Krakowska klubokawiarnia FORUM Przestrzenie wraz z producentem napojów herbacianych Vigo Kombucha stworzyła akcję o nazwie „Projekt Dżok”. Ma ona na celu zachęcenie mieszkańców Krakowa i okolicznych miast do adopcji bezdomnych czworonogów.
W ramach kampanii stworzono etykiety na lemoniadę z wizerunkami psów, które znajdują się w Schronisku dla Bezdomnych Zwierząt KTOZ w Krakowie. Twórcy zachęcają do zakupu napoju, który jest dostępny w klubokawiarni, a także do robienia zdjęć i udostępniania ich na portalach społecznościowych. Posty można dodać na Facebooku oraz Instagramie z oznaczeniem @projectdzok lub hashtagiem #projectdzok. Dzięki temu psy mają szansę znaleźć nowych właścicieli.
Inicjatywa cieszy się dużym uznaniem wśród internautów. Najpopularniejsza jest na Facebooku, gdzie na wpis promujący akcję zareagowało ponad 2 tysiące osób, post udostępniono go ponad 800 razy oraz pojawiło się 160 komentarzy. Kampania ma również odrębne konto na Instagramie, gdzie zostało dodane zdjęcie lemoniady, a także fotografie przedstawiające bezdomne psy. Mimo, że przedstawiciele FORUM Przestrzenie nie udostępnili swojego pomysłu na Twitterze, to i tak można znaleźć tam wpisy użytkowników propagujące kampanię.
Pomysł na nazwę akcji nie jest przypadkowy, ponieważ wzięła się od imienia psa, który zawsze czekał w okolicy ronda Grunwaldzkiego w Krakowie na powracającego z pracy opiekuna. Pewnego dnia właściciel zwierzaka zmarł, jednak mimo to Dżok codziennie, przez następny rok (1990-1991), czekał na niego w tym samym miejscu, co zawsze. Dzisiaj, nieopodal skrzyżowania, stoi pomnik upamiętniający wiernego czworonoga.
Na razie nie wiadomo ilu podopiecznym krakowskiego schroniska uda się znaleźć nowy dom dzięki nietypowej akcji. Ważne jest jednak to, że twórcy projektu zapowiedzieli późniejsze kontynuowanie kampanii oraz rozszerzenie jej na inne miasta.
Autor tekstu: Patrycja Krzeszowska
Komentarze: brak