site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > reklamówka pomysłów > Mini poradnik: Czego nie robić na TikToku?
25.05.2020  |  Dodane przez Redakcja w reklamówka pomysłów

Mini poradnik: Czego nie robić na TikToku?

tiktok

Całkiem niedawno przygotowaliśmy dla Was krótką listę polskich marek na TikToku, które testowały możliwości nowego medium publikując dynamiczne, pełne humoru filmiki. Jednak nie wszyscy odpowiednio wykorzystują jego potencjał. Sprawdźcie, jakich wpadek warto się wystrzegać.

Pionowe wideo (prawie) rządzi światem

Odbiorcy naszych treści bywają leniwi, a podczas przeglądania filmików nie lubią odwracać swojego telefonu. Większość posiadaczy smartfonów, trzyma je w pozycji wertykalnej aż przez 94% czasu! Należy zadbać o odpowiedni format publikowanych TikToków – powinny być nagrywane w pozycji wertykalnej, a nie horyzontalnej. Zobaczcie przykłady filmików od EskaTV, która wrzuca na swój profil spoty telewizyjne:

@eskatv

Już dzisiaj o w ##eskatv dzwonimy do gwiazd! I zaglądamy co robią w domach 😍 bądźcie z nami! Piątek, 14:00! 🧡 ##siedzęwdomu ##wywiady ##kwarantanna

♬ dźwięk oryginalny – eskatv
@eskatv

Nagraj na Instastory jak spędzasz czas z ##eskatv 🧡 a my to udostępnimy u siebie! 😍 ##zostanwdomu ##wlaczeskatv! 🧡✌🏻 ##siedzęwdomu ##kwarantanna

♬ dźwięk oryginalny – eskatv
Długość TikToków

Pojedyncze filmiki, które są udostępniane za pośrednictwem aplikacji, mogą trwać między 5 a 60 sekund. Najbardziej rekomendowane kreacje to te, które mają nie więcej niż 15 sekund. Spot telewizyjny od Player.pl trwa zdecydowanie za długo:

@player.pl

“Serce nie sługa” obejrzycie już na Playerpl 😍

♬ original sound – player.pl
Nie filmuj pod światło!

Światło to fundamentalna podstawa tworzenia filmów (i to nie tylko TikToków!). Nie należy tworzyć ich podczas słabego oświetlenia – światło dzienne jest bardzo dynamiczne i szybko się zmienia. Nagrywając w stronę okna, często tworzą się białe plamy. Jak możemy sobie z tym poradzić? Najprostsze sposoby są najlepsze. Wystarczy zwykła lampa biurkowa! Zobaczcie, jak wyglądał jeden z pierwszych TikToków influencerki Moniki „kameleMONY” Jabłońskiej:

@kamelemona

Życie normalnie życie 🤣 już jutro filmik na YOUTUBE o 19 aaa!!! ##komedia ##kamelemona ##polska ##featureme

♬ original sound – kamelemona
Dbaj o jakość swoich nagrań

Filmiki wychodzą dobrze tylko wtedy, kiedy nagramy je przy pomocy kamery – to niezupełnie prawda. Oczywiście, nie wszystkie smartfony będą się do tego nadawały, jednak filmując telefonem jesteśmy w stanie uzyskać naprawdę dobre efekty! Warto zadbać o dobrą jakość nagrań – ważne, aby ujęcia były ostre, płynne i stabilne. Dźwięk jest równie ważny, jak sam obraz. Tak wyglądał pierwszy TikTok influencera Mansa „Ciapura” Vechessa:

@ciapur

PlayStation wersja 10D😂 ##featureme ##FunniestDreamPL ##featurethis @zietkowsky1 @sebastiankowalczykkk

♬ oryginalny dźwięk – mansvechess

Jednak, kto nie próbuje… ten TikToka nie podbije! Zobaczcie, jak mogą wyglądać filmiki zrobione z pomysłem, humorem i mają wszystkie wymienione wyżej cechy – świetnie radzą sobie z nimi x-kom.pl, Simon Losik i SA Wardęga.

@xkompl

Kogo wybierasz? ##chooseyourcharacter ##xkom ##dlaciebie ##kwarantanna ##lekcjeonline

♬ Super Smash Bros Melee Remix (#chooseyourcharacter) – Jim Walter
@simonlosik

Oto moje ##hot16chellange2 całość jak i info o zbiórce znajdziecie w linku na moim profilu! Pamiętajcie aby pomagać!

♬ dźwięk oryginalny – simonlosik
@sawardega

Me and @monikolakowska pranked our dogs Arya and Dama. What is name of your pets?

♬ original sound – PVR Cinemas

TikTok daje swoim użytkownikom wiele możliwości. Możemy tworzyć filmiki do różnego rodzaju filtrów, efektów i popularnych piosenek, wybranego przez nas hashtag challenge’u, a nawet grać w gry. Warto publikować TikToki, które będą pełne humoru i pozytywnych emocji.

Autor tekstu: Wojciech Żywolt

poradnik TikTok

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisWawel z akcją, która przedłuża Dzień Dobrych Uczynków
„Dostałam bana na FB miasta” – czy urzędy blokują niewygodnych użytkowników w social mediach?

Podobne wpisy:

  • Materiał graficzny
    Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • john-tuesday-8c6iJMh80BI-unsplash
    Instagram nadal sprzedaje, ale teraz „ramię w ramię” z TikTokiem. Najnowsze wyniki raportu na temat rynku influencerskiego w Polsce

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow