site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > McDonald’s rozpoczyna w Polsce rewolucję ekologiczną
30.01.2020  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

McDonald’s rozpoczyna w Polsce rewolucję ekologiczną

andrew-herashchenko-YV5cUOfU1rI-unsplash

W zeszły czwartek 23 stycznia McDonald’s wprowadził do swojej oferty w wersjach papierowych patyczki do balonów, opakowania na desery lodowe, a także słomki do napojów. Restauracja chce w ten sposób ograniczyć produkcję szkodliwego dla środowiska plastiku. Polska jest pierwszym krajem, w którym wprowadzono nowe rozwiązania.

Dlaczego wprowadzono ekologiczne wyroby?

Zmiany poprzedził miesięczny test, odbywający się w styczniu 2019 r. Podczas eksperymentu sprawdzano funkcjonalność, wytrzymałość oraz niezawodność produktów. W czasie badań sprawdzano reakcje klientów sieci w wybranych punktach gastronomicznych i dostosowano ofertę do ich potrzeb. Wdrożenie przyjaznych dla środowiska dodatków jest odpowiedzią na sukcesywnie zwiększającą się ilość plastikowych odpadów. 

Rocznie w tego typu restauracjach zużywa się 23 miliony kubeczków McFllury, 3,5 miliona patyczków do balonów oraz 160 milionów słomek. Te ostatnie będąc wykonane z papieru mogą pozostawać w napojach do 5,5 godziny bez namakania. Materiały, z których powstają nowe wersje akcesoriów gastronomicznych są wykonane w 100% z papieru certyfikowanego przez PEFC (Program Zatwierdzenia Systemu Certyfikacji Leśnej), dzięki czemu nowe produkty wspierają gospodarkę leśną. To jednak nie koniec. McDonald’s chce zwiększać swoją ekologiczną działalność poprzez wprowadzenie do wszystkich lokali specjalnych koszy. Do tych pojemników można wrzucać posegregowane odpady, które później zostaną przetworzone np. na ręczniki papierowe.  

Jaka jest reakcja klientów?

Konsumenci przyjęli zmiany bez entuzjazmu. Zdecydowana większość osób chce przywrócenia plastikowych słomek, ponieważ twierdzą, że nowe rozwiązanie się nie sprawdza. Internauci uważają, iż jest to jeden z najgorszych pomysłów przedstawicieli sieci, ponieważ ekologiczne wyroby podczas użytkowania nie wytrzymują nawet kilku minut i zmieniają swój kształt. Według sympatyków lokalu, ekologiczne dodatki pod wpływem kontaktu z napojem rozpadają się, a drobinki materiału dostają się do płynów powodując zmianę ich smaku. Klienci proponują, aby akcesoria gastronomiczne były produkowane z innych, trwalszych materiałów. Co więcej, część z nich zachęca restaurację do przywrócenia plastikowych produktów, ale za dodatkową opłatą. Są jednak i tacy, którym nowe rozwiązanie się podoba, a osobom negującym pomysł sugerują zabranie do lokalu własnych słomek.

Do 2025 r. McDonald’s zamierza wprowadzić recykling we wszystkich lokalach, a także wymianę plastikowych produktów na biodegradowalne. Natomiast do 2030 r. sieć zamierza ograniczyć emisję gazów cieplarnianych z biur oraz restauracji o około 150 mln ton. Działania jednego z najpopularniejszych barów szybkiej obsługi mogą być prekursorem do zmian wśród innych lokali gastronomicznych oraz fabryk. Ważne jest jednak, aby te działania były korzystne i przyjazne, nie tylko dla środowiska, ale i dla ludzi.

Autor tekstu: Patrycja Krzeszowska

Źródło zdjęcia głównego: Andrew Herashchenko, Unsplash

ekologia McDonald's

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisMayday, mamy kryzys w firmie! Kilka porad, aby wyjść z niego obronną ręką
Zarządcy Facebooka i Instagrama przygotowali poradnik dla sportowców

Podobne wpisy:

  • Pepco
    Pepco dołącza do Polskiego Paktu Plastikowego
  • guillaume-de-germain-6Xw9wMJyHus-unsplash
    Reklama z głową. Jak przygotować ekologiczną przesyłkę marketingową?

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Nowa, superważna kampania od marki Dove. Detox feedu ma pomóc nastolatkom w świadomym korzystaniu z mediów społecznościowych
  • TikTok stawia na naukę!
  • Dlaczego warto korzystać z platformy masowej wysyłki SMS?

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow