Stephen King, autor wielu bestsellerowych powieści poinformował, że rezygnuje z prowadzenia konta na jednym z najpopularniejszych portali społecznościowych. Swoją decyzję przekazał za pośrednictwem Twittera.
Jeden z najbardziej znanych pisarzy świata, Stephen King oświadczył, że nie ma zamiaru dłużej korzystać z Facebooka. Jak podkreślił we wpisie, decyzję podjął po fali fałszywych informacji w reklamach politycznych oraz słabej ochrony danych osobowych.
„Odchodzę z Facebooka. Czuję się niekomfortowo z napływem fałszywych informacji, na które pozwala polityka serwisu. Nie mam też pewności, czy zapewnia on dostateczną ochronę prywatności swoich użytkowników. Śledźcie mnie na Twitterze, jeśli macie na to ochotę” – napisał.
9 stycznia 2020 roku dyrektor ds. rozwoju produktu Facebooka Rob Leathern poinformował na firmowym blogu o nowych zasadach publikacji reklam dotyczących kwestii społecznych, wyborów lub polityki. W dokumencie zabrakło całkowitego zakazu publikowania reklam politycznych. Podejście Zuckerberga nie spodobało się pisarzowi, który często zabierał głos na portalu w sprawach politycznych, otwarcie krytykując prezydenta Donalda Trumpa.
Facebook w opałach
Miliony użytkowników Facebooka regularnie padają ofiarą cyberprzemocy. Rok 2018 rok nie był łaskawy dla serwisu społecznościowego, gdyż obfitował w kilka incydentów związanych z naruszeniem zasad bezpieczeństwa, a najgłośniejszy z nich to afera Cambridge Analytica. W kwietniu 2018 r. z portalu do brytyjskiej firmy konsultingowej wyciekły dane 87 mln użytkowników, w tym 2,7 mln z terenu Unii Europejskiej i ponad 57 tys. osób z Polski. Szef serwisu, Mark Zuckerberg, złożył w tej sprawie zeznania przed komisjami Senatu USA oraz w Parlamencie Europejskim. Jednak szkody powstałe w wyniku błędu Facebooka okazały się nieodwracalne, a pozyskane dane zostały wykorzystane w kampanii prezydenckiej w USA.
Twitter bez reklam politycznych
72-letni mistrz powieści grozy zostawił alternatywę swoim fanom, i jak podkreślił w swoim oświadczeniu, pozostaje z nimi w kontakcie na Twitterze. Zgromadził na tym portalu 5,6 mln obserwujących.
Twitter poinformował w październiku 2019 r., że nie współpracuje z reklamodawcami ze świata polityki. Swoją decyzję uzasadnił, powołując się na wysoko rozwiniętą technologię, która z łatwością pozwala na tworzenie fake newsów, a tym samym na manipulację.
Stephen King to amerykański pisarz, autor głównie literatury horroru i grozy. Jego książki rozeszły się w nakładzie 350 milionów egzemplarzy, co czyni go jednym z najbardziej poczytnych i najbogatszych pisarzy na świecie. Jego najpopularniejsze dzieła to m.in. „Carrie”, „Miasteczko Salem”, „Smętarz zwierząt”, „Sklepik z marzeniami”, „Ręka mistrza”, „TO”, czy „Zielona mila”. Część z jego książek doczekała się ekranizacji.
Autor tekstu: Patrycja Jaksim
O autorce: Specjalista ds. Public Relations. Autorka projektu www.prtoday.pl. Zafascynowana rozwojem kompetencji i szeroko pojętym tematem komunikacji marki z podmiotami rynku. Pomaga małym i średnim firmom wykorzystywać narzędzia PR do skutecznej komunikacji z otoczeniem.
Źródło zdjęcia głównego: Caio Resende/Pexels
Komentarze: brak