site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > reklamówka pomysłów > Marki na TikToku, czyli sposób na budowanie relacji z pokoleniem Z
19.03.2020  |  Dodane przez Redakcja w reklamówka pomysłów

Marki na TikToku, czyli sposób na budowanie relacji z pokoleniem Z

kon-karampelas-XUxujB-hJMc-unsplash

Jaka jest najpopularniejsza aplikacja mobilna wśród młodzieży? Bez wątpienia każdy nastolatek odpowie, że jest nią TikTok. Instagram, Facebook i Snapchat dla pokolenia Z odchodzą do lamusa. Czym zatem jest aplikacja i jak marki mogą ją wykorzystać do budowania relacji z nową generacją?

Czym jest TikTok?

Platforma TikTok, znana wcześniej jako Musical.ly, to miejsce, w którym użytkownicy tworzą krótkie, 15-sekundowe nagrania zmiksowane z popularną muzyką. Aplikacja oferuje różnego rodzaju „filtry”, a co kilka dni wprowadza nowy temat przewodni („trend” /„hashtag”), czym zachęca twórców do tworzenia i publikowania TikToków adekwatnych do danego „trendu”. Może nim być np. pierwszy dzień wiosny czy początek ferii. Odbiorcy na TikToku angażują się poprzez obserwowanie ulubionych twórców oraz aktywne komentowanie i udostępnianie ich treści. 

TikTok w liczbach

Jak pokazują badania agencji Open Mobi „Użytkownik TikToka w Polsce” korzystające z aplikacji to przede wszystkim osoby urodzone na przełomie XX i XXI wieku, czyli Generacja Z. Mają z reguły 11-13 lat (53%), mniej jest starszej młodzieży w wieku 14-17 lat (21%). Przeważająca grupą są kobiety – 85%.

Obecnie TikTok jest jedną z najchętniej pobieranych aplikacji na całym świecie. Według statystyk Sensor Tower Store Intelligence liczba użytkowników przekroczyła już 1,5 mld i wciąż rośnie. Dziennie na całym świecie rejestruje się od 20 do 40 mln nowych osób. Platforma działa w 154 krajach i w 75 językach. Dostępna jest zarówno na telefony z systemem Android, jak i iOS.  

Najbardziej popularni Tikokerzy w Polsce to: Maria Jeleniewska na podium z 8,8 mln obserwującymi, drugie miejsce należy do Kingi Sawczuk – 4,8 mln obserwujących, a na trzeciej pozycji plasuje się Dominik Rupiński – 2,3 mln fanów.

Pokolenie Z kocha nowe technologie i nie wyobraża sobie codzienności bez mediów społecznościowych. TikTok jest dla nich idealny – pozwala na szybki wzrost popularności, interakcje z użytkownikami z różnych miejsc na świecie, a przede wszystkim stwarza możliwość wyrażenia samego siebie. 

Marki na TikToku
GUESS #InMyDenim

Pierwsza kampania marketingowa na TikToku w USA należała do luksusowej marki GUESS. Stworzono wyzwanie #InMyDenim i promowano osoby noszące produkty jeansowe do utworu Bebe Rexha „I’m a mess”. Do współpracy przy projekcie firma zaprosiła znanych z platformy TikTokerów (m.in. @ourfire (+5.2 mln fanów), @madison_willow (+1,1 mln fanów), @jammincammy (+196 tys. fanów) i @operamericano (+ 628 tys. fanów), którzy zachęcali obserwatorów do wzięcia udziału w wyzwaniu. Hashtag Challenge od Guess skierowany był do nastolatków, którzy lubią dzielić się zdjęciami swoich stylizacji modowych w mediach społecznościowych. W ramach projektu pokazywali modowe transformacje z jeansami Guessa. Obecnie markę na TikToku obserwuje 42,7 tys. i ma 137,1 tys. polubień.

Ziaja z „Jeju”

Polską marką kosmetyczną, odnosząca sukcesy na TikToku, jest Ziaja. 3 lutego 2020 r. na platformie zamieściła swój pierwszy filmik, promujący kosmetyki codziennego użytku dla młodzieży. Produkty z serii „Jeju” kręcą się na nim do piosenki z „Pana Kleksa” pt. „Witajcie w naszej bajce”. Marka, w tak krótkim czasie, zdobyła już 3124 obserwujących i ma ponad 18 tys. polubień.

Akrobacje w Hangar 646

Najpopularniejszy park trampolin w Warszawie wykorzystał aplikację TikTok do promocji swoich usług, która w rezultacie przyczyniła się do wielkiego sukcesu marki. Hangar 646 prowadził intensywne działania na platformie, pokazując krótkie video z zaskakującymi sztuczkami akrobatycznymi. Do swoich filmików angażował trenerów prowadzących zajęcia sportowe, jak również osoby odwiedzające Hangar 646 w celach rekreacyjnych. Akrobacje, które udostępnia marka, robią spektakularne wrażenie i w błyskawicznym tempie zdobywają grono wielbicieli. Obecnie konto obserwuje 398,3 tys. fanów i ma ono 7,6 mln polubień.

NBA na wesoło

Z ogromną liczbą 9,8 miliona fanów konto NBA na TikToku łączy najważniejsze wydarzenia sportowe z muzycznymi i inspirującymi cytatami. W przeciwieństwie do kanału na Instagramie, który koncentruje się wyłącznie na grach koszykarskich i najważniejszych wydarzeniach, w swoich TikTokach NBA pokazuje nieznaną stronę organizacji. Amerykańsko-kanadyjska liga zamieszcza filmy z graczami, ich niefortunne akcje na boisku, ćwiczenia przy muzyce lub tańce na sali treningowej. Największym zainteresowaniem cieszą się śmieszne przygody maskotek drużynowych. Filmiki w aplikacji polubiło 177,2 miliona fanów.

Dlaczego marka powinna być na TikToku

TikTok łączy najlepsze cechy konkurencyjnych aplikacji w jedną – formę video z YouTube’a, feed i reakcje odbiorców z Facebooka oraz filtry i efekty z Instagrama. Generacja Z, która teraz rządzi w aplikacji, już niebawem będzie stanowiła jedną z najważniejszych grup konsumentów na rynku. Smartfon jest dla nich centrum wszechświata i zaspokaja wiele różnych potrzeb – komunikacji, informacji czy rozrywki. Ze względu na ogromne ilości komunikatów, jakie docierają codziennie do ludzkiego mózgu, świat idzie w kierunku upraszczania treści i przekazywania ich w formie video – czyli podawania ich w zapisie „do oglądania”, a nie „do czytania”. Cechy TikToka są do tego idealne! 

Z myślą o biznesie i marketerach TikTok daje możliwość komercjolizowania treści za pomoca formatów reklamowych. Obecnie na platformie marketerzy mają do wyboru cztery narzędzia: reklamy pojawiające się, gdy użytkownik pierwszy raz otwiera aplikację, aktywne reklamy video, filtry i soczewki oraz reklamy zachęcające twórców do skorzystania z hastagu promocyjnego. 

Aplikacja umożliwia marketerom szybkie dotarcie z produktem lub usługą bezpośrednio do określonej grupy docelowej – czyli nastolatków (w wieku 13–18 lat) i „young adults” (w wieku 18–25 lat). Dodatkowo wszystkim markom program daje nieograniczone możliwości działania na lokalnych i międzynarodowych rynkach oraz szansę na współpracę z najlepszymi twórcami.

Autor tekstu: Patrycja Jaksim

O autorce: Specjalista ds. Public Relations. Autorka projektu www.prtoday.pl. Zafascynowana rozwojem kompetencji i szeroko pojętym tematem komunikacji marki z podmiotami rynku. Pomaga małym i średnim firmom wykorzystywać narzędzia PR do skutecznej komunikacji z otoczeniem.

Źródło zdjęcia głównego: Kon Karampelas/Unsplash

Guess NBA TikTok Ziaja

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisJak prowadzić profil na LinkedIn? 4 zasady, dzięki którym stworzysz reprezentatywne konto
Podsumowanie publikacji w social mediach i internecie w 2019

Podobne wpisy:

  • Materiał graficzny
    Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • john-tuesday-8c6iJMh80BI-unsplash
    Instagram nadal sprzedaje, ale teraz „ramię w ramię” z TikTokiem. Najnowsze wyniki raportu na temat rynku influencerskiego w Polsce

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow