site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > meandry marketingu > Marketerzy sformułowali swoje oczekiwania odnośnie nowego badania mediów
21.10.2019  |  Dodane przez Redakcja w meandry marketingu

Marketerzy sformułowali swoje oczekiwania odnośnie nowego badania mediów

źródło: www.iaa.org.pl

Koalicja „Marketerzy dla Lepszych Badań” sformułowała i przekazała pozostałym interesariuszom swoje oczekiwania wobec jednoźródłowego badania mediów. Kolejnym krokiem działań Koalicji są spotkania z Media Owners Committees skupiającymi nadawców telewizyjnych, radiowych i wydawców internetowych (MultiMOC) oraz Krajową Rada Radiofonii i Telewizji, podczas których przedyskutowane zostaną możliwości realizacji poszczególnych postulatów. Spotkania odbędą się 23 października.

Dokument o nazwie „Oczekiwania marketerów odnośnie jednoźródłowego badania mediów” (do pobrania poniżej) jest wynikiem kilkuetapowej pracy członków Koalicji.

Oczekiwania marketerów odnośnie jednoźródłowego badania mediówPobierz

W pierwszej fazie praca ta polegała na zebraniu oczekiwań od kilkudziesięciu ekspertów reprezentujących wszystkie największe branże reklamodawców. W kolejnej wszystkie nadesłane postulaty scalono w jeden dokument i kilkakrotnie poddano dyskusji.

W proces tworzenia „Oczekiwań marketerów” zaangażowani byli nie tylko członkowie Koalicji, ale również przedstawiciele agencji mediowych zrzeszonych w Media Agency Committee. W związku z powyższym materiał można traktować jako oczekiwania strony zakupowej wobec nowego standardu badań mediowych w Polsce.

– Z informacji, które dotarły do nas na ten moment wynika, że zarówno KRRiT, jak i MOC uznają postulaty Koalicji za zgodne z kierunkiem prowadzonych przez nich prac. Jednocześnie oczekują, że postulaty marketerów zostaną skonfrontowane z potrzebami mediów oraz wynikami dotychczasowych prac badawczych – mówi Dorota Wrotek-Gut, dyrektor ds. komunikacji marketingowej w Jeronimo Martins, członkini Komitetu Sterującego Koalicji „Marketerzy dla Lepszych Badań”. – Właśnie dlatego spotkania 23 października są tak istotne. Marketerzy, którzy wezmą w nich udział, będą mogli realnie wpłynąć na to, jakie finalnie zapisy znajdą się w powstającym briefie na badanie mediów – dodaje.

Najważniejsze postulaty sformułowane w „Oczekiwaniach marketerów odnośnie jednoźródłowego badania mediów” to:

  • opracowanie i realizacja jednoźródłowego pomiaru kluczowych mediów (priorytet: TV, internet, radio), będącego nowym standardem na rynku reklamowym w Polsce,
  • pasywny pomiar oglądalności TV, słuchalności radia, korzystania z internetu (display, mobile, SEM, VOD, social, content/influencer marketing),
  • umożliwienie porównywania wskaźników mediowych w poszczególnych mediach,
  • uzyskanie spójnych danych odwzorowujących zasięg poszczególnych mediów, poziom wspólnego zasięgu pomiędzy poszczególnymi mediami oraz ich współkonsumpcję,
  • zwiększenie liczebności prób badawczych oraz szerszy zakres danych opisujących panelistów, obejmujący nie tylko główne zmienne demograficzne, ale także psychograficzne,
  • szacowanie ratecardowych wartości kampanii 360 (monitoring rynku).

W skład Koalicji „Marketerzy dla Lepszych Badań” wchodzi obecnie 58 ekspertów pracujących w firmach takich jak Bank Millenium, BNP Paribas, Carrefour, COTY, Decathlon, Eurobank, FCA Group, Foodcare, Grupa Lotos, Grupa Maspex, Grupa Żywiec, Henkel, Huawei, Jeronimo Martins (Biedronka), Jeronimo-Martins (Hebe), L’Oreal, McDonald’s, MARS, Mastercard, mBank, Media Saturn, Mitsubishi, Motors, Mondelez, Nivea, Pepsico, Philips, Play, Provident, Red Bull, Santader Bank SA, UPC, USP Zdrowie, Volkswagen Group (Seat), Wedel i Visa.

Wsparcia organizacyjnego udziela tej inicjatywie biuro IAA Polska.

biznes marketing media

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisCSR w MŚP – wyzwania , dylematy, trendy. Konferencja 24 października we Wrocławiu
Polskie studio połączyło film z grą w wirtualnej rzeczywistości. Można decydować o scenariuszu i poruszać się w filmowej przestrzeni

Podobne wpisy:

  • jakob-owens-mQxttWjHFjA-unsplash
    Top trendy 2023 w reklamie wideo
  • computer-gb59977d75_1280
    Zacięta (i kosztowna) walka o subskrybentów

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Nowa, superważna kampania od marki Dove. Detox feedu ma pomóc nastolatkom w świadomym korzystaniu z mediów społecznościowych
  • TikTok stawia na naukę!
  • Dlaczego warto korzystać z platformy masowej wysyłki SMS?

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow