznościowych w odstępach czasowych.

StoryWorks otrzymał informację zwrotną, że filmy są inspirujące i pełne nadziei. Jest to bardzo dobra informacja dla zespołu. Kampania pokazuje, że ludzie nie są pozostawieni sami sobie i pozytywnie reagują na klipy. To także szansa na lepsze zrozumienie drugiego człowieka oraz konieczności społecznego dystansowania się, jednocześnie przy zachowaniu współczucia i dobroci. 

Autor tekstu: Paulina Grabara
Źródło zdjęcia głównego: PIRO4D/Pixabay

BBC kampania społeczna ONZ

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisCzłonkowie Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń (TUgether) nominowani do prestiżowej listy Eventex
Snapchat wprowadził soczewkę zachęcającą do noszenia maseczki

Podobne wpisy:

  • pexels-wendy-wei-3973973
    Nowa, superważna kampania od marki Dove. Detox feedu ma pomóc nastolatkom w świadomym korzystaniu z mediów społecznościowych
  • Słyszysz_przemoc_Usłysz_nas_Agata_Kubis
    Stop mowie nienawiści wobec osób LGBTQIA+  – akcja społeczna „Słyszysz przemoc. Usłysz nas”

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Nowa, superważna kampania od marki Dove. Detox feedu ma pomóc nastolatkom w świadomym korzystaniu z mediów społecznościowych
  • TikTok stawia na naukę!
  • Dlaczego warto korzystać z platformy masowej wysyłki SMS?

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow