16 października jeden z największych sklepów internetowych w Polsce wystartował z akcją pt. „Mamy tyle wspólnego”. Pomysłodawcy pragną rozszerzyć asortyment sklepu, jednocześnie pokazując wiele wzorców kobiecości, bez ich wartościowania.
Po 7 latach istnienia na polskim rynku odzieżowym, sklep Showroom wprowadza zmiany. Oprócz lokalnych projektantów w asortymencie butiku będzie można znaleźć również marki komercyjne, a także produkty vintage. Inspiracją dla podjętych działań stał się raport Świata Kobiet 2018, z którego wynika, że 42% ankietowanych szuka pomocy u innych kobiet, a kolejne 42% respondentek uważa, że inne Polki cieszą się z ich niepowodzeń. Ponadto 39% kobiet czuje, że nie ma dla siebie czasu, a 66% uważa, że doba jest za krótka. Wszystkie jednak pragną być doceniane, chcą żyć długo i szczęśliwie.
Właśnie dlatego do projektu zaproszono 5 przedstawicielek płci pięknej, które nie mają nic wspólnego z profesjonalnym modelingiem. Są to osoby, które różni praktycznie wszystko: wiek, typ urody i styl życia. Jednak łączy je jedno: pragnienie akceptacji, miłości, bezpieczeństwa i realizacji swoich marzeń. Zadaniem pań było pozowanie podczas wykonywania zwykłych, codziennych czynności np. opieki nad dzieckiem, przygotowania posiłku, realizowania obowiązków służbowych, czy pielęgnacji własnego ciała. Efektem ich pracy jest 9 zdjęć oraz nagranie ukazujące przygotowania do sesji.
Zarówno fotografie, jak i wideo można zobaczyć m.in. na oficjalnej stronie internetowej sklepu oraz na YouTubie, Facebooku oraz Instagramie. Kampania cieszy się popularnością wśród klientek firmy, które polubiły na wyżej wymienionych portalach posty Showroomu, a także skomentowały ich działania. Najczęstsze wypowiedzi zawierały przede wszystkim emoji w formie serduszek, wyrażające uwielbienie. Znalazło się też kilka wypowiedzi, w których użytkowniczki Instgrama oraz Facebooka wyraziły swój podziw dla urody kobiet biorących udział w akcji i pozytywnie oceniły całą kampanię.
Celem projektu jest pokazanie wspólnej siły kobiet oraz ich wzajemnego wsparcia, pozbawionego zbędnego wartościowania. Pomysłodawczyniami akcji są kobiety pracujące w firmie, stanowiące 52% zespołu, a 5 z nich bezpośrednio zarządza sklepem. Na razie nie wiadomo czy akcja przyczyniła się do zwiększenia zysków sprzedaży produktów, lecz jedno jest pewne, tego typu działalność pomoże Polkom w samoakceptacji oraz realizacji własnych celów.
Autor tekstu: Patrycja Krzeszowska
Komentarze: brak