Meta Verified to usługa, która zapewnia weryfikację oraz potwierdzenie autentyczności kont na Facebooku i Instagramie. Właściciele zweryfikowanych kont dostaną niezbędną pomoc techniczną w celu ochrony swojej tożsamości.
Nowy projekt był testowany przez kilka miesięcy w wybranych krajach w celu zebrania pozytywnych opinii i doświadczeń twórców. Pojawienie się Meta Verified w Europie jest fundamentalnym punktem ekspansji produktu na świecie, tak jak zapowiada Mark Zuckerberg na swoim kanale Broadcast na Instagramie. Celem jest rozszerzenie usługi na wszystkie kraje świata, dając każdemu takie same możliwości.
Niezbędne wymagania
Nowi użytkownicy oraz konta, które zostały już zweryfikowane pod kątem poprzednich wymagań, mogą ubiegać się o Meta Verified, jeśli spełniają podstawowe wymagania kwalifikacyjne do programu: ukończone 18 lat, publiczny lub prywatny profil powiązany z własnym imieniem i nazwiskiem oraz zdjęciem profilowym przedstawiającym własną twarz, włączone uwierzytelnianie dwuskładnikowe oraz minimalne wymagania dotyczące aktywności (np. mieć już opublikowane posty). Kluczowe dla weryfikacji jest posiadanie dokumentu tożsamości z imieniem, nazwiskiem i zdjęciem odpowiadającym profilowemu. Należy również przestrzegać warunków użytkowania i standardów społeczności Meta Verified platformy, z której dokonało się subskrypcji.
Co zawiera subskrypcja:
- plakietkę weryfikacyjną potwierdzającą autentyczność konta – można ją uzyskać po uprzedniej kontroli dokumentu tożsamości oraz, jeśli jest dostępne, przez wideo selfie,
- ochronę konta poprzez jego monitorowanie w celu zapobiegania kradzieży tożsamości,
- pomoc techniczną online w celu rozwiązania wszelkiego rodzaju problemów związanych ze zweryfikowanym kontem,
- ekskluzywne funkcje takie jak naklejki na Stories i Reels oraz 100 gwiazdek miesięcznie na Facebooku.
Abonament Meta Verified jest dostępny w cenie 65 złotych miesięcznie dla kont na Facebooku (jeszcze niedostępne dla kont na Instagramie) i 85 złotych miesięcznie na Facebooku i Instagramie na iOS i Androida. Cena dotyczy jednej platformy, więc aby Meta Verified była aktywna na obu platformach, konieczne jest wykupienie dwóch osobnych subskrypcji.
Korzyści dla użytkowników
Wprowadzenie Meta Verified jest niewątpliwie bardzo korzystne dla użytkowników social mediów amerykańskiego kolosa. Dzięki niemu zwiększa się ochrona wizerunku w sieci i zmniejsza ryzyko fałszowania profili. Na razie subskrypcja nie jest dostępna dla kont firmowych, jednak znając ambicje pana Zuckerberga, to tylko kwestia czasu. Ta nowość jest również potwierdzeniem szerzącej się tendencji do udostępniania płatnych usług na darmowych dotychczas social mediach. W ten sposób możliwe jest zachowanie większej kontroli w wirtualnym świecie, lecz wywołuje szereg dyskusji wśród zwolenników i przeciwników płatnych opcji na platformach społecznościowych.
Autor tekstu: Monika Samek
Źródło zdjęcia głównego: Dima Solomin / Unsplash
Komentarze: brak