Chiński rynek stanowi duże wyzwanie dla twórców aplikacji, ponieważ panuje tam wiele ograniczeń. Przez wiele lat LinkedIn jako jedyny starał się sprostać wymaganiom tego kraju. Kolejne ograniczenia i narzucona cenzura sprawiły, że nawet ten portal postanowił się wycofać.
Microsoft wprowadził LinkedIn do Chin w 2014 roku. Portal wspomina w swoim artykule, że zrobili to, mając świadomość ograniczeń, które panują w tym kraju, aby “szerzyć swoją misję łączenia światowych specjalistów” i wspierać ich w rozwoju karier. Niestety ilość ograniczeń nakładanych przez rząd stale rosła. Ostatecznie firma ogłosiła 14 października, że wycofuje LinkedIn z rynku chińskiego (Microsoft zamknie usługę LinkedIn w Chinach (iol.co.za)).
Wpływ na taką decyzję miała krytyka firmy za cenzurowanie postów amerykańskich dziennikarzy i blokowanie ich kont za treści niezgodne z prawem chińskiego rządu. W artykule, w którym informowali o swojej decyzji, wspomniano o wymaganiach stawianych przez znacznie trudniejsze środowisko operacyjne i większe wymagania dotyczące zgodności w Chinach. Ta kwestia miała największy wpływ na wycofanie serwisu z tego kraju. LinkedIn zaznaczył jednak, że jest to po prostu zmiana ich strategii działania. Zapowiedzieli, że wprowadzą jeszcze w tym roku nową aplikację InJobs, która umożliwi specjalistom szukanie pracy, a firmą znajdowanie wysoko wyspecjalizowanych pracowników. Nie będzie obejmowała kanału społecznościowego ani udostępniania postów czy artykułów. Wszystko to za sprawą cenzury, która ogranicza wolność słowa propagowaną przez LinkedIn.
Autor tekstu: Kinga Kurant
Źródło zdjęcia głównego: rawpixel.com – pl.freepik.com
Komentarze: brak