Mama – uniwersalne i najbardziej naszpikowane emocjami słowa świata. Już samo w sobie jest marką i wzbudza duże zainteresowanie. Prezentujemy przegląd kampanii z całego świata, których motywem przewodnim jest wizerunek matki.
Każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku, przy którym towarzyszy nam mama. Pierwsza i najważniejsza kobieta w naszym życiu. Na dźwięk tego słowa nasuwa się tysiące myśli, emocji, wspomnień. To ona uczy, doradza, wspiera, motywuje i kocha. W chwilach radości i smutku. Mimo wszystko.
Nie dziwi fakt, że jej wizerunek, w różnych formach i kontekstach, firmy wykorzystują do kampanii społecznych i reklamowych. Zazwyczaj są to marki, które kojarzą się z bezpieczeństwem i zaufaniem. To głównie rynek usług dla dzieci, a także związany ze zdrowiem i medycyną. Mamy prezentują się w różnych odsłonach.
Mama vs Media 4:0
Najnowsze technologie i najwięksi światowi giganci nie mają szans z takim przeciwnikiem. Przekaz obrazu sugeruje, że pomimo najnowszych technik niezastąpiona i niezwyciężona pozostaje właśnie ona – mama.
„Piłka dla wszystkich”, także dla mam
Wzruszający spot Grassroots PZPN, przygotowany specjalnie na Dzień Matki, ukazuje jej siłę, wiarę i poświęcenie w sportowej drodze swojego dziecka. Hołd i podziękowanie dla mam. Za tak wiele.
„Miłość ponad uprzedzenia” z Procter & Gamble
„Love Over Bias”, czyli „Miłość ponad uprzedzenia” pokazuje, jak mógłby wyglądać świat, gdybyśmy wszyscy patrzyli na siebie oczami matek. Przedstawia prawdziwe historie sportowców, widziane oczami ich mam. Oddaje ducha Igrzysk Olimpijskich, których przesłaniem jest jednoczenie się wokół rzeczy, które łączą, mimo różnic.
Wszyscy, którzy doświadczyli osądów i nieprzyjemności ze strony innych ludzi, mają bardzo potężnego sojusznika, osobę, która broni ich, mimo wszelkich przeciwności losu. W filmie znalazło się sześć krótkich scen, ukazujących walkę sportowców z uprzedzeniami, które są tak zróżnicowane, jak dyscypliny, w których rywalizują.
Dove #realmums
Jest milion różnych sposobów bycia mamą, a każdy z nich jest równie ważny. Spot marki Dove przypomina, że „idealna mama” to mit i rozbija stereotypy na temat macierzyństwa. Oglądamy historię sześciu kobiet, które udowadniają, że każda ma swój pomysły na bycie matką. Marka podkreśla indywidualizm i autentyczność oraz promuje zaufanie do samego siebie.
Nivea dla wszystkich mam
„Zawsze będę częścią Ciebie” to przesłanie spotu reklamowego Nivea. Kampania przedstawia dziecko w fazie prenatalnej, które występuje tu jako lektor. Relacjonuje ono codzienne zachowania swojej mamy. Sceny pokazują, jak oboje jednocześnie doznają takich samych emocji. Przekaz marki opiera się na najprawdziwszych emocjach, bliskości i czułości. Pokazuje wyjątkową więź łączącą matkę z dzieckiem.
Chcę być, jak moja mama
Co robi się dla dziecka, które chce mieć wyjątkową kreację na bal przebierańców? Wszystko. Kiedy poszukiwania idealnego stroju dla małej bohaterki spotu spełzają na niczym, z pomysłem przychodzi ona sama, w końcu chce być kimś wyjątkowym. Spot uderza w czułą strunę i dostarcza wielu emocji. Przekaz komunikacyjny marki Allegro oparty jest na inspiracji i wzajemnej motywacji. Wzruszenie gwarantowane!
#MomBeAGirl
Jeśli jest coś, czego wszyscy pragniemy w naszym dorosłym życiu, to prawdopodobnie jest to powrót do naszego dzieciństwa. Beztroskiego i wesołego. Kobieta, będąc już dorosłą, spełnia wiele ról. Amazon w kampanii wizerunkowej zabiera nas w podróż zatytułowaną #MomBeAGirl. I nie chodzi o to, by kobieta znów była małą dziewczynką, tylko o powrót do wspomnienia i zajęć, które wywołały uśmiech na jej twarzy.
Ile marek, tyle pomysłów i wzruszeń. Motyw matki jest uniwersalny, symbolizuje też piękne wartości: troskę, wiarę i bezgraniczną miłość. Jest niezwykle skuteczny w długofalowej komunikacji.
Kampanie nawiązujące do święta mam są najczęściej budowane na emocjach. Przypominają, że wszelkie ich działania płyną prosto z serca. Wspierają w każdym momencie i są przedstawiane jako wzorce, bo dzięki ich wytrwałości i poświęceniu budowaliśmy własne życie.
Takimi właśnie obrazami marki docierają do odbiorców i zostają w ich świadomości na długo. Kampanie reklamowe z wykorzystaniem wizerunku mamy najczęściej nawiązują do macierzyństwa i skłaniają do refleksji, a przy tym potrafią także wycisnąć niejedną łzę.
Autor tekstu: Patrycja Jaksim
Komentarze: brak