site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Meta tworzy nowe narzędzia, aby ułatwić twórcom rozwijanie biznesów na Facebooku i Instagramie
10.11.2022  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Meta tworzy nowe narzędzia, aby ułatwić twórcom rozwijanie biznesów na Facebooku i Instagramie

jeshoots-com-LtNvQHdKkmw-unsplash

Każdego roku Meta zaprasza twórców z całego świata do udziału w Creator Week – wydarzeniu stworzonym specjalnie, aby wspierać twórców w rozwijaniu kariery i wspólnym budowaniu przyszłości platform cyfrowych. W tym roku jest to również doskonała okazja do świętowania uruchomienia programu ambasadorskiego, do którego dołączyło 150 Twórców jutra, wybranych z 15 różnych rynków z regionu EMEA, w tym z Polski, którzy reprezentują nowe pokolenie twórców treści online. Wśród polskiej dziesiątki twórców znaleźli się m.in. Michał Korkosz (Rozkoszny), Natalia Sisik oraz Justyna Lis.

Podczas Creator Week 2022 Meta ogłosiła nowe funkcje i narzędzia, które otworzą nowe możliwości zarabiania na Facebooku i Instagramie. Od dziś publikowanie cyfrowych przedmiotów kolekcjonerskich na Instagramie jest już dostępne w większej liczbie krajów w całej Europie. Użytkownicy mogą również wypróbować nowe i ulepszone sposoby wspierania swoich ulubionych twórców na wszystkich platformach.

Cyfrowe przedmioty kolekcjonerskie

Meta rozszerza możliwość dzielenia się cyfrowymi przedmiotami kolekcjonerskimi na Instagramie na kolejne kraje w całej Europie. Twórcy i kolekcjonerzy NFT będą mogli podłączyć swój cyfrowy portfel do Instagrama i publikować cyfrowe kolekcje, które stworzyli lub kupili.

Na Instagramie, oprócz statycznych NFT w formie obrazów, będzie można teraz publikować także wideo oraz animacje. Przy każdym NFT pojawiać się będą także informacje takie jak nazwa kolekcji czy opis. Obsługiwane obecnie sieci blockchain to Ethereum, Polygon, Flow i Solana, a kompatybilnymi z Instagramem portfelami stron trzecich są Rainbow, MetaMask i Trust Wallet, Coinbase Wallet, Dapper i Phantom.

Wsparcie od obserwujących

Użytkownicy mogą teraz łatwiej korzystać z gwiazdek na Facebooku dzięki nowej funkcji, która automatycznie włącza możliwość przyznawania gwiazdek na publicznych treściach twórców, w tym w rolkach. Funkcja jest jak na razie w fazie testów – jest dostępna na wybranych profilach twórców z całego świata.

Meta wprowadza także nowe funkcje dla twórców korzystających już z gwiazdek. Mają ułatwić ich zdobywanie oraz umożliwić interakcję z osobami obdarowującymi.

  • Wydarzenie z gwiazdkami (Stars Party) w Rolkach. To wyjątkowe wydarzenie będące skutkiem otrzymania ogromnej liczby gwiazdek od fanów. Gdy twórca otrzyma dużą liczbę gwiazdek, na ekranie pojawi mu się nakładka z 5-minutowym odliczaniem i postępem w kierunku osiągnięcia celu, która będzie zachęcać fanów do wysłania gwiazdek i zdobycia przez niego docelowej liczby gwiazdek. Wydarzenie kończy się po osiągnięciu celu lub po zakończeniu odliczania. Osiągnięcie celu zostanie uczczone na czacie, a fani, dzięki którym wydarzenie z gwiazdkami miało miejsce, zostaną wyróżnieni.
  • Testowanie nowego zestawu wirtualnych prezentów dostosowanych do konkretnych treści. Przykładowo – jeśli użytkownik ogląda rolkę swojego ulubionego twórcy zajmującego się zwierzętami, będzie mógł wysłać temu twórcy prezent o psiej tematyce.
  • Więcej narzędzi pozwalających na kontaktowanie się z nadawcami gwiazdek. Do zakładki pozwalającej na zarządzanie komentarzami został dodany specjalny filtr pozwalający na wyświetlanie wszystkich komentarzy od obserwujących dających gwiazdki w jednym miejscu. Dzięki temu twórcy będą mogli odpowiadać na wiele komentarzy jednocześnie.
  • Gwiazdki nie tylko przy treściach wideo. Od teraz obserwujący mogą przyznawać gwiazdki przy zdjęciach i postach tekstowych
Tryb profesjonalny na Facebooku

Twórcy mogą teraz korzystać z nowego ustawienia profilu na Facebooku, jakim jest tryb profesjonalny. Pozwala on na budowanie publicznej obecności na platformie przy zachowaniu prywatności. Tryb profesjonalny gwarantuje twórcom, i każdemu (w wieku 18 lat lub starszym), kto chce zostać twórcą, zestaw narzędzi pozwalający na rozwój swoich społeczności za pośrednictwem osobistego profilu na Facebooku. Tryb profesjonalny uprawnia twórców do zarabiania poprzez gwiazdki, reklamy w rolkach, reklamy in-stream i Reels Play. Twórcy otrzymują również dostęp do narzędzi do analityki treści i odbiorców oraz zasobów edukacyjnych.

Więcej na ten temat można przeczytać tutaj.

Źródło zdjęcia głównego: JESHOOTS.COM/Unsplash

biznes Facebook Instagram Meta nowość

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisMeta dodaje nowy sposób weryfikacji wieku na Instagramie
DJ Noz w kampanii “Inspired by Kia”

Podobne wpisy:

  • john-tuesday-8c6iJMh80BI-unsplash
    Instagram nadal sprzedaje, ale teraz „ramię w ramię” z TikTokiem. Najnowsze wyniki raportu na temat rynku influencerskiego w Polsce
  • alexander-shatov-mr4JG4SYOF8-unsplash
    6 cyfrowych trendów na 2023 rok

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow