Należąca do grupy Microsoft platforma LinkedIn odnotowała przychody aż o 42% wyższe w stosunku do analogicznego okresu w poprzednim roku — informuje w swoim raporcie gigant z Redmond. Widoczny jest także wzrost zaangażowania użytkowników i liczby pojedynczych sesji, których ilość wzrosła o 19%.
Reklamy głównym źródłem zysku
Microsoft w swoim raporcie podkreśla, że głównym czynnikiem stojącym za wzrostem przychodów jest odbudowujący się po pandemii rynek pracy i związany z tym zjawiskiem zwiększony popyt na reklamy. W chwili, gdy wielu użytkowników straciło dotychczasowe posady w wyniku procesów restrukturyzacyjnych w firmach i gdy przedsiębiorstwa definiują na nowo wewnętrzne procesy, poszukując jednocześnie nowych dróg dotarcia do klientów, LinkedIn wydaje się miejscem, w którym po prostu trzeba być.
Sukces mimo przejściowych trudności
Twórcy serwisu nie osiadają jednak na laurach, biernie obserwując rosnące słupki – wciąż dodawane są nowe narzędzia, dzięki którym reklamodawcy mogą budować zaangażowanie odbiorców. Uruchomiono również nowe centrum edukacyjne ułatwiające użytkownikom rozwój zawodowy. Platforma, wykupiona w 2016 roku przez Microsoft za ponad 26 miliardów dolarów, radzi sobie coraz lepiej. Mimo ostatnich trudności związanych z wycofaniem się serwisu z Chin, LinkedIn odnotowuje rekordowe zyski, a jego potencjał biznesowy z roku na rok wciąż rośnie.
W 2021 roku LinkedIn miał 774 miliony aktywnych użytkowników. Wycofanie się z chińskiego rynku spowoduje utratę 54 milionów z nich. Aktualnie w Polsce mamy 4,4 miliona użytkowników serwisu.
Autor tekstu: Mateusz Ligęza
Źródło zdjęcia głównego: Souvik Banerjee/Unsplash
Komentarze: brak