Smog jest coraz poważniejszym problemem. Wydaje się, że trudno zapanować nad tym, co dzieje się z naszym klimatem, a także zdrowiem. Kampania “Pierwsza doba bez smogu” zachęca do działań antysmogowych i podkreśla ważność tego tematu.
Global Compact Network Poland wraz z agencją Walk są twórcami kampanii społecznej „Pierwsza doba bez smogu”. Ma ona na celu uświadomienie ludziom, jak ważną kwestią jest walka ze smogiem oraz jak sporych rozmiarów stało się to zjawisko atmosferyczne. Ambasadorzy akcji, znani aktorzy, celebryci, piosenkarze, dziennikarze tłumaczą na stronie www.pierwszadobabezsmogu.pl, co wpływa na złą jakość powietrza, którym oddychamy.
Każdy może dołączyć do inicjatywy na Instagramie, aby symbolicznie wstrzymać smog na 24 godziny i w ten sposób zwrócić uwagę na wagę problemu, który nas dotyczy. Zamysł jest taki, aby zaangażować jak najwięcej osób i zebrać wspólnie całą dobę bez smogu.
Na profilach publicznych w aplikacji należy zamieścić film, podczas którego wstrzymuje się oddech i oznaczyć tagiem/znacznikiem akcji @wstrzymajsmog. Wszystkie zarejestrowane wstrzymane oddechy sumują się do głównego licznika. Sami ambasadorzy zebrali łącznie 45 minut „czystego powietrza”.
Kampania rozpoczęła się wraz z sezonem grzewczym, w listopadzie i wciąż można wziąć w niej udział.
Komentarze: brak