Kilka dni temu fani KFC zostali zaskoczeni, kiedy zobaczyli nowe zdjęcie profilowe na facebookowym koncie marki. W internecie zawrzało i pojawiła się fala spekulacji. Część internautów zasugerowała, że konto zostało zaatakowane przez hakera, inni przypisywali błąd administratorowi strony.
Nowe profilowe
6 stycznia KFC zmieniło swoje zdjęcie profilowe na Facebooku z kultowego logo na czarno-białą fotografię zamaskowanego nastolatka. Marka, którą obserwuje aż 54 808 746 osób, nie zamieściła żadnych wyjaśnień, dlatego dezorientacja fanów oraz niektórych mediów, była tak wielka, że wywołała lawinę komentarzy. W pierwszej chwili większość fanów podejrzewała włamanie na konto, jednak długi brak reakcji firmy na zmianę, skierował myślenie internautów w stronę niestandardowej akcji marketingowej.
Dzięki, Borys
Tego samego dnia pojawił się kolejny post na profilu KFC wyjaśniający całe zamieszanie. Okazało się, że to nie atak hakerski, ani pomyłka, tylko celowe działanie. Marka w nietypowy sposób postanowiła docenić lojalność i podziękować swojemu największemu fanowi, Borysowi. Nastolatek równo rok temu 6.01.2019 r. umieścił zdjęcie słynnego kubełka KFC jako swoje zdjęcie profilowe. W rocznicę, analogicznym postem, marka wyróżniła młodzieńca, a tym samym podkreśliła, jak ważni są dla niej fani.
Kreatywna akcja marketingowa okazała się dużym sukcesem. Post udostępniono ponad 5 tysięcy razy, uzyskał 50,7 tysięcy reakcji użytkowników, a niemal 7,5 tysiąca osób zostawiło komentarze. Za kreację kampanii odpowiedała agencja McCANN Worldgroup.
Fani marki bohaterami komiksu
KFC po raz kolejny udowadnia, że oddani klienci są dla niej ogromną wartością. Specjalnie na Święta Bożego Narodzenia powstał komiks „KFC Stories”, stworzony z najciekawszych historii miłośników KFC, udostępnianych w sieci w 2019 roku. „KFC Stories” to oryginalny sposób na docenienie i podziękowanie grupie największych zwolenników kultowych kurczaków w panierce. Komiks, wydrukowany w limitowanym nakładzie 100 egzemplarzy, trafi dokładnie w ich ręce.
Dodatkowo marka zorganizowała konkurs, w którym zachęcała swoich fanów do dzielenia się radosnymi chwilami spędzonymi w KFC. Najciekawsze z nich staną się częścią „KFC Stories 2”.
Autor tekstu: Patrycja Jaksim
O autorce: Specjalista ds. Public Relations. Autorka projektu www.prtoday.pl. Zafascynowana rozwojem kompetencji i szeroko pojętym tematem komunikacji marki z podmiotami rynku. Pomaga małym i średnim firmom wykorzystywać narzędzia PR do skutecznej komunikacji z otoczeniem.
Źródło zdjęcia głównego: Aleks Dorohovich/Unsplash
Komentarze: brak