Administratorzy portalu postanowili ułatwić komunikację z przedstawicielami przedsiębiorstw na Facebooku, umożliwiając rozpoczęcie konwersacji bez konieczności zalogowania się do Messengera. To wszystko jest możliwe dzięki zaktualizowanej wtyczce czatu.
W jaki sposób nowa wersja funkcji wpłynie na komunikację?
Udoskonalony mechanizm ma być jedną z wielu odpowiedzi medium, które stara się jak najlepiej dostosować serwis do potrzeb przedsiębiorców. Lepsza opcja urządzenia pozwala na bezpośredni kontakt z daną instytucją, dzięki automatycznie pojawiającemu się komunikatorowi czatu. Sam brak logowania nie jest jedyną korzyścią wynikającą ze skonfigurowanej wtyczki. Dzięki możliwości dostosowania motywu ikony konwersacji do wyglądu profilu danego przedsiębiorstwa, strona wizualna konkretnego konta staje się spójna i przejrzysta, co bezpośrednio przekłada się na praktyczność strony. Co więcej, administratorzy Facebooka zapewniają, iż rozmowy będą przebiegać sprawniej i bardziej intuicyjnie, niż do tej pory.

Jak można zaktualizować wtyczkę?
Narzędzie można skonfigurować w kilku prostych krokach, lecz najpierw warto upewnić się że mamy pobraną wtyczkę Facebook Chat. Po zalogowaniu się do swojego profilu na portalu wchodzimy w opcję „Ustawienia”, następnie klikamy „Wiadomości”, by później wybrać opcję „Dodaj komunikator do swojej witryny”, a później „Rozpocznij”. Potem wystarczy dostosować komunikator do swojego konta i skonfigurować go. Na koniec skopiować wygenerowany kod do swojej strony internetowej. Przy konfiguracji można również skorzystać ze wsparcia zaprzyjaźnionych partnerów Facebooka np. WooCommerce, Haravan czy ManyChat.

Jak zmiany wyglądają w praktyce?
Osoby odpowiedzialne za wprowadzenie aktualizacji wtyczki zapewniają, że firmy poddane testom, uzyskały o 45% więcej klientów pytających ich o oferowane produkty i usługi. Ponadto, przedstawiciel Facebooka twierdzi, że nowa opcja pozwoli na ułatwienie pracy pracownikom firm i rozszerzenie jej działalności bez dodatkowych kosztów.
Należy jednak pamiętać, że funkcja nie jest bez wad. W trakcie komunikacji z przedstawicielami przedsiębiorstwa należy pozostać na stronie internetowej spółki, co w praktyce może być niekomfortowe. Warto pamiętać, że aby zakończyć rozmowę, należy wyjść z czatu, wystarczy, że zrobi to jeden z uczestników rozmowy. Jeżeli żadna ze stron nie zdecyduje się na ten krok, to po upływie 24 godzin braku aktywności, konwersacja zakończy się automatycznie.
Na razie nie wiadomo na ile nowe narzędzie w realny sposób przyczyniło się do zwiększenia obrotów danej firmy, lecz jedno jest pewne, zaktualizowana wtyczka może stać się przydatną opcją dla potencjalnych klientów przedsiębiorstwa.
Autor tekstu: Patrycja Krzeszowska
Źródło zdjęcia głównego: JESHOOTS.COM/Unsplash
Komentarze: brak