Marki Lidl, Tesco i Makro uzyskały najlepszy wynik wśród 8 największych spożywczych sieci handlowych w Polsce pod kątem opinii pracowników w wynikach wyszukiwań Google. Możemy przeczytać o tym w Raporcie „Pięć gwiazdek dla tego pracodawcy!” przygotowanego przez agencję On Board Think Kong i platformę Sentinic.com.
W raporcie zostało uwzględnionych 8 sieci sklepów spożywczych o największych przychodach w Polsce. Analiza dotyczy opinii pracowników w kontekście warunków zatrudnienia takich jak obowiązki czy wysokość wynagrodzenia. Znaczna część opinii o pracy w sieciach dotyczyła COVID-19, jak dana firma sobie radzi w pandemii, czy oferuje pracownikom dodatki itp.
Największy wpływ na reputację online analizowanych marek mają portale z ogłoszeniami o pracę, zbierające opinie o pracodawcach, typu: gowork.pl, indeed.com, pracuj.pl. W TOP 20 wyników Google dla każdej marki jest co najmniej kilka takich linków i w znacznej większości zawierają one treści negatywne. Niestety dla marek, te miejsca są najczęściej odwiedzane i aktualizowane o nowe wpisy, a co za tym idzie – ich pozycja się wzmacnia. Drugim, co do częstotliwości występowania, źródłem treści są artykuły lokalnych mediów i komentarze pod nimi.

Przy realizacji badania korzystano z Keyword Image Score zdefiniowanego na platformie Sentinic uwzględniając takie czynniki jak: pozycja wyniku w Google Top20, Sentyment pojawiających się treści oraz w przypadku non-click searches gwiazdki i recenzje.
Raport w pełnej wersji dostępny jest tutaj.
Komentarze: brak