site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > reklamówka pomysłów > Kampania „Po pierwsze farmaceuta” – podsumowanie
7.10.2019  |  Dodane przez Redakcja w reklamówka pomysłów

Kampania „Po pierwsze farmaceuta” – podsumowanie

315790-P8RURN-144

Ponad 16 mln osób obejrzało spot kampanii edukacyjnej „Po pierwsze farmaceuta” zainicjowanej przez Naczelną Izbę Aptekarską i Fundację Aflofarm. Podsumowanie trwającej 6 miesięcy kampanii promującej zawód farmaceuty odbyło się 26 września 2019 r. w warszawskim Teatrze Syrena podczas Ogólnopolskiego Dnia Aptekarza.

Badania wizerunkowe

Punktem wyjścia kończącej się właśnie kampanii edukacyjnej były badania wizerunkowe przeprowadzone przez niezależną agencję badawczą Biostat na zlecenie Fundacji Aflofarm i Naczelnej Izby Aptekarskiej.

– To pierwsze w historii zawodu farmaceuty tak kompleksowe badania. Wzięło w nim udział 380 farmaceutów i 1067 pacjentów. Chcieliśmy sprawdzić, jak obie grupy postrzegają zawód farmaceuty i jak wygląda relacja na linii magister farmacji – pacjent. Szczegółowe wyniki badań wraz z analizą opublikowane zostały w raporcie „Farmaceuta w Polsce. Ogólnopolskie badania wizerunkowe 2019”, który stał się podstawą do zorganizowania kampanii – mówi Tomasz Furman, prezes zarządu Fundacji Aflofarm.

Raport dystrybuowany był do aptek, otrzymali go również wszyscy parlamentarzyści w Polsce. Badania potwierdzają, że Polacy ufają farmaceutom, ale nie wiedzą, czego mogą od nich oczekiwać – ich pracę kojarzą przede wszystkim ze sprzedażą leków. Tylko 10 procent Polaków chodzi do apteki po poradę, a wiedzę na temat leków czerpiemy z Internetu.

– Badania pokazały, że ponad 90% Polaków ufa farmaceutom, a to oznacza, że farmaceuta to zawód zaufania publicznego, nie tylko z nazwy – mówi prezes Naczelnej Rady Aptekarskiej Elżbieta Piotrowska-Rutkowska.

Działania na dużą skalę

Kampania edukacyjna „Po pierwsze farmaceuta”, pod honorowym patronatem Ministra Zdrowia, prowadzona wspólnie przez Naczelną Izbę Aptekarską i Fundację Aflofarm, miała za zadanie wzmocnić wizerunek zawodu farmaceuty w Polsce. W ramach kampanii nakręcono spot wizerunkowy promujący zawód farmaceuty. Zagrała w nim prawdziwa farmaceutka wyłoniona na castingu zorganizowanym przez Naczelną Izbę Aptekarską. Dzięki współpracy z grupą TVN obejrzało go ponad 16 mln osób.

– Chcieliśmy pokazać Polakom, że farmaceuta to nie sprzedawca, lecz ekspert w dziedzinie farmakologii i zdrowia. Każdy magister farmacji to dobrze wykształcony specjalista, który posiada szeroką wiedzę z zakresu farmakologii i potrafi doradzić w wielu dolegliwościach zdrowotnych, a w razie potrzeby – zalecić wizytę u lekarza. Tymczasem, jak pokazały badania, Polacy wiedzę na temat leków czerpią przede wszystkim z Internetu. I to w sytuacji, w której na wyciągnięcie ręki mają najlepszego specjalistę w tej dziedzinie – komentuje Tomasz Furman.

– Decyzja Ministra Zdrowia o objęciu tej kampanii honorowym patronatem jest wyrazem ogromnego zaufania. Wielu polskich pacjentów dowiedziało się, czego może oczekiwać od farmaceutów, w czym mogą być im pomocni, i jak wiele dobrego, dzięki umiejętnościom i gruntownemu wykształceniu, mogą wnieść do systemu ochrony zdrowia w Polsce – mówi Elżbieta Piotrowska-Rutkowska.

Wizerunek a edukacja

Oprócz głównego spotu wizerunkowego powstały również animowane filmy edukacyjne, które przybliżały Polakom pracę farmaceutów.

Z filmu „Co farmaceuta może zrobić dla Ciebie” Polacy dowiedzieli się, w czym może im pomóc magister farmacji. Sprawdzenie interakcji między lekami, pierwsza pomoc w drobnych dolegliwościach lub w przeziębieniu i grypie, doradztwo w zakresie tańszego odpowiednika leku, właściwego przechowywania medykamentów oraz pomoc w wyborze leków do wakacyjnej apteczki to tylko niektóre z najważniejszych aspektów pracy farmaceuty, o których z reguły nie wiedzą pacjenci odwiedzający aptekę.

Film „Edukacja farmaceuty” pokazywał trudną, ponad 5-letnią ścieżkę edukacyjną, jaką musi przejść każdy farmaceuta. Obszerne zajęcia i egzaminy z zakresu chemii, biologii, anatomii czy fizjologii zapewniają rzetelną, specjalistyczną wiedzę, którą farmaceuci wykorzystują podczas codziennej pracy oraz czyni ich najlepszym specjalistą z zakresu farmakoterapii.

Niewidzialnych bohaterów, którzy dbają o dostarczenie pacjentowi w szpitalu bezpiecznego i skutecznego leku, poznaliśmy dzięki filmowi „Farmaceuta szpitalny”. Nie każdy bowiem wie, że zanim lek trafi do pacjenta, farmaceuta musi wykonać wiele czynności – zaczynając od zakupu leków gotowych w hurtowniach farmaceutycznych, poprzez sprawdzenie ich autentyczności, kończąc na przygotowaniu leku na potrzeby konkretnego pacjenta.

Ostatni spot poruszył temat wprowadzenia w Polsce „Opieki farmaceutycznej”. Film pokazywał, jaką rolę może odgrywać farmaceuta w polskim systemie opieki zdrowotnej, o ile rozwiązanie to zostanie wprowadzone w naszym kraju w sposób systemowy.

Bezpośrednio dla pacjentów

Dzięki patronatom medialnym, których udzielili farmacja.net, naTemat, Poradnik Zdrowie, a przede wszystkim Grupa TVN, akcja objęła swym zasięgiem szerokie grono odbiorców pozwalając na dotarcie przede wszystkim do pacjentów poszukujących porad zdrowotnych. Według danych AGB Nielsen w samej tylko telewizji spot główny zobaczyło ponad 16 mln Polaków.

Na potrzeby akcji stworzono również ulotki edukacyjne „Czy wiesz, co farmaceuta może zrobić dla Ciebie?”, które w prosty i przystępny sposób wyjaśniają na jaką pomóc farmaceuty możemy liczyć podczas codziennych wizyt w aptece. Ulotki dystrybuowane były do aptek tak, aby farmaceuci sami mogli rozdawać je odwiedzającym pacjentom. Apteki miały również możliwość indywidualnego zamówienia materiałów kampanijnych (ulotki i raporty).

Pełną wersję raportu: „Farmaceuta w Polsce. Ogólnopolskie badania wizerunkowe 2019” znaleźć można na stronie internetowej kampanii.

Farmaceuta w systemie ochrony zdrowia – zbędny koszt czy opłacalna inwestycja?

Podsumowaniem i jednocześnie zakończeniem trwającej 6 miesięcy akcji była debata o przyszłości zawodu farmaceuty w Polsce „Farmaceuta w systemie ochrony zdrowia – zbędny koszt, czy opłacalna inwestycja?”, która odbyła się 26 września w warszawskim Teatrze Syrena podczas Ogólnopolskiego Dnia Aptekarza.

Zgromadzeni paneliści, wśród których znaleźli się: prezes Naczelnej Rady Aptekarskiej Elżbieta Piotrowska-Rutkowska, Michał Byliniak /Prezydent Grupy Farmaceutycznej Unii Europejskiej oraz wiceprezes Naczelnej Rady Aptekarskiej, Maciej Miłkowski/Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Zdrowia, Urszula Jaworska/Członek Zarządu Polskiej Unii Organizacji Pacjentów „Obywatele dla Zdrowia” oraz prof. dr hab. Jacek Sapa /Dziekan Wydziału Farmaceutycznego Uniwersytetu Jagiellońskiego, debatowali na tematy podjęte w kampanii.

źródło: materiały prasowe

Źródło zdjęcia głównego: freepik.com, designed by Freepik

kampania edukacyjna kampania społeczna kampania wizerunkowa promocja zdrowia zdrowie

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisBNP Paribas jako pierwszy bank w Polsce wykorzystał w kampanii technologię Deep Fake!
Branża szkoleniowa coraz chętniej sięga po technologię VR. W wirtualnym świecie nauczy, jak przeprowadzić zwalnianie pracowników

Podobne wpisy:

  • pexels-wendy-wei-3973973
    Nowa, superważna kampania od marki Dove. Detox feedu ma pomóc nastolatkom w świadomym korzystaniu z mediów społecznościowych
  • Ocieplaj dom, a nie klimat
    Kampania edukacyjna #Lepiejbezsmogu

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Nowa, superważna kampania od marki Dove. Detox feedu ma pomóc nastolatkom w świadomym korzystaniu z mediów społecznościowych
  • TikTok stawia na naukę!
  • Dlaczego warto korzystać z platformy masowej wysyłki SMS?

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow