W związku ze stale rosnącą popularnością Reelsów na Facebooku, na początku maja wprowadzono kilka nowości, które mają sprawić, że dostęp do nich będzie łatwiejszy, a treści wyświetlane użytkownikom bardziej spersonalizowane. Co się zmieniło?
Jedna z głównych zmian to dodanie Reelsów do głównej nawigacji Facebook Watch. Ma to zapewnić szybszy dostęp do krótkich treści wideo. Takie rozwiązanie sprawia, że podczas przeglądania treści, wyświetlane są zarówno dłuższe filmy, jak i krótkie materiały w postaci Reels.
Użytkownicy Facebooka zyskali teraz także większą kontrolę nad Reelsami i innymi materiałami w formie filmów. Po aktualizacji, w menu ukrytym pod trzema kropkami, znalazły się przyciski „Pokaż więcej” i „Pokaż mniej”. Dzięki nim użytkownik może informować, jakie treści go interesują, a jakie nie. Podobne rozwiązanie znane jest już z TikToka, gdzie po kliknięciu w strzałkę, można zaznaczyć, że użytkownik nie jest zainteresowany danym tiktokiem. Dzięki informacjom przekazywanym bezpośrednio przez użytkowników Facebooka, ranking Reelsów stał się bardziej inteligentny, a wyświetlane treści lepiej dopasowane do ich preferencji.


Nowością są także etykiety, które pojawiły się w odtwarzaczu wideo na Facebooku. Dzięki nim użytkownik otrzymuje informację, dlaczego wyświetla mu się konkretna treść, np. dlatego że została wcześniej polubiona przez kogoś ze znajomych.
Autor tekstu: Jarosław Pawlik
Źródło zdjęcia głównego: Solen Feyissa/Unsplash
Komentarze: brak