site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > PRosta komunikacja > Kim musi się stać PR-owiec przyszłości?
29.04.2019  |  Dodane przez Redakcja w PRosta komunikacja

Kim musi się stać PR-owiec przyszłości?

fot._1

Za nami kolejna, XIX edycja Kongresu Profesjonalistów Public Relations. W tegorocznym wydarzeniu wzięło udział ponad 300 uczestników, którzy przysłuchiwali się 20 prelekcjom, a także brali udział w dwóch warsztatach praktycznych oraz sesji naukowej.

Zarówno prelegenci, jak i uczestnicy Kongresu zastanawiali się nad tym, przed jakimi wyzwaniami stoi współczesny PR oraz, co czeka go w przyszłości. Wojciech Jabczyński – Szef Biura Prasowego i Rzecznik ORANGE Polska przekonywał, że rolą współczesnego PR-owca nie jest już tylko komunikowanie. Jego zdaniem główne wyzwania współczesnych specjalistów dotyczą poszerzenia spektrum ról, które muszą przyjąć. Oznacza to, że nowoczesny PR-owiec to także po części reżyser, youtuber, dziennikarz, a nawet ekspert w zakresie analizy big data. Adam Łaszyn, Prezes Alert Media Communications, w tradycyjnym już subiektywnym przeglądzie zjawisk PR minionego roku zwrócił uwagę na postępującą brutalizację sfery komunikacyjnej. Współczesny PR coraz bardziej musi się mierzyć z takimi zjawiskami jak fake newsy, cyberprzemoc czy hejt. Warto też jego zdaniem edukować w zakresie radzenia sobie z nimi nie tylko społeczeństwo, ale również specjalistów PR.

Zaproszeni prelegenci dużo rozmawiali o tematach poświęconych współpracy w zakresie influencer marketinguu oraz mediów społecznościowych. Goście Kongresu przekonali się, jak bardzo wzrasta rokrocznie popularność działań prowadzonych z influencerami. Bartłomiej Staniszewski, Head of Sales z Mediakraft TV pokazał w swojej prezentacji, że 49% konsumentów polega na opiniach twórców internetowych, a 40% badanych dokonuje zakupu po zobaczeniu produktu w mediach społecznościowych. Dr Wojciech Hajduk odpowiedzialny za komunikację w firmie Greinplast pokazał historię narodzin firmowej maskotki oraz to, w jaki sposób jej obecność wpływa na budowanie wizerunku firmy. Przedstawiciele Nadleśnictwa Baligród opowiedzieli o prowadzeniu fanpaga na portalu Facebook oraz pokazali, publikacja jakich treści pozwoliła profilowi na podbicie serc setek tysięcy Polaków.

W trakcie Kongresu po raz kolejny dużo miejsca poświęcono tematowi kryzysów wizerunkowych. O zmianach jego postrzegania w dobie mediów społecznościowych mówił Michał Leksiński – Rzecznik Prasowy Zimowej Narodowej Wyprawy na K2. Aida Bella z Totalizatora Sportowego opowiadała o tym, co w świetle polskiego prawa jest legalne, a co zakazane w komunikacji dotyczącej gier losowych. Natomiast Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej i Rzecznika Prasowego LOT Polish Airlines, Adrian Kubicki przedstawił, jakie wyzwania komunikacyjne stoją przed branżą lotniczą w kontekście powszechnego dostępu do danych związanych z lotnictwem.

Uczestnicy wydarzenia wzięli również udział w praktycznych warsztatach poświęconych sposobom mierzenia i wyceny współpracy z influencerami oraz doborze skutecznych narzędzi w pracy z mediami społecznościowymi. W trakcie Kongresu odbyła się także debata naukowa dotycząca polskich standardów etycznych w public relations, na której zaprezentowano wyniki badań przeprowadzonych przez zespół badawczy Exacto na grupie 500 specjalistów PR w Polsce. Celem wspomnianego badania było pozyskanie ich opinii na temat funkcjonowania tego środowiska zawodowego w organizacjach różnego typu.

 

Organizatorem Kongresu Profesjonalistów PR był Newsline sp. z o.o., Partnerem Strategicznym Totalizator Sportowy, Sponsorem Głównym PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, natomiast Partnerem Merytorycznym Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego.

influencer marketing komunikacja kongres Kongres PR kryzys wizerunkowy Public Relations

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisDrupal najbezpieczniejszą platformą dla korporacji?
“Włącz się na PR” już 10 maja w Krakowie!

Podobne wpisy:

  • surface--ZFvSWK4L28-unsplash
    Rośnie zapotrzebowanie na specjalistów od influencer marketingu. Pojawiają się kierunki nauczania w tej dziedzinie
  • malte-helmhold-9E6ziBJjEX4-unsplash
    Firmy chętnie inwestują w influencer marketing. Jakie prognozy dla branży?

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow