Brazylijski oddział sieci McDonald’s postanowił zwrócić uwagę na potrzebę zachowania dystansu pomiędzy ludźmi w czasach pandemii koronawirusa i stworzył logotyp, z oddzielonymi złotymi łukami. Nowe logo cieszy się z ogromną popularnością wśród klientów restauracji, niekoniecznie pozytywną.
Projekt został wykonany przez agencję DPZ&T São Paulo, która postanowiła pokazać, jak ważne jest, aby ludzie utrzymywali bezpieczną odległość między sobą podczas trwania pandemii. Symbol został zaktualizowany we wszystkich mediach społecznościowych, w jakich jest obecna marka. Jednak w restauracjach nadal obowiązuje poprzednia wersja logotypu.
Tego typu działanie jest odpowiedzią na zamknięcie wszystkich lokali sieci, które nastąpiło w Brazylii w ostatni poniedziałek (23.03.2020 r.). Z dostępnych dla klientów opcji został tylko drive-thru oraz dostawa posiłków do domu. Najnowsza aktywność administratorów fast foodu miała za zadanie pokazać, jak istotne jest zachowanie bezpiecznej odległości między ludźmi w miejscach publicznych podczas pandemii koronawirusa.
Zmiana logo restauracji wywołało falę dyskusji na portalach społecznościowych, szczególnie na Facebooku. Na wpis zareagowało ponad 300 tys. internautów, z czego 160 tys. udostępniło post, a liczba komentarzy wyniosła 27 tys. Najpopularniejsze opinie wyrażają niezadowolenie z wprowadzonych zmian, część klientów uważa, że obecne logo nie przypomina symbolu restauracji, ponadto, niektórzy zwracają uwagę na złe warunki pracy, z jakimi pracownicy sieci muszą się zmagać. Tylko niewielka część wpisów wyraża swoją aprobatę na najnowszą aktywność przedstawicieli McDonald’s.
Po fali nieprzychylnych komentarzy sieć postanowiła przeprosić i usunąć ze wszystkich portali społecznościowych nowy logotyp. W wystosowanym komunikacie można m.in. przeczytać, że przedstawiciele restauracji mają nadzieję, że inne marki nie popełnią ich błędu, lecz będą wspierać ludzkość w walce z pandemią (źródło).
Pomysł reakcji na obecną sytuację był trafny, ale jego realizacja pozostawia wiele do życzenia. Sama zmiana znaku towarowego nie sprawi, że świat pokona chorobę. Warto wesprzeć służbę zdrowia walce o zdrowie i życie ludzi, lecz w sposób realny i bezpośrednio przekładający się na pozytywne rezultaty.
Autor tekstu: Patrycja Krzeszowska
Źródło zdjęcia głównego: XUNO./Unsplash
Komentarze: brak