site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > McDonald’s zmienił swój logotyp na czas pandemii
27.03.2020  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

McDonald’s zmienił swój logotyp na czas pandemii

xuno-SXhEMBYCqvY-unsplash

Brazylijski oddział sieci McDonald’s postanowił zwrócić uwagę na potrzebę zachowania dystansu pomiędzy ludźmi w czasach pandemii koronawirusa i stworzył logotyp, z oddzielonymi złotymi łukami. Nowe logo cieszy się z ogromną popularnością wśród klientów restauracji, niekoniecznie pozytywną. 

Projekt został wykonany przez agencję DPZ&T São Paulo, która postanowiła pokazać, jak ważne jest, aby ludzie utrzymywali bezpieczną odległość między sobą podczas trwania pandemii. Symbol został zaktualizowany we wszystkich mediach społecznościowych, w jakich jest obecna marka. Jednak w restauracjach nadal obowiązuje poprzednia wersja logotypu.

Opublikowany przez McDonald's Czwartek, 19 marca 2020

Tego typu działanie jest odpowiedzią na zamknięcie wszystkich lokali sieci, które nastąpiło w Brazylii w ostatni poniedziałek (23.03.2020 r.). Z dostępnych dla klientów opcji został tylko drive-thru oraz dostawa posiłków do domu. Najnowsza aktywność administratorów fast foodu miała za zadanie pokazać, jak istotne jest zachowanie bezpiecznej odległości między ludźmi w miejscach publicznych podczas pandemii koronawirusa.

Zmiana logo restauracji wywołało falę dyskusji na portalach społecznościowych, szczególnie na Facebooku. Na wpis zareagowało ponad 300 tys. internautów, z czego 160 tys. udostępniło post, a liczba komentarzy wyniosła 27 tys. Najpopularniejsze opinie wyrażają niezadowolenie z wprowadzonych zmian, część klientów uważa, że obecne logo nie przypomina symbolu restauracji, ponadto, niektórzy zwracają uwagę na złe warunki pracy, z jakimi pracownicy sieci muszą się zmagać. Tylko niewielka część wpisów wyraża swoją aprobatę na najnowszą aktywność przedstawicieli McDonald’s.

Po fali nieprzychylnych komentarzy sieć postanowiła przeprosić i usunąć ze wszystkich portali społecznościowych nowy logotyp. W wystosowanym komunikacie można m.in. przeczytać, że przedstawiciele restauracji mają nadzieję, że inne marki nie popełnią ich błędu, lecz będą wspierać ludzkość w walce z pandemią (źródło).

Pomysł reakcji na obecną sytuację był trafny, ale jego realizacja pozostawia wiele do życzenia. Sama zmiana znaku towarowego nie sprawi, że świat pokona chorobę. Warto wesprzeć służbę zdrowia walce o zdrowie i życie ludzi, lecz w sposób realny i bezpośrednio przekładający się na pozytywne rezultaty. 

Autor tekstu: Patrycja Krzeszowska
Źródło zdjęcia głównego: XUNO./Unsplash

logo McDonald's

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisProvident Polska i AXA świętują 1,5 mln sprzedanych ubezpieczeń nową kampanią
Social media w słusznej sprawie – akcja #CoronaNinjas wspierająca szpitale

Podobne wpisy:

  • 065a48413c1d91cd07a906209a4f3528
    McDonald’s skorzysta z Workplace, aby usprawnić komunikację wewnętrzną
  • store-gcde2912fa_1280
    Zwiększenie sprzedaży bez obniżania cen? To możliwe!

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow