site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > meandry marketingu > Miasto i wieś szuka promocji
3.07.2023  |  Dodane przez Redakcja w meandry marketingu

Miasto i wieś szuka promocji

tobias-moore-4eJdLCQZe8Q-unsplash

Najchętniej szukają promocji mieszkańcy województw kujawsko-pomorskiego, lubelskiego i małopolskiego. Częściej szukają promocji Polacy żyjący w małych miejscowościach, do 20 tys. mieszkańców, niż mieszkańcy aglomeracji kilkusettysięcznych. I w większości szukają promocyjnych ofert w gazetkach sieci handlowych, a nie w sieci.

W województwach kujawsko-pomorskim, czy lubelskim zainteresowanie promocjami osiąga poziom 89 proc. w badanej populacji. Gdy tymczasem w województwach zachodniopomorskim, dolnośląskim czy opolskim nie przekracza 75 proc. Podobnie kształtują się różnice między poszczególnymi miastami, przy czym mieszkańcy wsi w niewielkim stopniu różnią się od mieszkańców małych miast.

– Widoczne różnice w wynikach badań w poszczególnych województwach korespondują z publikowanymi przez GUS danymi dotyczącymi przeciętnych wynagrodzeń w gospodarce narodowej w podziale na województwa, zgodnie z którymi – średnio – wynagrodzenia na Dolnym Śląsku, Opolszczyźnie, czy Pomorzu Zachodnim są wyższe niż na Lubelszczyźnie, czy w regionie kujawsko-pomorskim. Odmienne nawyki konsumentów, determinowane przez poziom dochodów widoczne są również wewnątrz regionów między mieszkańcami dużych ośrodków miejskich a obszarami zdominowanymi przez mieszkańców wsi – wyjaśnia Daniel Piekarek, ekspert ds. analiz makroekonomicznych w Banku BPS zrzeszającym ponad 300 banków spółdzielczych w całej Polce, zarówno w małych miejscowościach, jak i w ośrodkach miejskich.

Zatem o ile w małych miasteczkach w związku z wysoką inflacją i wzrostem cen wzrost zainteresowania promocjami deklaruje 86 proc. odsetek badanych, o tyle w wielkich ośrodkach – powyżej 500 tys. mieszkańców – odsetek ten choć obiektywnie wysoki, jest jednak wyraźnie niższy (o 10 pp.). Tak wynika z badania zrealizowanego na Ogólnopolskim Panelu Badawczym Ariadna.

W poszukiwaniu promocji mieszkańcy poszczególnych regionów i miejscowości najczęściej sięgają do papierowych gazetek sieci handlowych. I robią to o wiele częściej niż przed dwoma, trzema laty. W 2020 roku 51 proc. dorosłych Polaków przynajmniej raz w tygodniu przeglądała gazetki promocyjne supermarketów, dyskontów i innych sklepów. Od tamtego czasu ten odsetek wzrósł do 63 proc.

Na pytanie: „Gazetki promocyjne, których sklepów chciałbyś otrzymywać do swojej skrzynki na listy?”, najczęściej wskazywane są sieci sklepów spożywczych, następnie sieci drogeryjne oraz sklepy budowalne i wnętrzarskie.


Badanie przeprowadzone na Ogólnopolskim Panelu Badawczym Ariadna na próbie N=1047 osób. Kwoty dobrane wg reprezentacji w populacji Polaków w wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania. Termin realizacji: 31 marca – 14 kwietnia 2023. Metoda: CAWI.

Źródło zdjęcia głównego: Tobias Moore/Unsplash

badanie miasto promocja reklama wieś

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisIga Świątek ponownie w kampanii PZU Wojażer
Webwriting, czyli jak poprawnie pisać teksty do internetu

Podobne wpisy:

  • benjamin-child-GWe0dlVD9e0-unsplash
    CSR w branży reklamowej. Jakie działania powinny podejmować firmy?
  • alexander-shatov-mr4JG4SYOF8-unsplash
    Facebook i YouTube królują w zestawieniu internetowych reklamodawców

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Najnowsze

  • Dyrektywa Omnibus a programy lojalnościowe. Jednak nie tak łatwo
  • CSR w branży reklamowej. Jakie działania powinny podejmować firmy?
  • Nowe narzędzie na YouTube. Platforma wprowadza wyszukiwanie piosenek poprzez nucenie

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter webinar współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow