Model Story Brand zmieni Wasze podejście do promocji marki, a także dialogu z klientami. To obowiązkowa pozycja nie tylko dla właścicieli firm, ale także marketerów, którzy jeszcze nie poznali tego terminu.
Autor, Donald Miller, nie tylko w przystępny i bardzo interesujący sposób wyjaśnia poszczególne elementy działania modelu, ale także sprzedaje potężną wiedzę o działaniu społeczeństwa. Zdradzi Wam sekret, jak działają scenariusze filmowe, i dlaczego tak mocno działają na ludzi, przez co poznacie prawdziwe motywacje klientów.
„W upraszczaniu przekazu za pomocą modelu SB7 najlepsze jest to, że dzięki niemu komunikacja staje się łatwiejsza”.
Znajdziecie tu siedem uniwersalnych elementów opowieści, które działają na odbiorców. Zapomnijcie o przedstawianiu marki w roli bohatera, ma on być przewodnikiem i rozwiązywać problemy, które posiadają potencjalni klienci. To właśnie ten główny komunikat przewija się przez poszczególne rozdziały. Wszystko to poparte twardymi danymi, klientów Millera, którzy zastosowali model Story Brand we własnych firmach.
„Komplikujesz nie handlujesz”.
Im prostszy komunikat, tym lepiej. A najlepiej całą filozofię marki zawrzeć w jednym zdaniu, które rozwieje wszelkie wątpliwości, z jakim produktem mamy do czynienia, i odpowie na 3 podstawowe pytania: jaki problem ma klient?, jak mogę pomóc mu go rozwiązać?, jak zmieni się życie klienta, po zakupie mojego produktu?
„Każdy doświadczony pisarz wie, że kluczem do wielkiej literatury nie jest to, co się mówi, lecz to, co pozostaje niewypowiedziane. Im więcej informacji eliminujemy, tym lepszy staje się scenariusz czy książka”.
Proste, jasne przykłady dają szansę dobrze zrozumieć schemat działania zarówno modelu, jak i ludzi. Musimy zrozumieć, że potencjalnych klientów nie obchodzi historia marki, która bezpośrednio ich nie dotyczy. Oni szukają rozwiązania problemu, w którym to my mamy im pomóc.
Znajdziemy tu praktyczne porady dotyczące zamieszczania treści na stronach www, w folderach reklamowych czy w mediach społecznościowych, a po każdym rozdziale zostajemy poproszeni o chwilę zastanowienia się nad własnym brandem i wypełnienia krótkiego podsumowania.
Książka ta daje wiedzę do zastosowania od zaraz. Do przeprowadzenia kampanii, projektowaniu ulotek, planowaniu zmian na stronach www, czy nawet do całkowitej zmiany strategii marki.
Donald Miller jest prezesem firmy StoryBrand, współprowadzącym podcast Building a StoryBrand, a także autorem kilku książek, w tym bestsellerów Blue Like Jazz oraz A Million Miles in a Thousand Years. Mieszka w Nashville, w stanie Tennessee, wraz z żoną Betsy oraz psami Lucy i June Carter.
Donald L. Miller, “Model StoryBrand. Zbuduj skuteczny przekaz dla swojej marki”, Wydawnictwo MT Biznes, 2018.
Komentarze: brak