site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > meandry marketingu > Miejsce w mediach społecznościowych. Podsumowane IX Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach
6.12.2019  |  Dodane przez Redakcja w meandry marketingu

Miejsce w mediach społecznościowych. Podsumowane IX Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach

foto_2

Co jest ważniejsze dla marki miejsca – tradycyjny PR czy social media? Jak opowiedzieć wiarygodną i wciągającą historię o swoim regionie? Do kogo kierować promocję? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań padły podczas IX edycji Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach, w którym wzięło udział ponad 150 samorządowców z całej Polski.

Zaprojektowanie skutecznej kampanii w mediach społecznościowych to nadal wyzwanie dla dużej części polskich samorządów. Niekiedy trudno jest nadążyć za szybko zmieniającymi się trendami w komunikacji oraz marketingu internetowym. Prelegenci tegorocznej edycji Kongresu przekonywali jednak, że promocja marki – chociaż specyficzna w doborze odpowiednich narzędzi – stwarza wiele możliwości w komunikacji z mieszkańcami, turystami oraz tymi grupami docelowymi, na którym najmocniej zależy danym samorządom.

źródło: materiały prasowe

W trakcie Kongresu wystąpiło wielu uznanych specjalistów od marketingu, którzy chętnie dzielą się zarówno swoim doświadczeniem, przykładowymi case studies, a także istotnymi z punku widzenia odbiorców spostrzeżeniami na temat treści tworzonych w sieci przez samorządy. Przykłady najciekawszych kampanii promocji miejsca okraszone prawdziwymi historiami ich powstawania oraz wdrażania to duża wartość dla każdego, kto realizuje tego typu zadania na co dzień.

Wyróżnij się!

Innowacyjny marketing miejsca to wychodzenie poza ramy przyzwyczajeń. Bardziej istotne od tego, jakim budżetem dysponujemy stają się narzędzia oraz nowe formy komunikacji, na które coraz częściej decydują się kolejne samorządy. Aby zainteresować współczesnego odbiorcę, należy postawić na autentyczność, odrzucając jednocześnie formalne, utarte schematy.

Celem marketingowców powinno być odnalezienie w sieci społeczności, która zainteresuje się naszym regionem, poznanie i spełnianie ich potrzeb poprzez swoje działania oraz pokazanie ludzi, którzy swoją historią zbudują atrakcyjność miejsca.

Kasia i Maciek Marczewscy, autorzy bloga „Ruszaj w drogę”, którzy na swoim koncie mają tysiące podróży nie tylko po Polsce, ale i całym świecie, opowiadali o ciągle niedocenianym opieraniu komunikacji na emocjach. A to właśnie tego – według zaproszonych ekspertów – poszukują turyści odkrywający nowe, nieznane dotąd regiony. Marketing miejsca nastawiony na wzbudzenie fascynacji oraz możliwość przeżycia przygody nie zależy od wysokości budżetu, ale odpowiedniego zrozumienia i wsłuchania się w potrzeby turystów.

Warunkiem niezbędnym do tego, aby kampania miała szansę zaistnieć w sieci jest konieczność jej wyróżnienia na tle innych, ponieważ konkurencja w social mediach jest olbrzymia.

Joanna Tymowicz, Client Service Director w Ideo Force, zwróciła uwagę na fakt, że w ciągu każdej sekundy na Instagram trafia niemal 1000 zdjęć, a na YouTubie wyświetlanych jest ponad 80 tys. filmów. W trakcie prelekcji starała się znaleźć odpowiedź na pytanie jak tworzyć treści, które będą skutecznie angażować użytkowników mediów społecznościowych.

Kamil Bolek, CMO LifeTube, opowiadał natomiast w jaki sposób wykorzystać rosnący z roku na rok potencjał portalu YouTube. Zwrócił również uwagę na promocję poprzez współpracę z influencerami, na którą decyduje się coraz więcej samorządów. Dzieje się tak, bowiem jednostki samorządu terytorialnego coraz częściej dostrzegają potencjał influencerów. Poprzez nich można dotrzeć do ich followersów, którzy bardziej ufają im aniżeli „bezosobowym” markom czy instytucjom.

źródło: materiały prasowe
Forum wiedzy

Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach to również przestrzeń do wymiany doświadczeń oraz poszerzania praktycznych umiejętności. Pierwszego dnia odbyła się debata, w trakcie której paneliści zastanawiali się czy dla marki miejsca ważniejszy jest tradycyjny PR czy aktywna obecność w mediach społecznościowych. W drugi dzień wydarzenia tradycyjnie odbyły się warsztaty poświęcone tworzeniu pomysłowych akcji promocyjnych, projektowaniu Customer Journey oraz najnowszym trendom w komunikacji samorządów.

Kongres stanowi doskonałą okazję do konfrontacji poglądów, analizy zasadności i skuteczności swoich działań przez pryzmat przedstawionych case studies oraz łączenia wiedzy teoretycznej z praktycznymi umiejętnościami.

źródło: materiały prasowe

Coroczne spotkania pokazują, że warto organizować wydarzenia tego typu, ponieważ nie tylko zwiększa się zapotrzebowanie na innowacyjne, dostosowane do potrzeb współczesnego odbiorcy kampanie, ale wzrasta także potrzeba ujednolicania standardów i przenikania się praktyk, które umiejętnie zaimplementowane mogą przynieść korzyści dla regionu zarówno w skali makro jak i mikro.

kongres marketing miejsc samorządy social media wydarzenie

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisPolska 13. najszybciej rozwijającym się rynkiem e-handlu na świecie
Usługi chmurowe rewolucjonizują pracę grafików i filmowców

Podobne wpisy:

  • alexander-shatov-mr4JG4SYOF8-unsplash
    6 cyfrowych trendów na 2023 rok
  • kayla-velasquez-6Xjl5-Xq4g4-unsplash
    Bez zmiany nawyków użytkowników social mediów walka z dezinformacją będzie niemożliwa

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow