site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > reklamówka pomysłów > „Kradzież to prawdziwa sztuka” – nowa rzeźba na krakowskim rynku okazała się reklamą Netflixa
23.07.2019  |  Dodane przez Redakcja w reklamówka pomysłów

„Kradzież to prawdziwa sztuka” – nowa rzeźba na krakowskim rynku okazała się reklamą Netflixa

krakow-1665082_1280

19 lipca odbyła się premiera trzeciego sezonu serialu „Dom z papieru”. Netflix po raz kolejny zaskoczył nadzwyczajną akcją promocyjną, umieszczając na Rynku Głównym w Krakowie instalację ukazującą maskę Salvadora Dali. Platforma zapłaciła za to śmieszne pieniądze.

W ubiegły piątek, obok rzeźby „Eros Bendato” Igora Mitoraja, w najpopularniejszym miejscu turystycznym Krakowa, pojawiła się dużych rozmiarów maska znana z hiszpańskiego serialu „Dom z papieru”, w którą bohaterowie byli ubrani podczas okupacji madryckiej mennicy. Krakowska instalacja jest wielkości rzeźby znajdującej się obok niej, a na jej postumencie umieszczono napis: „Kradzież to prawdziwa sztuka”. Fani mogą się nią cieszyć do 5 sierpnia.

https://www.facebook.com/wwwKrakowPL/posts/2764962806864678?__xts__[0]=68.ARCHF5ElLiyZc0zx6wvCcbcTr3zDHZh7Pl57G5kJby3DNAGUuxixkELdJMrZxJz9bC1muFsqGMP–vEnox_naWj8l6o7FXQeGXExDAL78ewnsBRu-Ir6jzQzkTE09I3Tdf9YmqnhLU_4ED53THIyI23MeRfnH1_qzbSUWV84yT8He-UkV1XLxd_kmPJhxgBvBqjZya_nerBlq-DRVsTCVf1FR99OGaqUJ-aOdtIynoGgrsPL01WYULIBN58cXULtk1_V5I2U-qCaTErkJqngoRaq7uiT4PGgVIqSq482wx7XAl7HHaBsCALGDQp8SAe5qY07xHP9rz575m0ZttgaB5plmg&__tn__=-R

Ile zarobi na tym miasto? Ironia tkwi w tym, że Netflix zapłacił tylko 274 zł brutto. Władze Krakowa wyjaśniają, że kwota obejmowała zezwolenie na rzeźbę, a o żadnej reklamie nie było mowy. Dariusz Nowak rzecznik magistratu uspokaja: „W sobotę pracownicy wydziału administracji będą kontrolować instalację. Jeśli uznają, że to reklama, stawka wzrośnie”.

Serwis natychmiast wydał w tej sprawie oświadczenie:

Firma Netflix, planując instalację promocyjną serialu „Dom z papieru” na krakowskim Rynku Głównym, przesłała do Urzędu Miasta Krakowa pełną dokumentację dotyczącą projektu, jego wizualizację i cel przedsięwzięcia. Na podstawie tych dokumentów Urząd Miasta Krakowa udostępnił firmie Netflix część Rynku Głównego na określony czas i przy zaangażowaniu uzgodnionych środków finansowych. Jeśli UM Krakowa stwierdzi, że powinna nastąpić zmiana kwalifikacji opisywanej instalacji, Netflix oczywiście pokryje wszystkie dodatkowe koszty wynikające z tej zmiany.

Oprócz cieszącą się niewiarygodnym zainteresowaniem ogromną maską na Rynku, w mieście pojawiły się listy gończe ukazujące bohaterów serialu, a przy ul. Dolnych Młynów został wykonany mural. Netflix pozytywnie zaskoczył fanów zarówno pomysłem, jak i realizacją swoich działań promocyjnych.

Autor tekstu: Zuzanna Psiuk

akcja promocyjna kampania promocyjna kampania reklamowa Kraków Netflix reklama

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisRozpoczyna się walka z niechcianych treściami. Instagram wprowadza nowe narzędzia dla użytkowników
Linie lotnicze ANA pozostają partnerem programu CNN “Open Court”

Podobne wpisy:

  • Materiał graficzny
    Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • 23SS_SP_Select_Palomo_7
    PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow