Kilka dni temu, 24 sierpnia, znana sieć niemieckich hipermarketów opublikowała najnowszą reklamę swojego sklepu, promując wegetariańskiego burgera. Inspiracją do stworzenia klipu była książka Blanki Lipińskiej pt. “365 dni”. Efekt nie przypadł do gustu klientom.
Co zawiera spot?
Za przygotowanie materiału promującego serię produktów K-take it veggie była odpowiedzialna agencja Feno. W reklamie została przedstawiona para kochanków, którzy fizycznie przypominają głównych bohaterów słynnej serii. Co więcej, klip rozpoczyna się zdaniem „Dam Ci 365. 365 nocy i dni, żebyś się zakochała”, co jest parafrazą jednego z najpopularniejszych zdań wypowiedzianych w erotyku. W dalszej części spotu kobieta mówi, że już jest zakochana i podchodzi do burgera, aby go zjeść. Całość można zobaczyć na YouTube.
Jaka jest reakcja odbiorców?
Opinia klientów sklepu jest jednoznaczna, w zdecydowanej większości internauci wyrazili dezaprobatę, sugerując, że jest to jedna z najgorszych reklam sieci. Swoją negatywną postawę tłumaczą nieodpowiednią stylizacją na słynny erotyk, który według nich promuje kulturę gwałtu. Tylko nieliczni docenili fakt, że osoby odpowiedzialne za materiał postanowiły zachęcić konsumentów do zapoznania się z ofertą wegetariańskich produktów.
Pomysł wykorzystania słynnej książki polskiej autorki jest dobry, ponieważ wspiera rodzimych autorów, lecz czy dobór klimatu był poprawny? O tym niech każdy zdecyduje sam.
Autor tekstu: Patrycja Krzeszowska
Źródło zdjęcia głównego: amirali mirhashemian/Unsplash
Komentarze: brak