site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > reklamówka pomysłów > KFC zaskoczyło fanów niestandardową akcją marketingową
14.01.2020  |  Dodane przez Redakcja w reklamówka pomysłów

KFC zaskoczyło fanów niestandardową akcją marketingową

aleks-dorohovich-HYpXP6Zk1dw-unsplash

Kilka dni temu fani KFC zostali zaskoczeni, kiedy zobaczyli nowe zdjęcie profilowe na facebookowym koncie marki. W internecie zawrzało i pojawiła się fala spekulacji. Część internautów zasugerowała, że konto zostało zaatakowane przez hakera, inni przypisywali błąd administratorowi strony.

Nowe profilowe

6 stycznia KFC zmieniło swoje zdjęcie profilowe na Facebooku z kultowego logo na czarno-białą fotografię zamaskowanego nastolatka. Marka, którą obserwuje aż 54 808 746 osób, nie zamieściła żadnych wyjaśnień, dlatego dezorientacja fanów oraz niektórych mediów, była tak wielka, że wywołała lawinę komentarzy. W pierwszej chwili większość fanów podejrzewała włamanie na konto, jednak długi brak reakcji firmy na zmianę, skierował myślenie internautów w stronę niestandardowej akcji marketingowej.

Opublikowany przez KFC Poniedziałek, 6 stycznia 2020
Dzięki, Borys

Tego samego dnia pojawił się kolejny post na profilu KFC wyjaśniający całe zamieszanie. Okazało się, że to nie atak hakerski, ani pomyłka, tylko celowe działanie. Marka w nietypowy sposób postanowiła docenić lojalność i podziękować swojemu największemu fanowi, Borysowi. Nastolatek równo rok temu 6.01.2019 r. umieścił zdjęcie słynnego kubełka KFC jako swoje zdjęcie profilowe. W rocznicę, analogicznym postem, marka wyróżniła młodzieńca, a tym samym podkreśliła, jak ważni są dla niej fani.

Spokojnie, to nie pomyłka z naszej strony ani atak hakerów. Zmieniliśmy nasze główne zdjęcie w podziękowaniu Borysowi,…

Opublikowany przez KFC Poniedziałek, 6 stycznia 2020

Kreatywna akcja marketingowa okazała się dużym sukcesem. Post udostępniono ponad 5 tysięcy razy, uzyskał 50,7 tysięcy reakcji użytkowników, a niemal 7,5 tysiąca osób zostawiło komentarze. Za kreację kampanii odpowiedała agencja McCANN Worldgroup.

Fani marki bohaterami komiksu

KFC po raz kolejny udowadnia, że oddani klienci są dla niej ogromną wartością. Specjalnie na Święta Bożego Narodzenia powstał komiks „KFC Stories”, stworzony z najciekawszych historii miłośników KFC, udostępnianych w sieci w 2019 roku. „KFC Stories” to oryginalny sposób na docenienie i podziękowanie grupie największych zwolenników kultowych kurczaków w panierce. Komiks, wydrukowany w limitowanym nakładzie 100 egzemplarzy, trafi dokładnie w ich ręce.

Dodatkowo marka zorganizowała konkurs, w którym zachęcała swoich fanów do dzielenia się radosnymi chwilami spędzonymi w KFC. Najciekawsze z nich staną się częścią „KFC Stories 2”.

Autor tekstu: Patrycja Jaksim

O autorce: Specjalista ds. Public Relations. Autorka projektu www.prtoday.pl. Zafascynowana rozwojem kompetencji i szeroko pojętym tematem komunikacji marki z podmiotami rynku. Pomaga małym i średnim firmom wykorzystywać narzędzia PR do skutecznej komunikacji z otoczeniem.

Źródło zdjęcia głównego: Aleks Dorohovich/Unsplash

akcja promocyjna akcja wizerunkowa KFC

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpis7 konferencji branżowych w 2020 roku, których nie możesz przegapić!
Unia Europejska zakazuje publikowania niesprawdzonych i niepełnych opinii lub rekomendacji produktów

Podobne wpisy:

  • Violife_Veganuary
    Marka Violife wspiera akcję Veganuary - zachęca konsumentów do wypróbowania diety roślinnej
  • box-592367_1280
    Postanowienia noworoczne zamiast logo? Coca-Cola ma na to pomysł!

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow