Na pytania setek tysięcy przedsiębiorców o najbardziej odpowiednie wsparcie z programu Tarczy Antykryzysowej odpowiada zespół ponad 150 konsultantów, wspieranych przez chatbota i inne rozwiązania sztucznej inteligencji.
Przyjazną przedsiębiorcom infolinię, dla osób poszukujących informacji o Tarczy Antykryzysowej, zarówno telefoniczną jak i czatową, uruchomiło Ministerstwo Rozwoju we współpracy z firmami InteliWISE oraz Cludo.
Zespół prawie 200 konsultantów wspierany przez technologie AI, udziela informacji dotyczących m.in. ochrony miejsc pracy i bezpieczeństwa pracowników, finansowania przedsiębiorców, wzmocnienia systemu finansowego oraz inwestycji publicznych. Konsultanci wykorzystują inteligentne wyszukiwanie informacji, uwzględniając pojawiające się interpretacje przepisów, a chatbot wspiera zespół przy zmniejszaniu kolejek oczekiwania na połączenia czatowe z ekspertami. Wykorzystywane algorytmy Sztucznej Inteligencji są na bieżąco trenowane przez przychodzące od zainteresowanych pytania.
Pytania można zadawać pod numerem 732 122 500 i 22 848 84 84 oraz przez Live Chat – okienko w sekcji ‘Pytania i Odpowiedzi’ na stronie gov.pl.
Oto przykładowe pytania zadawane przez przedsiębiorców:
Czy mogę jednocześnie ubiegać się o kilka form pomocy? |
Czy sklepy zoologiczne muszą wprowadzić godziny dla seniorów? |
Do kiedy muszę złożyć wniosek, żebym nie musiał opłacać składek za marzec? |
Czy mogę wziąć dofinansowanie na pracownika, który jest obecnie na urlopie wychowawczym i nie wróci w tym roku do pracy? |
Czy pomoc rządu obejmie także obniżkę czynszu? |
Jak dostać pożyczkę dla przedsiębiorców? |
Projekt był wyzwaniem zarówno technologicznym jak i organizacyjnym. Konsultanci, pracujący bezpiecznie w domach, zostali przeszkoleni zdalnie, zarówno z wiedzy merytorycznej jak i obsługi konsoli systemu CC. Aplikacje zarządzające Inteliwise i Cludo pozwalają monitorować i wspierać konsultantów w czasie rzeczywistym.
Źródło zdjęcia głównego: Volodymyr Hryshchenko/Unsplash
Komentarze: brak