Ostatni dzień marca to dla wielu pracowników i wielu firm „czarny wtorek”. Podczas gdy tarcza antykryzysowa nie opuściła jeszcze Sejmu, pracodawcy pozostają w niepewności i starają się na własna rękę ograniczać ryzyko bankructwa. Oznacza to, że znaczna część pracowników otrzyma wypowiedzenia, duża część firm zdecyduje się również na redukcję wymiaru czasu pracy i obcięcie wynagrodzeń. Jednocześnie ci pracownicy, którzy pozostaną mogą obawiać się, że wkrótce i ich czeka zwolnienie.
W ramach wsparcia komunikacji zmiany można skorzystać z modeli opracowanych przez psychologów i ekspertów ds. zarządzania organizacją. Bardzo istotną kwestią jest odpowiednie rozplanowanie komunikatów w czasie i zadbanie o morale zespołu, którzy przechodzi przez kolejne stadia „godzenia się” z nieuchronnością zmiany.
Zachęcamy do wysłuchania wypowiedzi Iwony Kubicz, eksperta Procontent, na temat prawidłowego sposobu komunikacji zmiany. W materiale audio znajdą się m.in. informacje dotyczące stosowania modeli komunikacji zmiany, kolejnych etapów i narzędzi, które w tych etapach można wykorzystać, zasad pracy zarządu i zespołów komunikacji wewnętrznej oraz dialogu z pracownikami, zarządzania emocjami i budowania na nowo motywacji w zespole.
Źródło zdjęcia głównego: Robert Metz/Unsplash
Komentarze: brak