site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > L`Oréal z prestiżowymi nagrodami w dziedzinie zrównoważonego rozwoju
5.03.2020  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

L`Oréal z prestiżowymi nagrodami w dziedzinie zrównoważonego rozwoju

christin-hume-0MoF-Fe0w0A-unsplash

Międzynarodowe instytucje nagrodziły działania L`Oréal skupione wokół programu „Sharing Beauty With All”, czyli globalnego programu zrównoważonego rozwoju, w Polsce pod nazwą „Dzielenie się Pięknem ze Wszystkimi”. Koncern już po raz czwarty z rzędu uzyskał wyróżnienie CDP jako światowy lider korporacyjnej dbałości o zrównoważony rozwój. Doceniono wysiłki firmy w zakresie zmian klimatu oraz bezpieczeństwa wodnego i lasów. Po raz trzeci z rzędu L’Oréal znalazł się również w Rankingu Równości Płci przygotowanego przez Bloomberg. Indeks ten wyróżnia i ocenia firmy, które charakteryzują się proaktywnym podejściem do równości płci w miejscu pracy.

Mając świadomość wyzwań i zagrożeń środowiskowych oraz społecznych, popartych alarmującymi danymi, L`Oréal idzie krok dalej w stronę bardziej ekologicznego, odpowiedzialnego i integrującego modelu rozwoju gospodarczego. Od 2013 r. Grupa L’Oréal realizuje ambitne cele programu zrównoważonego rozwoju zawarte w programie „Dzielenie się Pięknem ze Wszystkimi”. Umożliwia on Grupie realizację 14 z 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju ustanowionych przez ONZ w 2015 r.

– Jesteśmy głęboko przekonani, że fir­my powinny definiować swój sukces nie tylko w oparciu o efektywność finansową, ale również o wkład w przezwyciężanie najważniejszych wyzwań środowiskowych i społecz­nych współczesnego świata. Jestem dumny, widząc, że efekty naszych długofalowych wysiłków są doceniane przez międzynarodowe instytucje. To rezultat pracy całego naszego zespołu włożonej w realizację wyjątkowo ambitnych celów, które będziemy konsekwentnie rozwijać w przyszłości – podkreśla Niels Westerbye Juhl, General Country Manager, L`Oréal Polska i Kraje Bałtyckie.

Najwyższe noty za starania na rzecz klimatu

Ranking CDP (Carbon Disclosure Project), międzynarodowej organizacji non-profit, która co roku przeprowadza ocenę wpływu firm na środowisko, jest uznawany za złoty standard w zakresie korporacyjnej przejrzystości oddziaływania na środowisko. L’Oréal po raz czwarty z rzędu uzyskał w nim najwyższą ocenę ‘A’ we wszystkich trzech kategoriach środowiskowych, uwzględnianych w ocenie CDP. Jest to efekt podejmowanych przez firmę w ostatnim roku sprawozdawczym intensywnych wysiłków i działań, mających na celu ograniczanie ryzyka klimatycznego, przeciwdziałanie wylesianiu w łańcuchu dostaw, poprawę zarządzania zasobami wodnymi oraz prowadzenie nowej zrównoważonej gospodarki.

Wśród ponad 8 tys. ocenianych firm L’Oréal jest jedną z sześciu, które w tym roku uzyskały ocenę ‘A’ we wszystkich trzech kategoriach. Jest też jedyną firmą, która zdobyła potrójną ocenę ‘A’ przez cztery lata z rzędu.

Docenione zostały ambitne i długofalowe działania Grupy L’Oréal na rzecz redukcji emisji związków węgla, przeciwdziałania wylesianiu w łańcuchu dostaw i poprawy zarządzania zasobami wodnymi oraz jej wysiłki, by stać się wzorem nowej zrównoważonej gospodarki.

W tym roku ponad 8400 firm wypełniło kwestionariusz i ujawniło dane potrzebne do przeprowadzenia niezależnej oceny według metodologii CDP. W rankingu tym firmy uzyskują oceny od ‘A’ do ‘D’. Na ocenę mają wpływ następujące czynniki: podanie wyczerpujących informacji, świadomość zagrożeń dla środowiska i działania na rzecz ich zmniejszenia oraz wykazanie się najlepszymi praktykami związanymi z zarządzaniem uwzględniającym kwestie środowiskowe, na przykład poprzez stawianie sobie ambitnych i znaczących celów.

Docenione działania na rzecz różnorodności i równości płci

Obecność L’Oréal w zestawieniu Bloomberg Gender-Equality Index (GEI) jest potwierdzeniem zaangażowania firmy na rzecz równości i promowania kobiet w miejscu pracy. L’Oréal od dawna angażuje się także w działania na rzecz równości płci. W 2019 r. kobiety stanowiły 54% zarządu, 30% komitetu wykonawczego i 54% kluczowych stanowisk grupy. Od 2011 r. Grupa współpracuje z dwiema niezależnymi organizacjami: EDGE i GEEIS, które przeprowadzają dokładne audyty bieżącej kadry i polityki zatrudnienia dla wielu swoich spółek zależnych. Aktywność L’Oréal w obszarze różnorodności widoczna jest także na polskim rynku.

– L’Oréal od lat wdraża dobre praktyki w obszarze równości płci przeciwdziałając dyskryminacji w miejscu pracy oraz promując działania wspierające różnorodność. Potwierdzają to statystyki zatrudnienia w L’Oréal Poland&Baltic HUB . Ponad połowę (64%) grona zarządu  stanowią kobiety – to wzrost o niemal 10 pp. względem 2018 r. Taki sam odsetek kobiet zajmuje kluczowe stanowiska w firmie. L`Oréal był jednym z inicjatorów powstania Karty Różnorodności w Polsce, a w 2012 r. zostaliśmy sygnatariuszem tego dokumentu – podkreśla Paweł Konieczny, Dyrektor ds. Personalnych L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie.

Bloomberg oferuje jedyne międzynarodowe, ujednolicone ramy raportowania danych dotyczących płci w miejscu pracy. W nowej edycji Bloomberg Gender-Equality Index rozszerzył się zarówno pod względem zasięgu geograficznego, który obejmuje obecnie 84 kraje i regiony, jak i pod względem wskaźników oceny.

Źródło zdjęcia głównego: Christin Hume/Unsplash

L'oreal nagroda zrównoważony rozwój

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpis„Siła kobiet” w Radiu ZET
Esberitox N w nowej kampanii telewizyjnej przygotowanej przez Communication Un-limited (CU)

Podobne wpisy:

  • Żabka_Raport ESG_grafika
    Żabka wspiera zrównoważone życie w zgodzie z planetą - nowa „Strategia dla Grupy Żabka
  • Romet_Mat. prasowy (2)
    Superbrands 2021 – Romet marką najczęściej polecaną przez konsumentów

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Nowa, superważna kampania od marki Dove. Detox feedu ma pomóc nastolatkom w świadomym korzystaniu z mediów społecznościowych
  • TikTok stawia na naukę!
  • Dlaczego warto korzystać z platformy masowej wysyłki SMS?

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow