site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Klienci mogą skontaktować się z firmą na Facebooku bez potrzeby logowania się do Messengera
13.08.2020  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Klienci mogą skontaktować się z firmą na Facebooku bez potrzeby logowania się do Messengera

jeshoots-com-Lu9FNRCqPys-unsplash

Administratorzy portalu postanowili ułatwić komunikację z przedstawicielami przedsiębiorstw na Facebooku, umożliwiając rozpoczęcie konwersacji bez konieczności zalogowania się do Messengera. To wszystko jest możliwe dzięki zaktualizowanej wtyczce czatu.

W jaki sposób nowa wersja funkcji wpłynie na komunikację?

Udoskonalony mechanizm ma być jedną z wielu odpowiedzi medium, które stara się jak najlepiej dostosować serwis do potrzeb przedsiębiorców. Lepsza opcja urządzenia pozwala na bezpośredni kontakt z daną instytucją, dzięki automatycznie pojawiającemu się komunikatorowi czatu. Sam brak logowania nie jest jedyną korzyścią wynikającą ze skonfigurowanej wtyczki. Dzięki możliwości dostosowania motywu ikony konwersacji do wyglądu profilu danego przedsiębiorstwa, strona wizualna konkretnego konta staje się spójna i przejrzysta, co bezpośrednio przekłada się na praktyczność strony. Co więcej, administratorzy Facebooka zapewniają, iż rozmowy będą przebiegać sprawniej i bardziej intuicyjnie, niż do tej pory.

źródło: messengernews.fb.com
Jak można zaktualizować wtyczkę?

Narzędzie można skonfigurować w kilku prostych krokach, lecz najpierw warto upewnić się że mamy pobraną wtyczkę Facebook Chat. Po zalogowaniu się do swojego profilu na portalu wchodzimy w opcję „Ustawienia”, następnie klikamy „Wiadomości”, by później wybrać opcję „Dodaj komunikator do swojej witryny”, a później „Rozpocznij”. Potem wystarczy dostosować komunikator do swojego konta i skonfigurować go. Na koniec skopiować wygenerowany kod do swojej strony internetowej. Przy konfiguracji można również skorzystać ze wsparcia zaprzyjaźnionych partnerów Facebooka np. WooCommerce, Haravan czy ManyChat.

źródło: messengernews.fb.com
Jak zmiany wyglądają w praktyce?

Osoby odpowiedzialne za wprowadzenie aktualizacji wtyczki zapewniają, że firmy poddane testom, uzyskały o 45% więcej klientów pytających ich o oferowane produkty i usługi. Ponadto, przedstawiciel Facebooka twierdzi, że nowa opcja pozwoli na ułatwienie pracy pracownikom firm i rozszerzenie jej działalności bez dodatkowych kosztów. 

Należy jednak pamiętać, że funkcja nie jest bez wad. W trakcie komunikacji z przedstawicielami przedsiębiorstwa należy pozostać na stronie internetowej spółki, co w praktyce może być niekomfortowe. Warto pamiętać, że aby zakończyć rozmowę, należy wyjść z czatu, wystarczy, że zrobi to jeden z uczestników rozmowy. Jeżeli żadna ze stron nie zdecyduje się na ten krok, to po upływie 24 godzin braku aktywności, konwersacja zakończy się automatycznie. 

Na razie nie wiadomo na ile nowe narzędzie w realny sposób przyczyniło się do zwiększenia obrotów danej firmy, lecz jedno jest pewne, zaktualizowana wtyczka może stać się przydatną opcją dla potencjalnych klientów przedsiębiorstwa. 

Autor tekstu: Patrycja Krzeszowska
Źródło zdjęcia głównego: JESHOOTS.COM/Unsplash

Facebook Messenger

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisW czasie pandemii najbardziej ucierpiała psychika polskich Milenialsów i Generacji X
Komunikacja na Facebooku w 4 krokach – czy robisz to dobrze?

Podobne wpisy:

  • alexander-shatov-mr4JG4SYOF8-unsplash
    6 cyfrowych trendów na 2023 rok
  • freestocks-I_pOqP6kCOI-unsplash
    Cyberataki na konta Facebook Business kosztują ofiary setki tysięcy dolarów

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Nowa, superważna kampania od marki Dove. Detox feedu ma pomóc nastolatkom w świadomym korzystaniu z mediów społecznościowych
  • TikTok stawia na naukę!
  • Dlaczego warto korzystać z platformy masowej wysyłki SMS?

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow