site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Kultowy pisarz kasuje konto na Facebooku!
10.02.2020  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Kultowy pisarz kasuje konto na Facebooku!

blurred-book-book-pages-literature-46274

Stephen King, autor wielu bestsellerowych powieści poinformował, że rezygnuje z prowadzenia konta na jednym z najpopularniejszych portali społecznościowych. Swoją decyzję przekazał za pośrednictwem Twittera.

Jeden z najbardziej znanych pisarzy świata, Stephen King oświadczył, że nie ma zamiaru dłużej korzystać z Facebooka. Jak podkreślił we wpisie, decyzję podjął po fali fałszywych informacji w reklamach politycznych oraz słabej ochrony danych osobowych. 

„Odchodzę z Facebooka. Czuję się niekomfortowo z napływem fałszywych informacji, na które pozwala polityka serwisu. Nie mam też pewności, czy zapewnia on dostateczną ochronę prywatności swoich użytkowników. Śledźcie mnie na Twitterze, jeśli macie na to ochotę” – napisał.

9 stycznia 2020 roku dyrektor ds. rozwoju produktu Facebooka Rob Leathern poinformował na firmowym blogu o nowych zasadach publikacji reklam dotyczących kwestii społecznych, wyborów lub polityki. W dokumencie zabrakło całkowitego zakazu publikowania reklam politycznych. Podejście Zuckerberga nie spodobało się pisarzowi, który często zabierał głos na portalu w sprawach politycznych, otwarcie krytykując prezydenta Donalda Trumpa.

Facebook w opałach

Miliony użytkowników Facebooka regularnie padają ofiarą cyberprzemocy. Rok 2018 rok nie był łaskawy dla serwisu społecznościowego, gdyż obfitował w kilka incydentów związanych z naruszeniem zasad bezpieczeństwa, a najgłośniejszy z nich to afera Cambridge Analytica. W kwietniu 2018 r. z portalu do brytyjskiej firmy konsultingowej wyciekły dane 87 mln użytkowników, w tym 2,7 mln z terenu Unii Europejskiej i ponad 57 tys. osób z Polski. Szef serwisu, Mark Zuckerberg, złożył w tej sprawie zeznania przed komisjami Senatu USA oraz w Parlamencie Europejskim. Jednak szkody powstałe w wyniku błędu Facebooka okazały się nieodwracalne, a pozyskane dane zostały wykorzystane w kampanii prezydenckiej w USA.

Twitter bez reklam politycznych

72-letni mistrz powieści grozy zostawił alternatywę swoim fanom, i jak podkreślił w swoim oświadczeniu, pozostaje z nimi w kontakcie na Twitterze. Zgromadził na tym portalu 5,6 mln obserwujących. 

Twitter poinformował w październiku 2019 r., że nie współpracuje z reklamodawcami ze świata polityki. Swoją decyzję uzasadnił, powołując się na wysoko rozwiniętą technologię, która z łatwością pozwala na tworzenie fake newsów, a tym samym na manipulację.

Stephen King to amerykański pisarz, autor głównie literatury horroru i grozy. Jego książki rozeszły się w nakładzie 350 milionów egzemplarzy, co czyni go jednym z najbardziej poczytnych i najbogatszych pisarzy na świecie. Jego najpopularniejsze dzieła to m.in. „Carrie”, „Miasteczko Salem”, „Smętarz zwierząt”, „Sklepik z marzeniami”, „Ręka mistrza”, „TO”, czy „Zielona mila”. Część z jego książek doczekała się ekranizacji.

Autor tekstu: Patrycja Jaksim

O autorce: Specjalista ds. Public Relations. Autorka projektu www.prtoday.pl. Zafascynowana rozwojem kompetencji i szeroko pojętym tematem komunikacji marki z podmiotami rynku. Pomaga małym i średnim firmom wykorzystywać narzędzia PR do skutecznej komunikacji z otoczeniem.

Źródło zdjęcia głównego: Caio Resende/Pexels

Facebook Stephen King

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisMiliard wysłanych SMS-ów i inne rekordy. SMSAPI podsumowuje 2019 r.
Atak hakera viralowym sposobem na reklamę

Podobne wpisy:

  • tunahan-gunkan-MSNlQmqRX1w-unsplash
    Meta wprowadza więcej reakcji w Reelsach
  • pexels-mathias-pr-reding-11421332
    Meta uruchamia zakładkę Pomoc społecznościowa dla Ukrainy na Facebooku

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • 3 wyzwania copywritingu
  • Przedwakacyjna edycja DIMAQ Voice Online już 28 czerwca!
  • Praca marketera: plusy i minusy, umiejętności twarde i miękkie

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

agencja akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media monitoring mediów narzędzia nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok Twitter webinar współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow
Serwis wykorzystuje pliki cookies i politykę prywatności. Korzystając ze strony akceptujesz jej regulamin. Dowiedz się więcej...