Organizacja Narodów Zjednoczonych i jedna z największych stacji telewizyjnych łączą swoje siły. Globalny zespół, StoryWorks, stworzył dwie kampanie, które łączą dobroć ludzi z promocją zachowania społecznego dystansu.
Pandemia sprawiła, że życie miliardów ludzi drastycznie się zmieniło. Można zauważyć wzrost tendencji do zachowań depresyjnych czy negatywnego postrzegania całej tej sytuacji. Dlatego postanowiono, że społeczeństwo nie zostanie z tym same.
Pierwszym krokiem było przetłumaczenie komunikatu ONZ na różne języki. Następnie, w celu dotarcia z nimi do jak największej społeczności, BBC zgromadziła zespół StoryWorks, który stworzył koncepcję filmów, które miały pojawić się w kampanii.
Raport ONZ zawierał analizę podobnych przedsięwzięć. Po pierwsze, aby określić, które z komunikatów będą najlepiej dopasowane do platform BBC i przemówią odbiorców. Po drugie – niektóre kluczowe przesłania, takie jak rozpoznanie symptomów choroby i obalanie mitów na jej temat, były już szeroko omawiane przez stację. Dlatego tym razem skupiono uwagę na ludzkiej dobroci, fizycznym dystansie i higienie osobistej.
Powstały dwie kampanie: „Zachowaj dystans. Zachowaj społeczność” oraz „Łączy nas życzliwość. Przekaż to”. Pierwsza ukazuje zachowanie społecznego dystansu na świecie oraz wskazuje podobieństwa i różnice między kontynentami i kulturami. Druga zawiera filmy z przykładami uprzejmości ze strony drugiego człowieka.
Podczas tworzenia obu kampanii współpracowano z The Smalls, która jest platformą zrzeszającą filmowców i osoby kreatywne całego świata. Podjęto ten krok, aby animatorzy pokazali, jak według nich wygląda społeczny dystans oraz ukazać akty dobroci ze strony innych ludzi.
W obu kreacjach wykorzystano usługi tłumaczeniowe BBC World Service, aby filmy dostępne były w różnych językach. Opracowano dłuższe i krótsze formy ze względu na rodzaj medium – aby zoptymalizować zasięg kampanii i dotrzeć do jak największej ilości odbiorców.
Zespół wykreował animację jako opowieść składającą się z siedmiu rozdziałów, a każdy rozgrywa się w innym regionie, tym samym przedstawiając różne formy fizycznego dystansowania się. Pojedyncze klipy mogły być publikowane w mediach społecznościowych w odstępach czasowych.
StoryWorks otrzymał informację zwrotną, że filmy są inspirujące i pełne nadziei. Jest to bardzo dobra informacja dla zespołu. Kampania pokazuje, że ludzie nie są pozostawieni sami sobie i pozytywnie reagują na klipy. To także szansa na lepsze zrozumienie drugiego człowieka oraz konieczności społecznego dystansowania się, jednocześnie przy zachowaniu współczucia i dobroci.
Autor tekstu: Paulina Grabara
Źródło zdjęcia głównego: PIRO4D/Pixabay
Komentarze: brak