Polska marka galanteryjna Mandel oferuje naprawę uszkodzonych wyrobów, zakup używanych produktów, a także opcję wypożyczenia dostępnego w sklepie asortymentu. Wszystkie te możliwości są związane z nowym projektem „Circular Concept”, mający na celu poprawić stan naszej planety.
Pomysłodawczynią projektu jest Monika Kalicińska – założycielka marki. Według jej konceptu osoby posiadające zniszczone lub popsute torebki, mogą oddać je do odświeżenia oraz naprawy w dziale Fix up, który przyjmuje również produkty przeznaczone do recyklingu. Ponadto, do dyspozycji klientek jest również specjalnie wydzielony dział, w którym mogą nabyć używane dodatki.

Sklep posiada również możliwość wypożyczenia galanterii. Usługa działa w następujący sposób: po wybraniu konkretnego wyrobu, sprawdzamy dostępność danej rzeczy telefonicznie lub poprzez maila. Następnie określamy, na jaki okres chcemy coś pożyczyć oraz wpłacamy kaucję zwrotną w wysokości 350 zł. Jeżeli jest taka potrzeba, możemy przedłużyć okres wypożyczenia. Po zwróceniu przedmiotu w dobrym stanie, firma zwraca kaucję oraz oferuje zniżkę na inny, nowy model. Dzienny koszt usługi wynosi 45 zł.

Kampanii towarzyszy również nietuzinkowa sesja zdjęciowa wykonana przez Łukasza Żyłkę, natomiast obróbką animacji i kolaży zajęła się ilustratorka oraz graficzka Anna Augustynowicz. Celem projektu jest zmniejszenie ilości produkowanych wyrobów, co bezpośrednio ma się przełożyć na zmniejszenie degradacji środowiska.
Jeżeli idea założycielki sklepu spotka się z pozytywnym odbiorem klientów, to może stać się pretekstem do zmian na polskim oraz zagranicznym rynku odzieżowym i galanteryjnym. To z kolei przełoży się na wymierne korzyści nie tylko dla ludzi, ale i dla planety.
Autor tekstu: Patrycja Krzeszowska
Komentarze: brak